National Repository of Grey Literature 137 records found  beginprevious128 - 137  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
National Political Institute of Education Sudetenland NPEA - Ploskovice
Princlík, Jan ; Bendl, Stanislav (referee) ; Syřiště, Ivo (advisor)
The focus of my Bacheleor's thesis called "National Political Institute of Education Sudetenland" is a research into the history of the institution and its strategy of education. The work deals with the origins and roots of the education concept. The time and circumstances which had led to establishing the school are mentioned in detail as well as the methods and devices used in the educational process, which include political, physical and army training.
Sect in a modern society and their influence on pupils (schools options in the field of protecting pupils from the influence of sects)
Severová, Lucie ; Bendl, Stanislav (advisor) ; Bílý, Jiří (referee) ; Němec, Otakar (referee)
This doctoral thesis deals with the topic "Sects in a modern society and their influence on pupils" (school's options in the field of protecting pupils from the influence of sects). The main aim of the dissertation thesis is to map the sect issue and first of all the options of protection from their negative influences. To reach this aim, partial goals were set, which form the content structure of the thesis. The thesis is divided into five chapters. The first two should theoretically support the experimental part of the thesis, in which a pedagogical research in form of questionnaires at elementary and grammar schools was done. The questionnaires were focused on the knowledge of pupils and students about sects, their awareness and on finding out the real range of education about sects. Contribution of the thesis itself, elaborated in the remaining chapters, lies in the evaluation of mutual relation and intersection of official and practical educational materials, assessment of the research on pupils' knowledge of the sect issue, assessment of the approach to protection of pupils and in a proposal of a new educational model for protecting pupils from the influences of sects, applicable in educational practices.
Summer camp preparing and execution
Horáková, Dana ; Bendl, Stanislav (referee) ; Walterová, Eliška (advisor)
Ve své bakalářské práci se zabývám přípravou a realizací letního tábora. Kromě programu jsem se zaměřila na organizační přípravu, protože bez dobré přípravy a znalostí zákonů nemůžeme letní tábor ani naplánovat. Pokud budeme mluvit o plánování, je to opravdu celoroční mravenčí práce, od mapování terénu a místa pro tábor, propagaci, typu a termínu tábora, potřebné dokumentace a v neposlední řadě výběrem pracovníků tábora, vedoucích a praktikantů - to a mnoho jiné se skrývá za celoroční prací pedagogů. Etapové hry, které zmiňuji, jsme realizovali na letním táboře v Roželově a ve Vlastějovicích, kam již několik let s dětmi vyjíždíme. Tábory, které pořádáme, jsou 14 denní pro děti ve věku 7 - 15 let. Každoročně se přihlásí kolem 150 účastníků. Tábor je rozdělen do tří kategorií, a pro každou je vypracovaná samostatná etapová hra. Náplň letního tábora je skutečně rozsáhlá. Nabízíme zde různé rukodělné činnosti, putovní tábor na 2 dny pro nejstarší oddíl, různé výlety po okolí. Pořádáme Olympijské hry, kde oddíly jsou věkově smíchané a sestaveny do družstev dle losovacích lístků. Také vedoucí se zapojují do her, a jsou postavení jako kapitáni družstev, kteří musí mnohdy prokázat svou fyzickou a psychickou zdatnost. Vedoucí také bojují ve volejbalových, fotbalových a jiných utkáních. Pro děti jsou připraveny různé...
