Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Písně Václava Jana Tomáška na texty Johanna Wolfganga Goetha
Nosek, Jaromír ; Blecha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Volavá, Iva (oponent)
Ve své diplomové práci jsem podrobil vyber deseti písní Václava Jana Tomáška na texty Johanna Wolfganga Goetha harmonickému, melodickému a formálnímu rozboru, srovnal jsem jeho pojetí se zhudebněním stejných textů Franzem Schubertem a nalezl zde určité konkrétní paralely i rozdílnosti. Oba skladatelé žili ve stejné době. ale - ačkoliv na mnoho aspektů básní Johanna Wolfganga Goetha měli podobný názor - každý' komponoval poněkud odlišným způsobem. Provedl jsem rovněž pěvecko- technický a interpretační rozbor Tomáškových písní a popsal která píseň skrývá jaké problémy v obou uvedených oblastech. Prozkoumal jsem různá pojetí i aspekty rozdílných pěveckých technik pěvců Libuše Márové, Jindřicha Jindráka, Thomase Lipperta a Magdalény Hajóssyové při interpretaci těchto písní. Na této analýze jsem pracoval velmi podrobně a podařilo se mi zachytit i velmi drobné detaily. Jako přílohu k práci jsem společně s kolegyní Mgr. Magdou Veličkovou natočil vlastní nahrávku těchto písní. Její poslech může být i motivací pro další studenty, nebo zpěváky k nastudování ať už písní na Goethovy texty, nebo jiných vokálních děl tohoto autora, případně motivací k dalšímu a bližšímu poznáni jeho života a tvorby.
Ema Destinnová jako spisovatelka a skladatelka
Matějková, Marie ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Volavá, Iva (oponent)
Ema Destinnová byla nejznámější českou operní pěvkyní, která se proslavila po celém západním světě. Nevěnovala se pouze pěvecké činnosti, ale také činnosti spisovatelské a skladatelské. Za jejího života vyšlo několik jejích děl. Tato práce je zaměřena na literární a skladatelskou tvorbu Emy Destinnové s úvodním stručným popisem života slavné pěvkyně. V roce 1902 vyšla básnická sbírka v německém jazyce Sturm und Ruhe. V roce 1907 následovala sbírka taktéž v němčině Der galante Abbé. V této práci je rozebrána první sbírka. Napsala několik divadelních her: Pod praporem umění, Dvojí hřích, Rahel, Tůně, U Cíle, Kruh měsíců a Nadarmo. Kvůli nedostatku pramenů je dramatická tvorba popsána obecně. Během svého angažmá v berlínské Dvorní opeře se pokoušela o román Pan doktor Casanova, který však zůstal jako dvě nedokončené verze popisu života v tamním divadle. Její nejstěžejnější dílo je románová kronika Ve stínu modré růže s podtitulem Román zašlých vášní, ve kterém se svým uměleckým přispěním popisuje rod Leonhardiů, kteří vlastnili zámek ve Stráži nad Nežárkou. Destinnová napsala také dvě krátké povídky inspirované životy lidí z okolí strážského zámku Mladá paní stará a Strom zrazené lásky. Pro ilustraci jsou literárně rozebrány oba romány. Ve druhé části práce je zpracována skladatelská práce Emy...
Hudební činnosti v rozvoji grafomotoriky
Nevoralová, Eva ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Volavá, Iva (oponent)
Předmětem diplomové práce je využití hudebních činností v rozvoji grafomotoriky dětí na konci předškolního období. Teoretická část se věnuje problematice sladění hudby a pohybu na úrovni hrubé i jemné motoriky. Analyzuje hudební aspekt české verze Metody dobrého startu. Praktická část obsahuje vlastní lekce pro rozvoj grafomotoriky inspirované Metodou dobrého startu, ve kterých hrají ústřední roli hudební činnosti. Jsou popsány cíle, metody a průběh terénního výzkumu v přípravných třídách základní školy. Součástí výzkumu byl i základní výzkum vžitého tempa dvou písní z Metody dobrého startu. KLÍČOVÁ SLOVA Metoda dobrého startu, hudební činnosti, hudební schopnosti, hudební dovednosti, grafomotorika, jemná motorika, hrubá motorika, rytmické cítění
Pevěcká interpretace moderní populární hudby
Nováková, Kateřina ; Svoboda, Čeněk (vedoucí práce) ; Volavá, Iva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem Pěvecká interpretace moderní populární hudby. Studie je věnována všem, kteří chtějí dozvědět něco více o vokálním projevu různých žánrů populární hudby. Cílem práce je poukázat na specifika pěveckého projevu u konkrétních hudebních žánrů populární hudby. Dále jsou zde zkoumány žánrové hranice a jejich postupné stírání vlivem kombinací mnoha stylů. Teoretická část se věnuje popisu jednotlivých výrazových prvků pěvecké interpretace a mapuje historii světové i české populární hudby. Praktická část rozebírá konkrétní vybrané žánry populární hudby a jejich charakteristický vokální projev na základě rozhovorů, vedených s pěveckými a hudebními profesionály. U jednotlivých hudebních žánrů je objasněn jejich charakteristický pěvecký projev. Svým závěrem práce dospívá k samotnému smyslu pěvecké interpretace jako takové, a jaký je její význam pro celkový projev hudebního profesionála.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.