Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Budoucnost patří virům
Starý, Rostislav ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Bayer, Ivo (oponent)
Bakalářská práce "Budoucnost patří virům" nabízí souhrnný přehled přístupů k jedné z nejnovějších marketingových metod, virálnímu marketingu. Virální marketing coby technika využívající pro další přenos reklamního sdělení samotné příjemce tohoto sdělení vychází z word-of-mouth marketingu, tedy jakési šeptandy. Využívá však pro přenos sdělení nové komunikační prostředky, v současnosti především Internet, autor však upozorňuje i na narůstající míru využití moderních komunikačních programů typu ICQ, Skype nebo dosud nevyužitý potenciál sociálních webových systémů typu FaceBook a MySpace. Práce zasazuje virální marketing do marketingového mixu a poukazuje na jeho možnosti a limity a ve světle dnešních poznatků sociologie, psychologie a marketingu. Na příkladu konkrétní virální kampaně spíše pasivního charakteru, která proběhla počátkem roku 2008 v rámci sociálního webového systému Last.fm autor ilustruje popisované teoretické koncepty. Závěrem autor na základě shrnutých poznatků předpovídá virálnímu marketingu další výrazný rozvoj a významné posilování pozice v marketingu, zejména v souvislosti s novými komunikačními nástroji a právě sociálními webovými systémy.
Dopady Průmyslu 4.0 na trh práce v ČR v oblasti průmyslu a výroby
Ťupková, Marie ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Bureš, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá čtvrtou průmyslovou revolucí neboli Průmyslem 4.0. Jedná se o současný trend rozvoje digitalizace a automatizace výroby, který v dnešní době zaznamenává velký růst. Tato práce se zabývá dopady Průmyslu 4.0 na trh práce právě v oblasti průmyslu a výroby. Pozornost je zde věnována konkrétně současné situaci v České republice. Téma Průmyslu 4.0 je v ČR relativně nové. V současné době vznikají různé vládní iniciativy na podporu implementace Průmyslu 4.0 a to nejen v oblasti trhu práce, ve výrobě, ale i v oblasti vzdělávání. Autorka ve své práci vychází v očekávání, která jsou v těchto iniciativách uvedena a porovnává je se současnou situací. V teoretické části této práce autorka seznamuje čtenáře s předchozími průmyslovými revolucemi, kdy popisuje jejich průběh a dopady na trh práce a společnost. Postupně se dostává k Průmyslu 4.0 a s ním souvisejícím jevům, které čtenářům přibližuje. Následně představuje klíčové dokumenty a výzkumy zabývající se touto problematikou. Zaměřuje se zejména na uvedené očekávané dopady Průmyslu 4.0. Ve výzkumné části se autorka věnuje svému vlastnímu výzkumu, v jehož rámci provedla šest polostrukturovaných rozhovorů se zaměstnanci z oblasti průmyslu a výroby. Jedná se o vedoucí výroby, zaměstnance z oddělení lidských zdrojů a o zaměstnance z oddělení,...
Online svět - Podnikatelský model tzv. Tvůrců obsahu očima konkrétní komunity online podnikatelů
Skotáková, Adéla ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá deskripcí online podnikání, konkrétně podnikání v rámci Modelu Tvůrců obsahu (Content creators business model). K popisu využívá komunitu online podnikatelů. Klíčová část práce se věnuje analýze zúčastněného pozorování a rozhovorů se členy komunity. Cíl práce je odhalit fungování komunity online podnikatelů v rámci Podnikatelskému model Tvůrců obsahu v online světě, o kterém přesto existuje málo ucelených informací. Práce poskytuje rozbor vztahů v komunitě, přijímání nových členů, interakcí, vnímání konkurence i žen v online podnikání atd. Práce se snaží přijít na faktory, které ovlivňují úspěšnost podnikatelů. Dále se snaží nacházet vzorce v chování, které mohou k úspěšnosti vést. Během analýzy se podařilo zjistit, že pravděpodobně existuje uměle vytvořená identita tzv. dobrého online podnikatele, kterou se snaží členové zkoumané komunity převzít za vlastní. Dále vyšlo na povrch, že existují externí faktory, které významně ovlivnily úspěšnost online podnikatelů, patří mezi ně přítomnost mentora, podpora rodičů a finanční krize. Samotná komunita je důležitým faktorem, který pravděpodobně nahrazuje podnikatelům intimní vztahy. Celkově velkým plusem Podnikatelského model tvůrců obsahu je možnost nulové finanční investice. Výsledky nemohou být generalizovány na veškeré...
