Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 133 záznamů.  začátekpředchozí121 - 130další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv mezilidských vztahů na výchovu dětí v dětském domově
Cheníčková, Iva ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Jak vyplývá z názvu práce, jsou jejím predmetem predevším mezilidské vztahy v detském domove. V teoretické cásti jsou rozlišeny tri základní roviny vztahu: vztahy mezi detmi, vztahy mezi detmi a dospelými, vztahy mezi dospelými. Práce se zabývá utvárením techto vztahu a jejich vlivem na chování detí. Na základe toho vyvozuje možná východiska pro další výchovné pusobení pedagogických pracovníku v detském domove. V praktické cásti je, prostrednictvím hloubkového interview s detmi a vychovateli, zjištován jejich pohled na danou problematiku. Jedním z cílu je také zprostredkovat pedagogickému pracovníkovi detského domova pohled na utvárení sociálních vztahu ocima detí. S tím souvisí i možnost reflexe a sebereflexe vychovatele a smerování jeho pedagogické práce.
Pedagogicko-psychologické aspekty zážitkových kurzů
Husová, Lucie ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Tématem magisterské práce jsou pedagogicko-psychologické aspekty zážitkových kurzů, což je analyzováno na příkladě středoškolských adaptačních kurzů. Teoretická část se na základě odborné literatury věnuje zážitkové pedagogice, zkušenostnímu učení, sociálním skupinám a skupinové atmosféře ve školních kolektivech. Empirická část mapuje vývoj skupinové atmosféry a vývoj skupinových vztahů u čtyř tříd, které absolvovaly různé druhy adaptačních kurzů. Práce shledává, že adaptační kurzy jsou přínosné pro kvalitu vztahů mezi žáky a jejich další vývoj.
Výchova k poskytování krizové intervence v osobní asistenci
Marušák, Vlastimil ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce se opírá o dlouholeté osobní zkušenosti při práci metodika a ředitele poskytovatele osobní asistence. V teoretické části nejprve popisuji krizi a krizovou intervenci obecně. Dále se zabývám osobní asistencí a jejími specifiky v ČR, tím, kdo jsou osobní asistenti a jaké jsou podmínky pro jejich práci i tím, kdo se stává klientem osobní asistence. Další část práce se zabývá krizemi, s kterými se lze setkat v osobní asistenci a tím, kdo a za jakých podmínek může poskytnout krizovou intervenci. Na základě těchto údajů pak je v práci pro pracovníky v sociálních službách navržen specializační seminář krizové intervence. Empirická část práce představuje soubor údajů získaných o klientech osobní asistence, osobních asistentech a krizových událostech v osobní asistenci za poslední 3 roky. Poslední částí této práce je vyplněná žádost o akreditaci navrženého kurzu na MPSV ČR.
Možnosti rozvoje zdravého sebevědomí žáka
Sedláčková, Daniela ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Cílem této práce je ukázat, že kritériem úspěšného psychosociálního začlenění žáka do vzdělávacího procesu je osobní spokojenost vztahující se k sebepojetí dítěte. Jak se žák vidí v konkrétních denních situacích? Jaký je jeho pohled na dané skutečnosti? Ústí v osobní spokojenost či nespokojenost? Jedná se o vytyčení základních souvislostí mezi vlivy působícími na utváření sebevědomí dítěte v rodině, ve škole, mezi vrstevníky a hledání cest, jak tyto vlivy, pokud jsou negativní, ovlivnit přiměřenými rozvojovými aktivitami. Cílem je pomoci učitelům v oblasti teoretické, diagnostické i praktické. Práce je koncipována jako teoreticko - empirická, z níž větší část bude pojata teoreticky.
Možnosti rozvoje zdravého sebevědomí žáka
Sedláčková, Daniela ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Cílem této práce je ukázat, že kritériem úspěšného psychosociálního začlenění žáka do vzdělávacího procesu je osobní spokojenost vztahující se k sebepojetí dítěte. Jak se žák vidí v konkrétních denních situacích? Jaký je jeho pohled na dané skutečnosti? Ústí v osobní spokojenost či nespokojenost? Jedná se o vytyčení základních souvislostí mezi vlivy působícími na utváření sebevědomí dítěte v rodině, ve škole, mezi vrstevníky a hledání cest, jak tyto vlivy, pokud jsou negativní, ovlivnit přiměřenými rozvojovými aktivitami. Cílem je pomoci učitelům v oblasti teoretické, diagnostické i praktické. Práce je koncipována jako teoreticko - empirická, z níž větší část bude pojata teoreticky.
