Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Space and architecture photographers
Uhlíková, Jarmila ; Grygar, Štěpán (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Práca sa venuje problematike fotografovania konkrétneho miesta, čo je veľmi úzko spojené s priestormi všetkých druhov a architektúrou. Obmedzuje sa však na tzv. no name architektúru, ktorá nemá známeho autora, teda prevažne na bežné domy a úžitkové stavby. Tiež však na špecifické miesta v krajine alebo v meste, ako napríklad záhrady alebo parkoviská. Dôraz je na súvislostiach medzi priestorom a jeho fotografickou reprezentáciou. Demonštruje ich na tvorbe jednotlivých autorov. Skúma otázky tvorby fotografického obrazu priestoru a autorovej voľby a ich vplyv na výsledné diela, ako aj pôsobenie jednotlivých fotografií na diváka. Zmyslom tejto práce je ponúknuť prehľad základných prístupov k fotografovaniu miesta, ktoré sa vyskytli od polovice šesťdesiatych rokov 20. storočia po súčasnosť.
Internetové fotogalerie
Macháček, Petr ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Šimlová, Štěpánka (oponent) ; Grygar, Štěpán (oponent)
13 českých internetových komunitních fotogalerií, ve kterých si uživatelé navzájem hodnotí své fotografie formou komentářů a bodování, jsou zkoumány a porovnávány zejména z hlediska jejich provozovatelů, funkcí a systému komentářů a bodování. Jsou hledány společné rysy fotografií, které jsou v těchto galeriích považovány za úspěšné. Ve výzkumu mezi uživateli galerií byly zjištěny např. názory uživatelů na kvalitu galerií a jejich věkové rozvrstvení. Jakou zpětnou vazbu lze získat a jak je pro fotografy přínosná bylo zjištěno experimentem, kdy byly vloženy stejné fotografie do všech galerií. Největším přínosem této práce je shromáždění velkého množství autentických názorů amatérských fotografů.
La jetee - a photo roman
Loucaides, Andreas ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Grygar, Štěpán (oponent)
La jetee 1962 is a film made by Chris Marker - also called photo roman - composed almost entirely by black and white Photographs. The effort would be to analyze and discuss this phenomenon, to explore the way in which the still photography interacts within different contexts than the pure photographic.
Počátky konceptuálního umění v USA v 60. letech 20. století
Leinweberová, Adéla ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Grygar, Štěpán (oponent)
Bakalářská práce na téma počátků konceptualismu v 60. letech 20. století v USA. Formou osobního cestovního deníku je nastolena snaha najít cestu k porozumnění a uchopení konceptualismu. Koncepualismu jako směru, jehož odkazy jsou používané v umění dodnes. Zároveň jako směru, jehož definice je už od jeho počátků nejednoznačná. Na zvolené téma je nahlíženo prostřednictvím textu Sol LeWitta ?Věty o konceptuálním umění?. ?Věty? jsou konfrontovány s dalšími dobovými teoretickými texty a následně jsou reflektovány názorem autora. Vše se odehrává na pozadí cesty do Curychu, na retrospektivní výstavu Sol LeWitta.
Self-Portrait and its Forms in Works of Famous Photographers and in Works of Younger Generation in the Czech and Slovak Republic
Bričová, Katarína ; Grygar, Štěpán (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Moja diplomová práca je zamyslením nad fenoménom autoportrétu. Zaujíma ma najmä odpoveď na otázku, prečo autoportrét priťahuje väčšinu umelcov. Na začiatku mojej diplomovej práce sledujem príklady autoportrétu v histórii výtvarného umenia. Prvá časť poukazuje na vývoj autoportrétu vo fotografii. Ukazujem ako bol autoportrét ovplyvnený od Egypta cez renesanciu až po impresionizmus a ako je ovplyvnený dnes. Autoportrét sa vo fotografii objavuje od jej začiatkov. Vo fotografiách slávnych fotografov ukazujem rôzne aspekty autoportrétu. V nasledujúcej kapitole sa zameriavam na rozličné polohy tohto fenoménu v dielach súčasných fotografov ...... . Šiesta kapitola je venovaná hľadajúcej a skúmajúcej generácii mladých umelcov z Českej a Slovenskej republiky. Sú to buď čerství absolventi vysokých výtvarných škôl alebo súčasní poslucháči. Kladiem im otázky v snahe objaviť, čo ich inšpirovalo k nafotografovaniu samých seba a v snahe zistiť ako to začalo, čo chceli dosiahnuť seba zobrazovaním a čo im to dáva. V poslednej kapitole vysvetľujem dôležitosť autoportrétu v mojom živote. Je autoportrét forma arteterapie alebo forma narcizmu? Sú intímne spovede autorov skutočne dôležité v dnešnej dobe? V závere sa zamýšľam nad odpoveďami z rozhovorov s niektorými súčasnými fotografmi a podávam zhrnutie svojich zistení z rozhovorov.
