Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 146 záznamů.  začátekpředchozí124 - 133dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spolupráce mateřské školy s rodinou z pohledu rodičovské a učitelské veřejnosti
Jiříková, Eva ; Havlová, Jana (oponent) ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje vztahu rodiny a mateřské školy. Sleduje legislativní zakotvení vztahu školy a rodiny. Zabývá se sociálně-historickým a ekonomickým motivem spolupráce. Všímá si role rodiny, socializačního procesu dítěte a role učitelky. Popisuje významnost komunikace jako prostředku socializačního procesu, který pozitivně ovlivňuje klima třídy a mateřské školy. Důraz je kladem na formy komunikace učitelky a rodiny v rámci pedagogického působení. Dotýká se různého filosofického pojetí předškolního vzdělávání v rámci vzdělávacích programů, a tím různému pohledu na partnerství rodiny a instituce. Důraz je kladem na spolupráci mateřské školy a rodiny ve waldorfské pedagogice. Druhá část práce pojednává o výzkumu, který se věnuje pojetí spolupráce a vzájemné formy komunikace ze strany rodiče i pedagoga, a jaký má vliv na vztah rodina a škola.
Zájmová činnost předškolních dětí (s přihlédnutím k podmínkám v úplných a neúplných rodinách)
Čedíková, Petra ; Havlová, Jana (oponent) ; Opravilová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce mapuje přístup rodin k zájmové činnosti dětí předškolního věku vzhledem k tomu, jaký je jejich sociální status, hodnotová životní orientace a výchovný styl. Zaměřuje se na rozdíly v přístupu a podmínkách v úplných a neúplných rodinách. Na základě závěrů výzkumu poukazuje na možnosti, jak může mateřská škola rodičům nabídnout odbornou pomoc a konzultace v zájmu dětí.
Problematika adaptace tříletých dětí na vstup do mateřské školy
Benešová, Andrea ; Havlová, Jana (oponent) ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o specifické problematice adaptace tříletých dětí na vstup do mateřské školy. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku tříletého dítěte z hlediska jeho stupně vývoje, životních potřeb, principu socializace a psychické odolnosti a souvislosti těchto faktorů s procesem adaptace dítěte na vstup do mateřské školy. Praktická část se zaměřuje na zmapování nejčastějších adaptačních obtíží tříletých dětí a na porovnání úspěšnosti adaptace tříletých ve skupině věkově smíšené a věkově stejnorodé. Dále zkoumá vliv adaptačního období na rodinu dítěte z hlediska organizačního a vztahového. Závěr je věnován možnému praktickému využití výsledků šetření pro další práci učitelky mateřské školy z hlediska zkvalitnění adaptačního procesu.
Respektování vývojových specifik dětí v současné mateřské a základní škole
Polcarová, Irena ; Kropáčková, Jana (oponent) ; Havlová, Jana (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce byl výzkum na mateřských školách a v prvních třídách základních škol, který se zabýval zjišťováním, zda jsou respektována vývojová specifika dětí předškolního věku 5 až 6 let a dětí raného školního věku 7 až 8 let z hlediska naplňování přirozených potřeb. výzkumu byly využity metody dotazníkového šetření, přímého i nepřímého pozorování a metoda rozhovoru. Výzkum se zabýval úrovní některých faktorů, které ovlivňují naplňování potřeb dětí, zejména osobností pedagoga, úrovní prostředí a podmínek v předškolním zařízení a ve škole a také stanoveným denním režimem nebo rozvrhem vyučování v souvislosti s pravidly školního řádu. Významnou součástí výzkumu bylo přímé pozorování čtyř předem vybraných dětí v předškolním a raném školním věku, které se vzájemně odlišují rozdílným stupněm vývoje a dosaženou úrovní školní zralosti.
