Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 144 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ověření účinnosti Překlenovací učebnice Ladislava Daniela v praxi
Herdegenová, Marta ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Veverková, Jana (oponent)
Autorský abstrakt Ve své diplomové práci jsem se věnovala experimentálnímu ověření účinnosti Danielovy Překlenovací učebnice, která má za úkol srovnat nedostatky a mezery v hudebních dovednostech žáků na druhém stupni způsobené hodinami hudební výchovy na prvním stupni základní školy. Průzkum jsem realizovala v šestých třídách jedné pražské základní školy, kde jsem v tomto roce vyučovala hudební výchovu. Stav hudebních dovedností žáků mě přiměl vyzkoušet Danielovu Překlenovací učebnici a alespoň trochu vrátit hudební výchovu mezi "živé předměty". Před samotným průzkumem jsem provedla vstupní prověrku hudebnosti v experimentální i kontrolní skupině, prostudovala Danielovu metodiku hudební výchovy, učebnice včetně metodických příruček a analyzovala Překlenovací učebnicí a k ní náležící Metodickou příručku. Na základě poznatků z této četby jsem vypracovala plán učiva jednotlivých hodin včetně metodických postupů. Zpočátku kritické chování žáků při "nových" hodinách hudební výchovy se brzy změnilo ve velice aktivní. Žáky hodiny bavily a těšili se na ně. Po každé hodině odcházeli s nějakým novým poznatkem, dovedností, které si hned v následující hodině zopakovali a přidali nové. Dokázali se ztotožnit s učebnicí a pracovat s ní. Po pěti měsících výuky podle Danielovy Překlenovací učebnice mohu tvrdit, že...
Preference adolescentů v poslechu hudby - analýza zdrojů a prostředí
Baďurová, Veronika ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
RESUMÉ: Tato bakalářská práce pojednává o problematice adolescentů a poslechu hudby. Zaměřili jsme se na výběr hudby, hudební zdroje a hudební prostředí. Zajímali jsme se o to, zda současní adolescenti navštěvují živě interpretované koncerty, zda vyhledávají nová hudební prostředí a nové zdroje. Otázky, které jsme směřovali na oblíbené hudební žánry, by mohly pomoci učitelům takto starých studentů nacházet nová hudební seskupení, která by studenty zaujala. Věříme, že tím stoupne efektivita návštěvnosti živých koncertů. V teoretické části jsme se věnovali současným hudebním zdrojům a stručné charakteristice vybraných hudebních žánrů. Praktická část práce zahrnuje přípravu výzkumu, kde jsme stanovili metodologii a hypotézy, dále pak samotnou realizaci výzkumu. Výsledky výzkumu jsme rozdělili na výsledky jednotlivých škol a na závěr jsme provedli souhrn všech získaných výsledků pro větší přehlednost.
Využití vibrační spektroskopie pro studium pigmentu violaceinu
Váňová, Hana ; Němec, Ivan (vedoucí práce) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá studiem mikrobiálního pigmentu violaceinu v reálném vzorku lyofilizovaných mikroorganismů. Vzorek byl zkoumán pomocí metod vibrační spektroskopie se zaměřením na aplikovatelnost povrchem zesílené a rezonanční mikro - Ramanovy spektroskopie. K tomuto účelu bylo použito několika různých zesilujících systémů společně se sadou excitačních laserů emitujících ve viditelné oblasti spektra. Závěrem práce jsou vyhodnocení týkající se vhodnosti použití jednotlivých zesilujících systémů a excitačních vlnových délek pro úspěšnou identifikaci pigmentu violaceinu ve vzorku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití nižších organizmů pro testování biologické aktivity
Váňová, Hana ; Vytlačilová, Jitka (vedoucí práce) ; Vopršalová, Marie (oponent)
Velikým problémem v dnešní době se stal fakt, že celá řada látek vyprodukovaných průmyslem, metabolizovaných a vyloučených zvířaty a lidmi se dostávají do životního prostředí, kde mohou negativně působit na celou řadu zvířat v různých úrovních a zpětně i na člověka. Do popředí se dostaly především látky porušující endokrinní systém (EDC), které mají řadu nežádoucích účinků. Narušují reprodukci a správný vývoj živočichů, zasahují do endokrinního systému lidí (působí kancerogenně a snižují kvalitu spermatu). Proto je třeba tyto látky testovat. Testování na nižších organizmech je důležité ze dvou důvodů. Jednak vlivem tlaku legislativy a regulačních orgánů se jim při testování dává přednost (tzv. alternativní metody testování) a dále z důvodu výskytu v životním prostředí (protože se jejich výskyt v přírodě snižuje což má důsledky na celý ekosystém). Mojí snahou bylo objasnit jak EDC zasahují do nižších organismů, najít jejich praktické použití pro testování a konkrétní druhy používané do experimentů, zařadit endokrinně aktivní látky a ohodnotit vliv léčiv na životní prostředí.
