Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 267 záznamů.  začátekpředchozí130 - 139dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vznik, vývoj a současnost Rádia Junior
Chvojková, Sára ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Magdoňová, Jana (oponent)
Bakalářská práce s názvem Vznik, vývoj a současnost Rádia Junior podrobně popisuje novou samostatnou stanici Českého rozhlasu pro děti, Rádio Junior. První kapitola práce se zaměřuje na historický a právní kontext vysílání pro děti. Druhá kapitola se zaměřuje na okolnosti vzniku této stanice. Třetí kapitola mapuje její vývoj, včetně popisu vysílaných pořadů, aktivity a směřování stanice.
Mediální výchova ve výuce českého jazyka na středních školách
Janů, Michaela ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Cílem předkládané práce s názvem "Mediální výchova v hodinách českého jazyka na středních školách" je na základě teoretického rámce, který představují státní kurikulární dokumenty a odborná literatura, zhodnotit stav integrace průřezového tématu mediální výchova do hodin českého jazyka a literatury na všech typech středních škol s maturitou v České republice. Na vyučovací proces se snaží pohlížet z perspektivy všech jeho účastníků. V teoretické části má práce čtenáře seznámit s výběrem relevantní odborné literatury a výzkumů, které byly v oblasti našeho zájmu provedeny. Dále se věnuje popsání styčných bodů obou zkoumaných předmětů vyplývajících z názorů odborníků a očekávaných požadavků na žáky. Výzkumná část si klade za cíl poskytnout informace o konkrétních projevech mediální výchovy v povinném předmětu český jazyk a literatura i úspěšnosti těchto projevů při nabývání mediální gramotnosti žáky středních škol. Tyto informace budou získány prostřednictvím obsahové analýzy školních kurikulárních dokumentů, hloubkových rozhovorů a dotazníkového šetření uskutečněných s oběma stranami účastníků vzdělávacího procesu. Práce přináší i rozbor výukových materiálů, vybraných učebnic českého jazyka, které hodnotí z hlediska zapojení tematiky zvoleného průřezového tématu. Výstupem předkládané práce je pak návrh...
Způsoby vyhodnocovnání důvěryhodnosti zpravodajských zdrojů čerstvě dospělými a zvyklosti při jejich užívání
Křížek, Martin ; Šťastná, Lucie (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem přístupu mladých lidí ke konzumaci mediálního zpravodajství. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem čerstvě plnoletí uživatelé vyhodnocují důvěryhodnost zpravodajských zdrojů v médiích. V úvodní (teoretické) části práce vysvětluje postavení médií v informační době a s tím související proměny zpravodajství. Pokračuje osvětlením potřeby mediální gramotnosti a přibližuje způsob jejího rozvoje pomocí mediální výchovy. Teoretickou část zakončuje přehled nejdůležitějších dat z nedávných výzkumů, které se tématu užívání médií mladými lidmi dotýkají. Druhá část sestává z kvalitativního výzkumu, který je inspirován výzkumným designem zakotvené teorie dle Strausse a Corbinové (1999). Sběr dat probíhal pomocí 21 hloubkových rozhovorů mezi 18- a 19letými českými občany. Pomocí otevřeného kódování vznikl materiál, který byl následně analyzován a jeho výsledek interpretován skrze metodu konstantní komparace. Výsledkem výzkumu je vytvoření čtyř typologických skupin uživatelů podle jejich způsobu práce se zpravodajskými zdroji v médiích.
Analýza prvního a posledního ročníku časopisu Bravo a porovnání jejich obsahu
Pielová, Václava ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Tato práce chce zjistit, zda se obsah a hlavní zobrazovaná témata české mutace časopisu Bravo změnila postupem času. Cílem je zanalyzovat obsah čísel časopisu Bravo v prvním a posledním ročníku jeho existence. Pro výzkum je v této práci použita kvantitativní obsahová analýza. Také je zkoumána inzerce, její výskyt a rozsah. Následně jsou výsledky těchto analýz interpretovány, srovnány s cílem zjistit, jak se mezi sebou tyto dva ročníky lišily, zda se změnila předkládaná témata. Časopisy pro dospívající dívky jsou specifickým typem periodik, které se těšil velké oblibě ve své cílové skupině. Tyto časopisy často vytváří ve svém mladém obecenstvu určité povědomí o světě kolem nich, jejich vliv na čtenáře je velký. Zároveň jsou zobrazení světa a předkládaná témata v těchto časopisech často velmi specifická, vyprofilovaná. Nejznámější dívčí časopis je časopis Bravo. Jeho česká mutace vycházela od roku 1991 až do roku 2015, kdy byla kvůli klesajícím prodejům zrušena. V teoretické části této práce je i historie dívčích časopisů u nás, jejich charakteristika a význam. Dále je zde popsána historie německé verze časopisu Bravo a okolnosti vzniku a zániku české mutace tohoto titulu. Nachází se zde i porovnání mezi německou a českou verzí časopisu s cílem zjistit, zda a jak se česká mutace v době svého vzniku...