Hledání nových forem spolupráce rodičů a školy
Suchá, Naděžda ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Práce zkoumá názory a postřehy předškolních pedagogů a rodičů v oblasti vytváření vzájemné spolupráce. V jednotlivých kapitolách jsou stručně popsány možné formy spolupráce rodiny a mateřské školy, vývoj spolupráce, jeho vliv na současné předškolní vzdělávání a role učitele v tomto procesu. Nové vzdělávací programy v mateřských školách vycházejí z "Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání", ten umožňuje předškolním institucím vlastní zpracování školních vzdělávacích programů.Vhodným námětem mohou být i některé alternativní vzdělávací programy pro předškolní zařízení, které jsou popsány v závěru teoretické části diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hra ve věkově heterogenních třídách - komparace běžné a waldorfské mateřské školy
Nováková, Pavlína ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je "Hra ve věkově heterogenních třídách - komparace běžné a waldorfské mateřské školy". Teoretická část je zaměřena na vymezení potřeby hry v předškolním věku, vývoj hry, potřeby hrového partnera a úlohu hračky. Dále se věnuje hře v RVP PV, začlenění her v režimu dne v MŠ a přínosu hry pro dítě i učitelku. Postihuje specifika věkově heterogenní skupiny dětí obecně a ve vztahu ke hře. Také je zaměřena na specifika waldorfské mateřské školy. V závěru této části je přiblížen ŠVP sledovaných mateřských škol. Praktická část diplomové práce je zaměřena na pozorování dětí při volné hře ve vybraných MŠ, které se týkají času denně věnovaného volným hrám, způsobu, jak na volné hry reagují učitelky, a převažující typy her. Sleduje, jaké hračky pro heterogenní třídu učitelky doporučují, jaké hračky si děti nejčastěji volí a jak se začleňují děti mladší do her starších dětí a opačně. Dále budou ve zvolených MŠ pomocí anonymních dotazníků od rodičů zjišťovány tyto skutečnosti - jaké hračky preferují v domácím prostředí, jaké hračky dětem nejčastěji kupují, zda ty mají genderový charakter a z jakého důvodu si rodiče volí vybrané MŠ. Pro dosažení cílů jsem použila metodu pozorování, anonymní dotazník pro rodiče a pro učitelky MŠ, analýzu hraček a pomůcek v daných MŠ. Klíčová slova: věkově...
Sociální interakce ve věkově heterogenní skupině v MŠ a školní družině ZŠ
Barancová, Iva ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Cílem mé práce je nahlédnout blíže, co přináší dětem vzájemné ovlivňování mladších a starších dětí při hře i při řízené činnosti, jaké vztahy se mezi těmito dětmi utvářejí, jaké postavení dítě ve skupině svým chováním a jednáním získává a také jak se umí k případným problémům samo postavit. Se sociální interakcí se člověk potýká celý život, protože bývá odmalička v kontaktu s lidmi, nejdříve jemu blízkými, poté s vrstevníky a učiteli, pak v partě mladých lidí a nakonec jako dospělý v běžném či pracovním životě. Uvědomuji si, jak je důležité pro úspěšný start dítěte do života obecně a do dětského kolektivu konkrétně jeho kladné přijetí rodinou a jakým příkladem jsou mu jeho rodiče. Po získání pocitu jistoty a bezpečí v rodině se dítě postupně osamostatňuje a je schopné navazovat kontakty s dalšími lidmi mimo rodinu, především s vrstevníky. Velmi tedy záleží na úrovni stability a osobní vyrovnanosti každého jedince. Po úvaze nad položenými otázkami jsem dospěla k názoru, že bych měla vychovávat především děti ohleduplné, citlivé, které budou schopny spolupracovat, budou se umět prosadit či přizpůsobit. Míra úspěšnosti dítěte se stává součástí osobní identity a ovlivňuje dětské prožívání i chování. Dnešní doba si žádá průbojné, flexibilní typy lidí, které umí rychle a správně jednat a umí se dobře vyrovnat se...
Divadlo pro děti jako možný prostředek při osvojování si hodnot
Balák, Libor ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Student se zabývá současnou českou rodinou a vývojem dítěte předškolního věku z pohledu morálních hodnot. Má na zřeteli reálný stav a jeho soudobý vývoj v rodinném prostředí a v současné české společnosti. Diplomová práce se zabývá zkoumáním a hledáním rozdílů mezi hodnotami dětí a jejich rodičů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Význam spolupráce MŠ při nemocnici s rodiči hospitalizovaných dětí
Lédlová, Michaela ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Za použití jedné z metod pedagogického výzkumu (dotazníku) bylo zjišťováno, do jaké míry je možná spolupráce mezi mateřskou školou při nemocnici a rodiči hospitalizovaných dětí, zda rodiče potřebují spolupracovat s učitelkou mateřské školy při nemocnici a jak ovlivňuje kvalitu spolupráce osobnost učitelky mateřské školy při nemocnici. Potvrdilo se, že spolupráce mateřské školy při nemocnici a rodičů je možná, pokud obě strany přistupují ke spolupráci vstřícně. Dále se potvrdilo, že rodiče potřebují spolupracovat s učitelkou mateřské školy při nemocnici. Získávají tak lepší představu o zvláštnostech předškolního věku, poznatky zdravotnické, psychologické a pedagogické. Také se potvrdilo, že kvalitu spolupráce osobnost učitelky ovlivňuje. Je zapotřebí empatie, respekt z její strany a profesionální pedagogický přístup k rodičům. Učitelka je hlavním integrujícím činitelem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 146 záznamů.   začátekpředchozí124 - 133dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.