Impulzy humanistické psychologie pro posílení osobnostního přístupu učitele k žákům
Smetanová, Zuzana ; Sedláčková, Daniela (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou významu osobnostní stránky učitele z hlediska jeho přístupu k žákům a k celému výchovně vzdělávacímu procesu. Pojednává o vlivech, které osobnostní přístup učitele zakládají a programech vedoucích k podpoře jeho rozvoje. Při zpracování tématu bylo využito studia psychologických směrů a teorií osobnosti se zaměřením na využití prvků humanistické psychologie v celostním přístupu kognitivněosobnostně- sociálních aktivit učitele. Práce má charakter přehledové studie, vypracované na základě teoretických poznatků oboru pedagogika, doplněných osobními praktickými zkušenostmi. Úvodní část je věnována teoretickému rozboru osobnosti a vlivům, působících na její utváření, tedy i na utváření osobnosti pedagoga. Cílem je zdůraznit individualitu a jedinečnost člověka, s kterou je nutno v edukačním procesu počítat. V dalších částech se práce zabývá potřebnými vlastnostmi učitele k zvládnutí pedagogické činnosti, popisem soudobých teorií vzdělávání se zaměřením zejména na humanistickou psychologii a dále rozborem využitelnosti prvků humanistické psychologie C. R. Rogerse v procesu pedagogické činnosti učitele. V poslední části jsou popsány příklady nových programů, vedoucích k podpoře a posílení osobnostního přístupu učitele a využívajících principy humanistické psychologie....
Výchova ke zdravé sexualitě u žáků 8. a 9. tříd ZŠ
Vácha, Vladimír ; Sedláčková, Daniela (oponent) ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce)
Práce se opírá o terénní dotazníkový výzkum mezi mládeží a přináší doporučení pro výchovu ke zdravé sexualitě především na Základní škole.
Utváření sebepojetí jedince
Borecká, Jana ; Sedláčková, Daniela (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Smyslem předložené práce je seznámit čtenáře s termínem sebepojetí a jeho vývojem. Sebepojetí má mnoho definic, některé z nich ve své práci uvádím a představuji svou vlastní, k níž se hlásím. Snažila jsem se obsáhnout a pojmenovat všechny významné vlivy, které na sebepojetí působí, a upozornit na úskalí, jež mohou vytvářet negativní obraz člověka o sobě. Významnou částí práce je kapitola o významu pozitivního sebepojetí ve škole. Rozvíjím zde úvahu, zda jsou to skutečně učitelé, kdo hrají roli při snižování sebevědomí žáků a mají tak vliv na žákovu školní neúspěšnost, nebo zda jsou kořeny problémů ve výchově, v přístupu rodičů, v okolním světě či ve vnějším prostředí. Teorie osobnosti patří do středu mého zájmu. Ve své práci jsme se zaměřila na tři představitele a výklad jejich teorií. Doplnila a rozšířila jsem tak zpracovávané téma sebepojetí o teorie Alfreda Adlera, Viktora Emanuela Frankla a českého psychologa Pavla Říčana. Vznikl tak celistvější pohled na nejniternější část nás samých, jenž fascinuje filozofy odedávna, na koncept Já. Výsledkem je teoretický základ, na který bych ráda v budoucnu navázala.
Spolupráce mateřské školy a rodiny
Kovářová, Jana ; Sedláčková, Daniela (oponent) ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce)
Diplomová práce se opírá o dlouholeté osobní zkušenosti práce učitelky a ředitelky mateřské školy. V teoretické části popisuji vznik a postupný vývoj mateřské školy jako instituce. Z hlediska osobnostně orientovaného pojetí výchovy uvádím různá východiska pro spolupráci školy s rodinou, z tohoto pohledu akcentuji i významnost role učitelky mateřské školy. Spolupráci mateřské školy a rodiny specifikuji do třech základních oblastí odpovídajících vývojovému zrání dítěte. Empirická část práce představuje výzkumné šetření, které jsem zaměřila nejen na názory rodičů, na jejich očekávání a ochotu spolupracovat s mateřskou školou, k této oblasti se vyjadřovaly i učitelky. Zjištěné výsledky interpretuji v závěrečné diskusi.
Začleňování dětí se specifickými sociálními a vzdělávacími potřebami do skautských oddílů
Všianská, Anežka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
(česky) Diplomová práce s názvem Začleňování dětí se specifickými sociálními a vzdělávacími potřebami do skautských oddílů se věnuje tématu integrace do specifického prostředí volnočasové organizace Junáku. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části jsou popsány základní teoretický východiska týkající se integrace a inkluze, dále jsou zde shrnuty informace ohledně situace s integrací dětí se specifickými potřebami v organizaci Junák. Byl realizován kvalitativní výzkum, který oproti již vzniklým výzkumům, popisuje průběh začleňování optikou tří důležitých účastníků, kterými byli děti se specifickými potřebami, jejich rodiče nebo pěstouni a vedoucí skautských oddílů. Data byla získána pomocí polostrukturovaného rozhovoru, dotazníku a pozorování. Cílem výzkumu tak bylo popsat, jak probíhá integrace do skautských oddílů a zjistit názory rodičů, vedoucích oddílů a samotných dětí na faktory, které ovlivňují integraci dítěte se specifickou potřebou do skautského oddílu. Výsledky práce prezentují klíčové aspekty, které jsou podle respondentů výzkumu důležité pro úspěšnou integraci. Pro děti se specifickými potřebami je pro začlenění hlavní najít si v oddíle kamarády. Rodiče a vedoucí, spatřují jako důležitý aspekt podporující integraci, otevřenou komunikaci a aktivní spolupráci...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 133 záznamů.   začátekpředchozí121 - 130další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.