Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 317 záznamů.  začátekpředchozí140 - 149dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prevence a řešení kyberšikany učitele na základní škole v Plzeňském kraji
Pavlíčková, Kateřina ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tato práce je zaměřena na prevenci kyberšikany na školách a řeší téma kyberšikany učitele. Cílem práce je popsat preventivní opatření a postup při výskytu kyberšikany ve škole Plzeňského kraje. Aktuálnost tématu odráží Národní výzkumu kyberšikany učitelů Kopeckého a Szotkowského (2016), ve kterém je uvedeno, že pětina z dotazovaných učitelů se setkala s jednorázovými kybernetickými útoky a 94 z 5 136 pedagogů se stalo obětí kyberšikany. Problém je analyzován v dokumentech školy (školní řád, Minimální preventivní program, Prevence proti šikanování a kyberšikaně, výroční zpráva 2017/2018) a rozhovoru s výchovnou poradkyní. Kódování dokumentů se zaměřuje na to, kdo provádí na škole prevenci rizikového chování, v jakých předmětech a jakou formou. Analyzovány jsou vzdělávací akce pro pedagogy a postup při řešení šikany nebo kyberšikany. KLÍČOVÁ SLOVA kyberšikana, šikana, prevence rizikového chování, žáci, internet, sociální sítě
Skupinová logopedická prevence v mateřské škole pro vady řeči
Šedivá, Lýdie ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Bakalářská práce se zabývá skupinovou logopedickou prevencí v mateřské škole pro vady řeči. Cílem bakalářské práce bylo zjistit a popsat průběh logopedické prevence. Bakalářskou práci tvoří dvě části, teoretická část a výzkum. Teoretickou část tvoří tři kapitoly, čtvrtá kapitola obsahuje vlastní kvalitativní výzkumné šetření. První kapitola teoretické části pojednává o vývoji (ontogenezi) řeči. Popisuje vývoj řeči dítěte od jeho narození do plného rozvinutí řeči, také vývoj řeči z hlediska jazykových rovin. Druhá kapitola teoretické části se zabývá narušenou komunikační schopností, především těmi druhy, které se vyskytují u dětí předškolního věku. Třetí kapitola teoretické části vymezuje organizaci logopedické prevence v České republice, popisuje rámcový vzdělávací program předškolního vzdělávání a stručně charakterizuje školní zralost. Dále obsahuje vymezení komunikačních kompetencí a jejich rozvoj v předškolním věku. Cílem praktické části bakalářské práce bylo zjistit průběh logopedické prevence a nejčastější narušení komunikační schopnosti ve vybrané mateřské škole pro vady řeči. Dále bylo cílem zjistit, kdo v dané škole realizuje logopedickou prevenci a jaké má dosažené vzdělání. Práce představuje postupy a materiály, které byly při sledované skupinové logopedické prevenci nejčastěji využívány....
Test hmatového vnímání - "Tactual profile" pro žáky mladšího školního věku se zrakovým postižením
Ticháčková, Klára ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá testem hmatového vnímání Tactual Profile a je zaměřena na žáky mladšího školního věku s těžkým zrakovým postižením. Teoretická část práce je věnována tématům zrakové postižení, hmatové vnímání, rozvoji dalších kompenzačních smyslů a specifikům ve vývoji těžce zrakově postižených dětí v předškolním věku. Teoretická východiska práce jsou doplněna aktuálními studiemi z amerického prostředí zabývajícími se významem rozvoje hmatového vnímání u dětí v souvislosti s následnou výukou Braillova písma. Práce obsahuje detailní popis materiálu Tactual Profile, včetně historie materiálu a teoretických východisek. Následuje vlastní výzkumná část, která byla zpracovávána kvantitativní metodou. Výsledky získané testováním byly zpracovány do grafů dle jednotlivých kategorií materiálu. V práci jsou obsaženy také dvě zprávy z vyšetření jako příklad možného vyhodnocení v praxi. Cílem práce je zjištění úrovně hmatového vnímání u dětí mladšího školního věku s těžkým zrakovým postižením prostřednictvím testu Tactual Profile. Dalším cílem je vytvoření zkrácené verze tohoto testu, která by mohla tvořit návrh funkčního vyšetření hmatu ve školní a poradenské praxi. Tato zkrácená verze je obsažena v příloze práce. Z výsledků testování vyplývají minimální rozdíly mezi hmatovým vnímáním nevidomých...