A Comparison of the Educational Concepts of A. S. Makarenko and Don Bosco in Practice with Disadvantaged Youth
Vacek, Daniel ; Bendl, Stanislav (advisor) ; Syřiště, Ivo (referee)
Když jsem se na počátku této práce zamýšlel, jakým způsobem ji koncipovat, říkal jsem si, že pouhé porovnání dvou strategií bude málo. Chtěl jsem jít dál a pokusit se vytvořit práci, která by přispěla k řešení současných problémů. Jak jsem však stále hlouběji poznával život i činnost Dona Bosca a Antona Semjonoviče Makarenka, poznával jsem, že ono srovnání nebude lehké, protože oba dva byli výjimečnými osobnostmi a pedagogickými veličinami, navíc každý působil v odlišné době a v zájmu odlišné ideologie. Přišel jsem na to, že i "pouhým" srovnáním jejich "nestandardních" postupů lze inspirovat současnou pedagogiku, že lze nalézt poučení pro každodenní pedagogickou praxi. Komparace a vyvození závěrů z ní, byla stěžejním cílem předkládané práce. Pokusil jsem se tento cíl naplnit z mého pohledu co možná nejdůležitějšími a nejtransparentnějšími kritérii, která byla zpracována konfrontační a deskriptivní metodou. Dalším cílem byla jistá popularizace díla i života obou pedagogů a odstranění neinformovanosti a mýtů o nich. I ve faktografické a biografické části práce tak lze nalézt fakta, která mohou přispět k pochopení myšlení a tvorby pedagogů, jímž nebyla cizí obětavá práce pro strádající děti a mládež, ač někdy (v případě bezprizorných kolonistů) vzbuzovaly různé pocity, jen ne soucit a lítost
Jesuits and Obedience or the Manipulation and Brainwashing of the Servants of Jesus
Mikoláš, David ; Bendl, Stanislav (advisor) ; Syřiště, Ivo (referee)
V ceském povedomí jsou jezuité zapsáni jako krutí pobelohorští inkvizitori a nesmlouvaví palici knih. Tyto soudy, mající své koreny hluboko v 19. století a z ideologických duvodu udržované pri živote i komunistickým režimem, pretrvávají v naší spolecnosti dodnes. Na knižní trh však naštestí prichází množství odborných i populárne vedeckých publikací, které se snaží na základe studia dosud neprobádaných pramenu a na základe nové interpretace tech starých proniknout do jezuitské problematiky a predstavit ji ctenári v objektivním svetle. V ceském povedomí jsou jezuité zapsáni jako krutí pobelohorští inkvizitori a nesmlouvaví palici knih. Tyto soudy, mající své koreny hluboko v 19. století a z ideologických duvodu udržované pri živote i komunistickým režimem, pretrvávají v naší spolecnosti dodnes. Na knižní trh však naštestí prichází množství odborných i populárne vedeckých publikací, které se snaží na základe studia dosud neprobádaných pramenu a na základe nové interpretace tech starých proniknout do jezuitské problematiky a predstavit ji ctenári v objektivním svetle. Existuje mnoho zpusobu, jak na Tovaryšstvo Ježíšovo a jeho cinnost pohlížet; sám se ztotožnuji s názorem Jana Hellera (viz s. 108), který ríká, že je treba rozlišovat mezi jezuity pred rokem 1773 a po nem. Zjednodušene receno, jezuitum ublížilo,...
Identification of factors influencing pupil's mathematical abilities in the Czech Republic (Sekundární analýza dat PISA 2003)
Voňková, Hana ; Bendl, Stanislav (referee)
Teoretická část pojednává o IEA a OECD, dvou hlavních organizacích realizujících mezinárodní srovnávací výzkumy v oblasti vzdělávání. Dále práce shrnuje výsledky České republiky ve všech výzkumech, kterých se po zapojení do těchto organizací zúčastnila. V závěru teoretické části se text věnuje sekundární analýze - nejprve uvádí její definici a následně příklady zveřejněných sekundárních analýz výzkumu TIMSS. V empirické časti je provedena sekundární analýza výzkumu PISA 2003 zaměřená na zjišťování vlivu socioekonomického statusu rodiny a dalších, především školních faktorů na výsledek v testu matematické gramotnosti. Tato část je původní práce autorky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Measuring of school discipline from the perpective of primary school's pupils and teachers by using anchoring vignettes method
Vaňkátová, Eva ; Voňková, Hana (advisor) ; Bendl, Stanislav (referee)
This thesis is focused on research of school undiscipline (misbehaviour) by using the anchoring vignettes method. The results obtained of qualitative research (focus groups and in-depth interviews) were used for the compilation of the vignettes and questionnaire. In its theoretical part, the thesis introduces with multi-dimensional concept of school discipline and with works of the other authors. Further the thesis presents an overview of research methods for measuring of school discipline. The practicle parts presents the results of the author's own survey. These results have led for construction of the questionnaire with anchoring vignettes. These ones were compiled by using results of focus groups with 13 - 15 years old pupils and in-depth interviews with their teachers. The final questionnaire will be standardized within author's doctoral studies a thesis. Even so, it appeals that the anchoring vignette method takes its place in educationas scienses. KEYWORDS school discipline/undiscipline, anchoring vignettes method, fosuc group, in-depth interview, self-assessment
Opportunities for Primary Schools in the Field of Primary Drug Prevention
Sýkorová, Lucie ; Bendl, Stanislav (advisor) ; Prokop, Jiří (referee)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.

National Repository of Grey Literature : 137 records found   beginprevious128 - 137  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.