Možnosti využití interaktivní tabule v hudební výchově na 1. stupni ZŠ
Doležalová, Andrea ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Anotace: Diplomová práce by měla přiblížit problematiku využití interaktivní tabule v hudební výchově, její výhody, případně nevýhody. Cílem teoretické části je postihnout historii využívání IT, základní typy tabulí, jejich charakteristiku, programy, dostupné učební programy apod. Praktická část nabídne několik vlastních ukázek práce s IT, ověřených v hudebně výchovné praxi. Její součástí bude i průzkum využívání IT v hudební výchově učiteli 1. stupně ZŠ na vybraném vzorku škol.
Hra jako prostředek žákovy aktivizace v hudebně výchovné práci na 1. stupni ZŠ. Hry s hudební teorií ve třídách s rozšířenou výukou HV
Dvorníková, Lenka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problémem využití hudebně didaktických her ve výuce hudební teorie. Teoretická část objasňuje některé obecné pojmy, jako je hra, aktivizace, či osobnost dítěte. Vychází z dějin pedagogiky, seznamuje s názory významných filozofů, lékařů, pedagogů, psychologů a dalších myslitelů na dětskou hru i na osobnost dítěte. Tato část dále představuje způsoby práce s hudební hrou v pěveckých, poslechových, instrumentálních a hudebně pohybových činnostech, podle některých současných hudebních pedagogů. Empirická část práce se zaměřuje na experimentální vyučování s uplatněním vlastních her s hudební teorií. Předmětem výzkumu je žák a jeho zapojení do činnosti, jejíž pomocí se s hudební teorií seznamuje. Výzkum si stanovuje některé dílčí cíle. Pozorovat vliv didaktické hry na aktivizaci žáka, na jeho chuť účastnit se experimentální výuky hudební výchovy. Sledovat prožitek při hře a zároveň ověřit zapamatování učiva. Zjistit, do jaké míry může didaktická hra ovlivnit chuť žáka učit se hudební teorii a zmírnit tak obavu ze špatně pochopitelné učební látky. Práce verifikuje stanovené hypotézy. Výsledky výzkumu sice nepotvrzují všechny hypotézy, podstatné je však zjištění, že hudebně didaktické hry pozitivně ovlivňují postoje žáka k výuce hudební teorie. Součástí příloh jsou mimo jiné i...
Hudební postoje dětí a jejich hodnotová orientace
Stratil, Petr ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
3 Abstrakt Zkoumání hudebních preferencí ve vztahu k dalším aspektům lidského života má dlouhou tradici. Předkládaná práce je zaměřena na zkoumání hudebních preferencí v souvislosti s hodnotovou orientací. Výzkum probíhal smíšenou formou za použití jednak dotazníku, tak především polostrukturovaného rozhovoru, který byl veden s 18 žáky ve věku 16 let. Významnou součástí výzkumu byl zvukový dotazník, jehož cílem bylo především ujasnění těch žánrů, se kterými nemá dotyčný respondent příliš zkušeností. Výsledky zvukového dotazníku byly následně využity jako východisko pro rozdělení respondentů do preferenčních skupin a dále pro porovnání těchto skupin v návaznosti na určité hudební postoje, domácí hudební prostředí a především hodnotové preference. Celkové výsledky výzkumu poukazují na velmi mírné tendence k určitým skupinovým specifikům u respondentů preferujících hip hop, metal a klasickou hudbu. Naopak prokazatelný je vliv domácího hudebního prostředí na formování hudebních preferencí. Nečekaným výsledkem šetření je pak zjištění, že posluchači při použití zvukového dotazníku vykazují pozitivnější hodnocení stejných hudebních žánrů, než když odpovídají pouze podle svých představ o hudebních žánrech. Klíčová slova Hudební preference, hudební žánr, hodnotová orientace, adolescenti, domácí hudební prostředí,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 144 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.