Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 195 záznamů.  začátekpředchozí115 - 124dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Volný čas žáků druhého stupně základní školy
Vernerová, Jitka ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce pojednává o způsobech trávení volného času dětmi druhého stupně základní školy a klade si za cíl zkoumat, jak významný vliv má v této oblasti vhodné působení ze strany jednotlivých výchovných činitelů. Práce je rozvržena do dvou částí, teoretické a praktické. První část objasňuje pojem "volný čas" a zdůrazňuje vliv správné výchovy v tomto čase. Teoretickou část pak uzavírají kapitoly o osobnosti, vývoji a momentálních dispozicích dětí ve středním školním věku. V praktické části jsou uvedeny výsledky empirického výzkumu, v němž byla převážně použita kombinace metody dotazníkového šetření a analýzy dat. Výzkum je rozdělen do dvou tematických celků. Nejdříve jsou uvedeny výsledky analýzy toho, jak na svůj volný čas pohlíží žáci 8. ročníků základní školy. Ve druhé části jsou výsledky šetření, které se zabývalo pohledem učitelů na problematiku důležitosti smysluplného trávení volného času jejich žáků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pokusné a reformní školy 20. a 30. let 20. století v Československu
Sůvová, Barbora ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na pokusné a reformní školy, které vznikly a působily ve 20. a 30. letech 20. století v Československu. Ukazuje politickou situaci v nově vzniklém Československu, stejně tak sleduje vývoj školství po roce 1918. Jádrem práce je reformní úsilí vybraných pokusných škol. Představuje pokusnou pracovní školu v Holešovicích, Dům dětství v Horním Krnsku a Dětskou farmu Eduarda Štorcha. Práce zde popisuje výchovné prostředky a cíle těchto pokusných škol, organizaci výuky a průběh vyučování. Zaměřuje se také na vybrané osobnosti, které stály za jejich vznikem. Práce dále analyzuje reformní úsilí, ve kterém pokračovali reformní pedagogové ve 30. letech, především reformní snahy Václava Příhody a jeho návrh jednotné školy.
Rozdíl v pojetí výchovy v období dospívání
Valková, Pavla ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pohledem dospívajících žáků na rodičovskou výchovu. Cílem práce je zjistit, jaký je rozdíl v pohledu na rodičovskou výchovu v období dospívání. Cílem práce v teoretické části je definovat základní pojmy, jako je rodina a výchova. Práce se zabývá historií vývoje rodiny, rozdělením rodiny dle funkčnosti a rozpracovává typy problémově zatížených rodin. Zaměřuje se na vymezení rodičovských stylů výchovy. Dále se zabývá emancipací od rodiny a současným pohledem na výchovu. Praktická část má za úkol zjistit pohled dotazovaných žáků na výchovu. Budou zde prezentovány výsledky kvantitativního dotazníkového šetření, které bylo realizováno pomocí dotazníků předložených studentům víceletého gymnázia v Praze. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Návazné sociální služby pro mladé lidi opouštějící institucionální výchovnou péči
Čadová, Tereza ; Sak, Petr (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce pojednává o rizikovém období v životě mladých lidí, kteří prožili část, většinu nebo dokonce celý svůj život v institucionální výchově a musí prostředí ústavu opustit. Nejčastějším důvodem opuštění ústavu je propuštění z důvodu dosažení zletilosti. Mladí lidé jsou nuceni opustit často jediné zázemí, které ve svém životě poznali a vrátit se buď ke svým rodinám, které o ně po dobu jejich pobytu v ústavním zařízení obvykle nejevily zájem nebo se pokusit osamostatnit. Z dětských domovů a výchovných ústavů neodchází vždy vybaveni dostatečnými sociálními schopnostmi a dovednostmi. Tato skutečnost, společně s neinformovaností o možnostech využití návazných sociálních služeb, může vést k jejich vyloučení ze společnosti. V teoretické části vysvětluji systém a historii ústavní výchovy v České republice, popisuji problémy, kterými tito mladí lidé trpí, legislativu týkající se této problematiky a další. V praktické části mapuji spektrum sociálních služeb, které na území hlavního města Prahy mladí dospělí na odchodu z institucionální výchovy mohou využít.
