Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 269 záznamů.  začátekpředchozí153 - 162dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv vzdělávání na zdraví pracovníka
Dostál, Pavel ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Teoretická část práce se zaměřuje na výchovu a vzdělávání jako činitele ovlivňující zdraví jedince. Sleduje jak výchova a vzdělávání vytváří podmínky pro udržení a podporu zdraví a zdravého životního stylu. Porovnává historické souvislosti a jednotlivé vzdělávací směry od antiky až po současnost. Mapuje situaci na školách v České republice a v zahraničí. Upozorňuje na jednotlivé moderní pohledy, na postoje společnosti a z nich vycházející cíle a kompetence ve vzdělávání. Empirická část práce vychází z výzkumu, který byl proveden formou dotazníkového šetření a jeho vyhodnocením. Dělí respondenty dle hodnotícího kritéria: "Jak hodnotíte vztah klient-pracovník?" Jednotlivé odpovědi: a) Pracovník je ve výhodě. b) Pracovník a klient jsou na stejné pozici. c) Klient je ve výhodě. Tyto odpovědi zastupují subjektivní pocit pohody pracovníka na pracovišti. Vzniklé skupiny jsou následně zkoumány z pohledu jejich vzdělávání. Výzkum zjišťuje, zda jsou respondenti vzděláváni samostudiem, jednorázovými, nebo periodickými školeními, nebo zda vzděláváni nejsou. Následně je posouzeno, jestli je vazba mezi intenzitou vzdělávání a toho, jak respondenti hodnotí svoji situaci na pracovišti. Výsledek šetření ukazuje souvislost mezi intenzitou vzdělávání a vnímáním pracovní situace. Větší intenzita samostudia,...
Další vzdělávání jako jeden z možných prostředků boje proti syndromu vyhoření u pedagogů
Červinková, Kateřina ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce je zacílená na další vzdělávání jako jeden z možných prostředků boje proti syndromu vyhoření u pedagogů. Je členěná do dvou hlavních částí, na teoretickou a praktickou. Tyto části se následně dále dělí do kapitol a podkapitol. V teoretické části diplomové práce se zaměřuji na učitele jako celkový pojem, konkrétněji na osobnostní rysy učitelů, jejich klíčové kompetence, také na postavení učitelů v České republice, vývoj jejich profesní dráhy, také jejich vzdělávání a možnosti dalšího vzdělávání. Rovněž si vydefinujeme, co jsou to supervize, jaké druhy a formy známe, pozastavíme se také u průběhu supervizí a kompetencí supervizora. Nastíníme si také, co je to sociální prostředí ve škole. V druhé části teoretického dílu se také podíváme na syndrom vyhoření, jeho teoretické vymezení, příznaky, které se k němu pojí, jeho projevy a důsledky, zmíníme také rizikové faktory pro jeho vznik a uvedeme si některé možnosti, jak syndromu vyhoření předcházet. Praktická část obsahuje výzkum, který jsem prováděla na vybraných školách v Chrudimi. Hlavním cílem diplomové práce je porovnání počtu výskytů předpokladů syndromu vyhoření na školách s různými přístupy ke vzdělávání.
Informovanost žáků vybrané SŠ o problematice umírání
Procházková, Tereza ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem umírání a smrti a zjišťuje informovanost žáků vybrané střední školy o této problematice. Teoretická část práce popisuje jednotlivé fáze umírání, potřeby umírajících a jejich emocionální stav a rozlišuje domácí a institucionální model umírání. V dalších kapitolách se věnuje paliativní péči, procesu truchlení, pohřebním rituálům a problematice eutanázie. Metodou teoretické části bylo zvoleno studium odborné literatury. Praktická část diplomové práce zjišťuje pomocí dotazníkového šetření informovanost žáků vybrané střední školy o problematice smrti a umírání. Z výzkumu vyplynulo, že informovanost žáků vybrané SŠ o této problematice je opravdu nízká - 84% respondentů neví, co je to paliativní péče, 88% respondentů neví, co je to hospic a 74 % respondentů nezná pojem eutanázie. Na základě výsledků tohoto šetření bylo vytvořeno doporučení, které si klade za cíl doplnit žákům informace o této problematice. KLÍČOVÁ SLOVA thanatologie, umírání, smrt, eutanázie, paliativní péče
Povolání učitele odborného výcviku kuchař - číšník - vývoj, současnost a perspektivy
Zimová Tímrová, Jiřina ; Marinková, Helena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Tato práce pojednává o povolání učitele odborného výcviku, dříve mistra či mistra odborného výcviku, v gastronomii, o vzniku a vývoji od dávné historie po současnost, a také s náhledem na perspektivy do budoucnosti. Je rozdělena na dvě části - teoretickou část a empirickou část Teoretická část se zabývá nalezením podkladů pro popis a rozbor problematiky v jednotlivých časových etapách vývoje povolání mistra/učitele odborného výcviku oboru kuchař a číšník. Proto je práce členěna do jednotlivých kapitol, ve kterých najdeme nástin historie pohostinství, vznikem označení mistr, důvody pro předávání zkušeností mezi mistrem a učněm a následný vznik cechů. Později s rozvojem průmyslu a pohostinství vznik učilišť s výukou pod vedením mistrů odborného výcviku. V druhé polovině 20.století se mistři kromě odborné výuky podíleli i na ideové výchově učňů, a to až do roku 1989, kdy došlo k transformaci školství, které přetrvává do dnešní doby. Nakonec si nastíníme perspektivu učitele odborného výcviku do budoucnosti. V empirické části zjistíme, jaký byl pohled na povolání učitele odborného výcviku, a to zodpovězením výzkumné otázky pomocí průzkumného šetření. Využitím metody modelu smíšeného výzkumu jsme provedli šetření s cílem zjistit jaký byl mistr/učitel odborného výcviku v každém zkoumaném historickém...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 269 záznamů.   začátekpředchozí153 - 162dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.