Rozvoj hmatového vnímání u těžce slabozrakých a nevidomých dětí předškolního věku - Tactual Profile
Košíková, Adéla ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozvojem hmatového vnímání u dětí s těžkým zrakovým postižením a dětí nevidomých ve věku tři až šest let. Hmatové vnímáno je posuzováno prostřednictvím testu Tactual Profile. Úvod práce se stručně věnuje problematice zrakového vnímání, specifikům vývoje dítěte se zrakovým postižením v předškolním věku, hmatovému vnímání a dalším kompenzačním smyslům a v dále také významu hry v předškolním období. Druhá část práce je věnována samotnému testu Tactual Profile a jeho popsání. Následující část práce se věnuje samotnému výzkumnému šetření, jehož výzkumnou metodou byl již zmíněný zahraniční nestandardizovaný test Tactual Profile. Test nebo spíše pozorovací nástroj slouží k diagnostice stupně rozvoje hmatového vnímání u dětí s těžkým zrakovým postižením a dětí nevidomých. Jeho prostřednictvím lze zjistit stav hmatového vnímání u konkrétního dítěte a stanovit oblasti, které ve kterých mají děti obtíže nebo naopak ve kterých vynikají. Cílem výzkumného šetření je zjistit využitelnost testu u cílové skupiny a jeho další využití ve speciálně pedagogické praxi. Dále je práce věnována zjištěním, zda na základě výsledků lze stanovit plán pro podporu rozvoje hmatového vnímání. Závěrem jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření formou zpráv z vyšetření testem Tactual Profil jejichž...
Realizace podpůrných opatření na základní škole pro žáky s poruchami zraku
Šimonová, Petra ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
NÁZEV: Realizace podpůrných opatření na základní škole pro žáky s poruchami zraku AUTOR: Petra Šimonová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. ABSTRAKT Bakalářská práce je zaměřena na realizaci podpůrných opatření na základní škole pro žáky s poruchami zraku. Jejím cílem je zjistit jakým způsobem je poskytována podpora žákům se zrakovým postižením na základní škole zřízené podle §16 Zákona č. 561/2004 Sb. - Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), jaké jsou podmínky pro poskytování optimální podpory těmto žákům a navrhnout případná opatření a postupy ke zlepšení těchto podmínek. Práce se skládá z teoretické a výzkumné části. Teoretická část pojednává o žácích se zrakovým postižením, jejich klasifikaci, diagnostice, vývoji a specifikách. Je vysvětlen pojem podpůrná opatření a popsáno deset oblastí podpory z "Katalogu podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání: dílčí část". Výzkumná část má charakter kvalitativního šetření a věnuje se realizaci podpůrných opatření na základní škole pro žáky s poruchami zraku. Zvoleným výzkumným přístupem je vícepřípadová instrumentální studie. Použity byly dvě základní metody, a to obsahová analýza...
Vyšetření hmatového vnímání u žáků staršího školního věku se zrakovým postižením prostřednictvím testu Tactual Profile
Kunstová, Adéla ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku vyšetřování hmatového vnímání u žáků s těžkým zrakovým postižením staršího školního věku. Práce je rozdělena na tři hlavní oblasti. První část se zabývá hmatovým vnímáním, definuje jeho hlavní charakteristiky, vlastnosti a překážky, které s hmatovým vnímáním souvisí. Věnuje se také úloze hmatu v životě žáků se zrakovým postižením. Velká část této kapitoly je zaměřena na popis orientačních pomůcek pro studenty se zrakovým postižením. Na závěr jsou zde zmíněny diagnostické nástroje, kterými se hmatové vnímání posuzuje. Druhá část se zabývá pozorovacím nástrojem Tactual Profile. Je zde dopodrobna popsán jeho účel a způsob užití a jsou zde zmíněny i zahraniční studie týkající se tohoto původem nizozemského nástroje. Třetí část obsahuje výzkum úrovně hmatového vnímání u žáků staršího školního věku se zrakovým postižením prostřednictvím testu Tactual Profile. Cílem této diplomové práce je zjistit funkčnost a využitelnost tohoto testovacího materiálu v praxi u dané věkové skupiny žáků a studentů se zrakovým postižením. Klíčová slova Hmatové vnímání, hmat, zrakové postižení, Tactual Profile, žáci staršího školního věku, diagnostika, nevidomost.
Výchova ke správné výživě v prostředí 2. stupně inkluzivní základní školy
Růžičková, Radka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou stravování žáků druhého stupně základní školy a postoji pedagogů, kteří s těmito žáky pracují. Konkrétně se jedná o žáky základní školy, která se zaměřuje na vzdělávání žáků s různými speciálními vzdělávacími potřebami, zejména se jedná o žáky se specifickými poruchami učení a přidruženými poruchami. Cílem práce je zjistit situaci v oblasti stravování zahrnující znalosti žáků a postoje pedagogů. Dané znalosti a postoje se týkají výživy žáků druhého stupně základní školy, skladby jídelníčku a užívání kofeinových, colových a energetických nápojů. Teoretická část práce je strukturována do dvou kapitol. První kapitola se zabývá problematikou specifických poruch učení a chování v rámci inkluzivního vzdělávání, druhá kapitola řeší problematiku výživy a zdraví. Praktická část práce analyzuje a vyhodnocuje data získaná prostřednictvím pozorování chodu školy a vnitřního klimatu školy, dotazníků, pracovních listů a rozhovorů. Praktická část také zahrnuje plán a realizaci projektu, který se zabýval tématikou stravování. Výzkumné šetření zjišťuje znalosti a praktické dovednosti žáků a postoje pedagogů v oblasti stravování. Klíčová slova specifické poruchy učení, specifické poruchy chování, výživa, zdraví, žáci

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 317 záznamů.   začátekpředchozí140 - 149dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.