Dobrovolnická činnost v Centru následné péče FN Motol
Borešová, Hedvika ; Leontovyčová, Jana (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
The work deals with the purpose of volunteering in hospitals. It is divided into two parts. The theoretical part describes, in general terms, volunteering, its history and its legal framework. Last but not least, it deals with volunteering in the University Hospital in Motol. The practical part uses the method of standardized direct dialogues with seniors permanently living and taken care of in the medical institute, and it analyses the need of volunteering at the Aftercare Centre of the University Hospital in Motol. The work draws upon the experience of my own several-year long volunteering engagement at the Aftercare Centre of the University Hospital in Motol. The goal of this work is to explain and highlight the importance of volunteering in medical care centers and hospitals.
Protidrogová prevence na středních školách
Bílá, Klára ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Bakalářská práce pojednává o drogách, jejich druzích a drogové prevenci. Její součástí je výzkum uskutečněný na několika středních školách, jehož cílem bylo zmapovat užívání drog a zjistit názor žáků na preventivní programy, které se na školách uskutečňují. Součástí práce je také rozhovor s metodičkou prevence sociálně patologických jevů, která umožnila náhled do problematiky očima odborníka.
Romské dítě ve výchovně - vzdělávacím procesu
Přibylová, Petra ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Syslová, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem Romské dítě ve výchovně-vzdělávacím procesu si klade za cíl popsat specifika romského žáka ve vztahu k jeho výchově a vzdělávání v porovnání s dětmi z majoritní společnosti. V první části se práce věnuje historii romského etnika a její vliv na současné postavení Romů ve společnosti. V další části popisuje výchovu a vzdělávání romských dětí jak v rodinách, tak ve školním prostředí, a snaží se pojmenovat možné překážky, které zabraňují úspěšné integraci romských dětí mezi své české spolužáky. V závěru práce, v praktické části, je rozebrána vlastní zkušenost práce s romským žákem v konfrontaci s teoretickými poznatky popsanými v první části práce.
Problematika chyby a chybování se zřetelem k výuce francouzštiny jako dalšího cizího jazyka na základní škole
Klinka, Tomáš ; Fenclová, Marie (vedoucí práce) ; Kovářová, Dominika (oponent) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Název práce: Problematika chyby a chybování se zřetelem k výuce francouzštiny jako dalšího cizího jazyka na základní škole Autor: Mgr. Tomáš Klinka Katedra: Katedra pedagogiky Školitel: Doc. PhDr. Marie Fenclová, CSc. Abstrakt: Dizertační práce se zaměřuje tématu chyby a chybování na české základní škole z úhlu pohledu didaktiky francouzštiny jako dalšího cizího jazyka. Cílem práce je doplnit základní literaturu k otázce chyby a chybování z frankofonního publikačního okruhu, která není dosud v českém kontextu citována, dále pak analyzovat součásti pedagogického procesu a zjistit, jak se k otázce chyby a chybování staví, a konečně na základě těchto zjištění formulovat základní problémy vážící se v chybě a chybování včetně možností dalšího výzkumu. K dosažení prvního cíle předkládáme a analyzujeme závěry předních frankofonních didaktiků chyby, zejména Astolfiho typologii příčin chybování. Co se týče analýzy pojetí chybování v pedagogickém procesu, tak zde na hledání míry explicitnosti zmínek o chybování v základních pedagogických dokumentech, které jsou spojeny s Rámcovým vzdělávacím plánem, či ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky. Zajímá nás též reprezentace v otázce chyby a chybování u učitelů a žáků, stejně jako pojetí chybování v jazykových učebnicích. Věnujeme se i vztahu mezi...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 195 záznamů.   začátekpředchozí115 - 124dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.