Svět středoškolských studentů pohledem školních periodik
Malkovská, Barbora ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Práce je zaměřena na průzkum studentské žurnalistické tvorby a její srovnání s obsahem celostátních časopisů určených dětem a mládeži. Stěžejním cílem práce je zjistit, do jaké míry se jednotlivá témata ve školních a celostátních časopisech prolínají; jaká témata se nejčastěji v celostátních časopisech objevují a do jaké míry je studenti (středních) škol ve své žurnalistické tvorbě přejímají. První (teoretická) část práce má za úkol charakterizovat princip a hlavní poslání školních časopisů, tedy k čemu slouží a jaké jsou jejich hlavní přínosy pro studenty, či další čtenáře. Dále jsou v této části blíže specifikovány časopisy pro mládež z hlediska hlavní cílové skupiny čtenářů, obsahu a relevantních témat, jazykové formy, atd. Teoretická část rovněž vysvětluje základní pojmy, jako jsou zpravodajské hodnoty a stereotypy v mediální prezentaci, které budou následně využívány v práci analytické. Cílem praktické části je provedení stručné charakteristiky zkoumaného vzorku studentských a celostátních časopisů včetně kritérií jejich výběru a zejména pak provedení obsahové analýzy, tzn. prozkoumání nejdůležitějších a nejfrekventovanějších témat, kterým se zkoumané časopisy věnují. Výsledky analýzy budou sloužit jako východiska pro následnou komparaci, tzn. jaká témata jsou školním a celostátním časopisům...
Politika sdílení článků z tištěných novin na webech Hospodářských novin a MF DNES
Hronová, Markéta ; Soukeník, Štěpán (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předložená diplomová práce zkoumá politiku sdílení článků z tištěných titulů - Hospodářských novin a Mladé fronty DNES - na svých webech. Nejprve pomocí rešerší vědeckých prací zjišťuje, jak se s digitalizací vyrovnávají tištěné tituly v zahraničí. Dále popisuje, jaké modely sdílení či následné zpoplatňování tištěného obsahu on-line zahraniční média zavádějí. Pomocí kvantitativní analýzy pak práce zjišťuje, jestli sdílí více článků zdarma Mladá fronta DNES na webu iDNES.cz, nebo Hospodářské noviny na serveru iHNed.cz či Aktuálně.cz, který patří do stejného vydavatelství a jeho obsah tvoří stejní redaktoři. Kvantitativní analýza porovnává obsah domácí rubriky v lednu 2015 a 2016, takže rovněž sleduje vývoj politiky sdílení textů v těchto médiích v čase. Hypotéza zní, že více textů zdarma sdílí Hospodářské noviny, především proto, že mají sdílenou redakci. Hlubší vhled do jednání obou médií přinášejí semi-strukturované rozhovory se zástupci vedení vydavatelství, které tituly provozuje. Práce zodpovídá výhody a nevýhody sdílených či rozdělených redakcí, blíže popisuje procesy, jež sdílení textů v jednotlivých periodikách doprovázejí, věnuje se byznys modelům, které obě vydavatelství praktikují a přibližuje plány, které se spoluprací tištěných a webových titulů vydavatelství mají.
YouTubeři a jejich vliv na hodnoty a vývoj mladistvých v České republice
Dvořák, Marek ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Diplomová práce ,,YouTubeři a jejich vliv na hodnoty a vývoj mladistvých v České republice" má za cíl zjistit vliv internetových tvůrců portálu YouTube, tedy YouTuberů, na vývoj mladistvých, a to v jak rovině sociální, tak vzdělávací. YouTube je fenoménem současné mladé generace, která tráví na sociálních sítích daleko více času než u televize nebo tiskovin, proto je vliv tohoto média na mladé lidi nesmírný. YouTubeři se během velmi krátké doby, přibližně pěti let, stali idoly dospívajících a ovlivňují jejich hodnoty, způsob vyjadřování, oblékání nebo názory na dění kolem sebe. Přesto je tento fenomén mnoha dospělým lidem neznámý nebo přinejmenším nepochopený, proto je jedním z cílů této práci fenomén YouTuberů osvětlit. Práce se zaměřuje na analýzu české YouTube scény, na její tvorbu a obsah. První část práce je věnována vymezení pojmů důležitých pro dospívání a teoretických východisek pro utváření hodnot a socializaci. Ve své druhé části se práce věnuje rozboru portálu YouTube jako vlivného média v sociokulturním prostředí mladistvého, kam YouTubeři umísťují svoji tvorbu. Tato část se zaobírá zejména charakterizováním YouTuberů, jejich obsahu a možného vlivu na mladistvé. Cílem empirické části práce je poté pomocí kvalitativních a kvantitativních metod výzkumného šetření zjistit, kam až může...
Multimediální a projektová výchova a její vliv na očekávání učitele předmětu a na postoje a názory studentů střední školy s technickým zaměřením
Šímová, Eva ; Šťastná, Lucie (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce prostřednictvím kvalitativního výzkumu mapuje postoje, názory a chování vůči médiím u vybraných studentů třetího ročníku střední školy technického zaměření na začátku školního roku a sleduje případné změny v těchto postojích, názorech a chování po tom, co studenti půl roku docházejí na předmět multimediální a projektová výchova, který má naplňovat cíle obsažené v RVP týkající se průřezového tématu mediální výchova. V rámci výzkumu bylo se studenty uskutečněno 24 rozhovorů ve dvou termínech, a to na začátku školního roku 2015/2016 a poté po skončení prvního pololetí. Po kódování, analýze a interpretaci dat se ukázalo, že v určitých názorech a chování ke změnám opravdu došlo, co se týká většiny postojů, vyjadřovali je studenti shodným způsobem při obou rozhovorech. Funkce výzkumu by měla být spíše explorativní a práce by měla posloužit jako inspirace pro další výzkumy realizované v oblasti mediální výchovy v českém školství. Získané výsledky ohledně změn v oblasti postojů, názorů a chování jsou sice platné pouze pro sledovaný vzorek studentů na dané střední škole, hodnotu práce je ale možné vidět i v tom, že zároveň umožňuje na příkladu jedné školy, vyučující a třídy pochopit, s jakými potížemi se v současnosti výuka mediální výchovy na středních školách v České republice může potýkat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 267 záznamů.   začátekpředchozí130 - 139dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.