Concrete Photography
Acman, Uroš ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Grygar, Štěpán (oponent)
The present diploma is speaking about Photography, on a term on which was not treated often.
Sebereflexe
Šnajberková, Jaroslava ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Grygar, Štěpán (oponent)
Název práce byl upraven na Fotografie jako performance autorského subjektu Základem této práce je obecnější průzkum autorství, komunikace mezi autorem a divákem a především důvody umělců pracovat ve svých dílech se sebou samými a možnosti, s jakými lze k takovému druhu tvorby přistupovat. Výchozím bodem práce je období uměleckých performancí, happeningů a body artu 50., 60. a 70. let 20. století v Československu a jejich fotografie a proměna významu těchto akcí i fotografických záznamů v kontextu současnosti. S přechodem do současnosti nahlížím na performanci autora v širším měřítku, nejen z hlediska happeningového charakteru, ale i z hlediska práce se sebou samými a s fotografií jako nástrojem sebereflexe.
Fotografické vidění
Turek, Pavel ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent) ; Grygar, Štěpán (oponent)
Tato práce pojednává o fotografickém vidění světa
Romská tématika v české fotografii
Kubíčková, Dora ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent) ; Grygar, Štěpán (oponent)
Romové jsou v Čechách tradičně oblíbeným tématem nejen ve fotografii, především dokumentární. Toto téma je lákavé svou exotičností a zároveň lehkou dostupností. Největší důraz je kladen na práci v pramenném výzkumu. Zaměřili jsme se na fotografy či fotografky dvacáteho a jednadvacátého století, kterých se tato tématika zásadně dotkla - ať už na ní pracovali dlouhodobě a nebo se objevila pouze v jediném z jejich souborů.
Fotografie architektury a fotografie v architektuře Jacquesa Herzoga & Pierra de Meurona
Vopátková, Eva ; Grygar, Štěpán (vedoucí práce) ; Kolář, Viktor (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vzájemné setkávání dvou oborů, fotografie a architektury. Zkoumá vztah mezi realitou a její interpretací, způsob prostorové reprezentace a zpětný vliv těchto kategorií na architekturu. Konkrétně se věnuje autorům, kteří svou pozornost zaměřili na špičku současné světové architektury - švýcarský architektonický ateliér Herzog & de Meuron. Jedná se o autory doku-mentární i volné fotografie, součástí je i téma integrace fotografie přímo do archi-tektury samotné. Práce je rozdělena na několik částí. Nejprve jsou představeni architekti, jejichž dílo je tématem všech zmiňovaných fotografií. Následuje kapi-tola obecněji pojednávající o vztahu architektury a fotografie (podkapitoly per-spektiva, trend, umělý obraz, digitální obraz). Druhá polovina práce je věnována konkrétním fotografiím a je členěna dle Erica de Maré, který fotografii architektu-ry dělí na: ?Dokument?(I), ?Ilustraci?(II) a ?Obraz?(III). Jednotlivým kapitolám jsou přiřazeni autoři Margherita Spiluttini, Hisao Suzuki (I), Jeff Wall, Thomas Ruff (II), Hiroshi Sugimoto a Luisa Lambri (III).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.