Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Písně Václava Jana Tomáška na texty Johanna Wolfganga Goetha
Nosek, Jaromír ; Blecha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Volavá, Iva (oponent)
Ve své diplomové práci jsem podrobil vyber deseti písní Václava Jana Tomáška na texty Johanna Wolfganga Goetha harmonickému, melodickému a formálnímu rozboru, srovnal jsem jeho pojetí se zhudebněním stejných textů Franzem Schubertem a nalezl zde určité konkrétní paralely i rozdílnosti. Oba skladatelé žili ve stejné době. ale - ačkoliv na mnoho aspektů básní Johanna Wolfganga Goetha měli podobný názor - každý' komponoval poněkud odlišným způsobem. Provedl jsem rovněž pěvecko- technický a interpretační rozbor Tomáškových písní a popsal která píseň skrývá jaké problémy v obou uvedených oblastech. Prozkoumal jsem různá pojetí i aspekty rozdílných pěveckých technik pěvců Libuše Márové, Jindřicha Jindráka, Thomase Lipperta a Magdalény Hajóssyové při interpretaci těchto písní. Na této analýze jsem pracoval velmi podrobně a podařilo se mi zachytit i velmi drobné detaily. Jako přílohu k práci jsem společně s kolegyní Mgr. Magdou Veličkovou natočil vlastní nahrávku těchto písní. Její poslech může být i motivací pro další studenty, nebo zpěváky k nastudování ať už písní na Goethovy texty, nebo jiných vokálních děl tohoto autora, případně motivací k dalšímu a bližšímu poznáni jeho života a tvorby.
Samozsiho rehabilitační pěvecká metoda
Tomanová, Bronislava ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Blecha, Zbyněk (oponent)
Cílem této práce je popsat Szamosiho rehabilitační pěveckou metodu. Zpracovala jsem toto téma na základě pozorování hodin jednotlivých učitelů, kteří touto metodou rehabilitují hlas, a také na základě konzultací s nimi. Jako dokumentaci jejich práce přikládám DVD nahrávky lekcí jejich žáků. Také přikládám nahrávky, kde je zdokumentován pěvecký vývoj a rehabilitace jedné studentky. Pro odborné zpracování této tématiky by bylo nezbytné dlouhodobé pozorování vybrané skupiny jednotlivců, zachycení jejich hlasového vývoje, hlasových problémů a průběhu rehabilitace hlasu ve spolupráci s lékaři - foniatry. Práce obsahuje příběhy dvou studentek, které prošly rehabilitací hlasu Szamosiho metodou. Dále seznamuje s jednotlivými učiteli, kteří touto metodou učí. První část práce se zaměřuje na rozdělení hlasových vad a poruch. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Aesthetics of Arts
Garila, Athina ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Blecha, Zbyněk (oponent)
This Bachelor work has no intention to analysis the History of art, either to explain the terminology of philosophy thru time; Great Masters did this before and compare with them will be completely useless. The purpose of this work is to prove that aesthetics there for arts, are extremely important in our days not only because art domesticates the ferocious beast (humans included), but also because aesthetics is ethics. In order of course to understand this association between this triangle aesthetics-art-ethics, a short historical preview is necessary as well as the explanation of main terminology is require; At the end however when we see our course as human kind from the beginning until now a question will be born; did we failure, did the modern time pays the price of our ancestors or our own? And if our time is actually the worst of all times can this failure be reverse? And how can this and the next generations do something to change the course of history since the luck of ethics is more than obvious in every corner of our world? This work will give the facts and at the end will show reality in a cruel and row way; but the answers for all this question is still yours...
Písně Václava Jana Tomáška na texty Johanna Wolfganga Goetha
Nosek, Jaromír ; Blecha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Volavá, Iva (oponent)
Ve své diplomové práci jsem podrobil vyber deseti písní Václava Jana Tomáška na texty Johanna Wolfganga Goetha harmonickému, melodickému a formálnímu rozboru, srovnal jsem jeho pojetí se zhudebněním stejných textů Franzem Schubertem a nalezl zde určité konkrétní paralely i rozdílnosti. Oba skladatelé žili ve stejné době. ale - ačkoliv na mnoho aspektů básní Johanna Wolfganga Goetha měli podobný názor - každý' komponoval poněkud odlišným způsobem. Provedl jsem rovněž pěvecko- technický a interpretační rozbor Tomáškových písní a popsal která píseň skrývá jaké problémy v obou uvedených oblastech. Prozkoumal jsem různá pojetí i aspekty rozdílných pěveckých technik pěvců Libuše Márové, Jindřicha Jindráka, Thomase Lipperta a Magdalény Hajóssyové při interpretaci těchto písní. Na této analýze jsem pracoval velmi podrobně a podařilo se mi zachytit i velmi drobné detaily. Jako přílohu k práci jsem společně s kolegyní Mgr. Magdou Veličkovou natočil vlastní nahrávku těchto písní. Její poslech může být i motivací pro další studenty, nebo zpěváky k nastudování ať už písní na Goethovy texty, nebo jiných vokálních děl tohoto autora, případně motivací k dalšímu a bližšímu poznáni jeho života a tvorby.
Samozsiho rehabilitační pěvecká metoda
Tomanová, Bronislava ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Blecha, Zbyněk (oponent)
Cílem této práce je popsat Szamosiho rehabilitační pěveckou metodu. Zpracovala jsem toto téma na základě pozorování hodin jednotlivých učitelů, kteří touto metodou rehabilitují hlas, a také na základě konzultací s nimi. Jako dokumentaci jejich práce přikládám DVD nahrávky lekcí jejich žáků. Také přikládám nahrávky, kde je zdokumentován pěvecký vývoj a rehabilitace jedné studentky. Pro odborné zpracování této tématiky by bylo nezbytné dlouhodobé pozorování vybrané skupiny jednotlivců, zachycení jejich hlasového vývoje, hlasových problémů a průběhu rehabilitace hlasu ve spolupráci s lékaři - foniatry. Práce obsahuje příběhy dvou studentek, které prošly rehabilitací hlasu Szamosiho metodou. Dále seznamuje s jednotlivými učiteli, kteří touto metodou učí. První část práce se zaměřuje na rozdělení hlasových vad a poruch. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.