Reprodukce Hawthornských experimentů Eltona Maya: případová studie výkonnosti malé skupiny
Michalová, Lea ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Prokop, Daniel (oponent)
Bakalářská práce "Reprodukce Hawthornských experimentů Eltona Maya: případová studie výkonnosti malé skupiny" seznamuje s výzkumem v konkrétní organizaci. Cílem této práce je reprodukce experimentu G. E. Maya ze závodů Western Electric a nalezení účinných prostředků ke zvýšení efektivity práce. Výzkum je experimentální, v průběhu třinácti týdnů bylo otestováno deset nezávislých proměnných z oblasti finanční motivace, motivace hodnocením a organizace práce. Výkonnost je měřena pomocí pěti ukazatelů vypovídajících o kvalitě služby, v interpretaci ale zároveň zohledňuji postoje účastníků experimentu a vedoucího skupiny. Nejúspěšnějším opatřením shledávám proměnnou z oblasti organizace práce testovanou v sedmém týdnu. Na základě výzkumu bylo po ukončení experimentu v organizaci trvale zavedeno. Nejprve je čtenář seznámen s cíli práce a výzkumným problémem. Následuje kapitola věnovaná teoretickým východiskům této práce, včetně vybraných nástrojů zvyšování výkonnosti, které byly použity ve výzkumu. Třetí, výzkumná část je věnována metodologii výzkumu, specifikům skupiny a především analýze a interpretaci dat. Na závěr nechávám prostor diskuzi a poté hodnotím naplnění cílů a úspěšnost experimentu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Doporučování jako denní praxe každého z nás
Matoušová, Barbora ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Gorčíková, Magdaléna (oponent)
Tato práce se zabývá doporučováním jako všudypřítomným fenoménem, především pak jeho mechanismem fungování. Doporučování je běžnou součástí komunikace každého z nás. Jedná se o rozhovor na libovolné téma mezi přáteli či známými, kteří mají s daným tématem určitou vlastní zkušenost a na jejím základě vědomě druhému poskytují negativní či pozitivní referenci o probíraném výrobku, službě či události. Není však neobvyklé, že podstata doporučování je využívána k marketingovým a komerčním účelům, jakými jsou například reklamy nejrůznějších podob, webové stránky či určité mobilní aplikace. Na doporučování jakožto specifickou formu sociální komunikace můžeme pohlížet z několika různých úhlů pohledu. Běžné je si dle tradičních modelů komunikační situaci rozčlenit na aktéry, obsah, formu a záměry a efekty. Tyto obecné poznatky jsou v této práci pak dále propojeny s jednotlivými oblastmi života, jakými jsou zábava, služby, základní věci a výrobky denní spotřeby, nadstandardní výrobky a sociální vztahy. Z analýzy rozhovorů vyplynulo, že klíčovým konceptem v mechanismu doporučování je důvěra. Ta hraje důležitou roli ve všech složkách struktury doporučování. Nakonec jsou výsledky analýzy v práci také srovnány s poznatky z odborné literatury a předchozích výzkumů.
Typologie týmových rolí
Lexová, Adéla ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Voleková, Hana (oponent)
Tato práce se zabývá pojmy aktuální týmové role, osobnostních dispozic a fází vývoje týmu, které jsou v teorii často dávány do souvislosti. Existují jejich různé typologie a kategorizace. Ve většině případů byl také navržen nástroj, který slouží k odhalování aktuální týmové role, osobnostních dispozic nebo fáze vývoje týmu v rámci týmové nebo skupinové analýzy. Tyto nástroje jsou poté využívány při sestavování týmů nebo zvýšení efektivity týmové práce. Jejich aplikace a výsledky však přináší různorodé informace. Tato práce srovnává pět nástrojů týmové analýzy, jejich aplikaci, validitu, administraci a souvislosti. Závěrečná zjištění pak shrnují, zda jsou tyto nástroje kompatibilní, komplementární nebo si odporují. Dále bylo zjištěno, nakolik jsou tyto nástroje subjektivně hodnoceny jako odpovídající a zda jsou schopny odhalit týmovou roli, osobnostní dispozice a fázi vývoje týmu. Jako nejlépe subjektivně hodnocené nástroje při zkoumání týmu se ukázaly Bělohlávkův test týmových rolí a test osobnostních typů MBTI, jejichž vyšší míra souvislosti také poukazuje na souvislost aktuální týmové role a osobnostních dispozic, jak bylo předpokládáno.
Sociologické aspekty impulzivního nakupování
Pfeiferová, Jitka ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Buchtík, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá rozhodováním, především pak otázkou, zda je spíše racionální či iracionální a co z toho vyplývá. Pro zúžení tématu je zaměřena na rozhodování při nákupu, které je zkoumáno v rámci kvalitativního výzkumu exploračního typu. Ten si klade za cíl zjistit, jaký podíl nákupů je proveden racionálně a jaký iracionálně, jak celý proces rozhodování probíhá a jaké faktory jej ovlivňují. Výchozím bodem jsou data ze zveřejněného výzkumu, který tvrdí, že je 70% nákupů impulzivních (neplánovaných), tedy jsou lidské rozhodování a lidé sami iracionální. Vlastní výzkum však ukazuje, že impulzivita a iracionalita nákupu spolu zřejmě nesouvisí. Proto se práce blíže věnuje problematice rozlišení nákupu racionálního a iracionálního, jehož výsledkem je, že iracionálně respondenti nakupovali zhruba v pětině případů, zatímco impulzivní povahy bylo asi 65% nákupů. Rozhodování při nakupování se tedy u zúčastněných respondentů ukázalo být spíše racionálním, což vede k úvahám, jak by to mohlo být s rozhodováním všeobecně. V neposlední řadě je zkoumána otázka emocí, jakožto neuvědomovaných podnětů rozhodování, kdy z vlastního výzkumu vyplývá, že existují a to napříč kategoriemi plánovaný - neplánovaný a racionální - iracionální nákup.
Vliv dlouhodobého pobytu v zahraničí na identitu mladých lidí
Vichnarová, Veronika ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Buchtík, Martin (oponent)
Tato bakalářské práce se zabývá vlivem dlouhodobého pobytu v zahraničí na identitu mladých lidí. Změna prostředí a především kultury je výrazným zásahem do osoby jedince. Nachází se daleko od všech zavedených konvencí a hodnot. Jeho identita zažívá pocit zmatenosti vzhledem k novému kulturnímu prostředí. To může mít vliv na změnu jeho osobnosti. Nejprve se zabývám samotným pojmem identita - jejím formováním, druhy a zkoumáním v sociologii. Hlavní část práce představuje analýzu dat z longitudinálního výzkumu, který jsem na dané téma provedla ve Francii a v České republice. Popisuji, jak podle zjištěných dat pobyt v zahraničí ovlivňuje vývoj mladých lidí a jaký je jeho konkrétní vliv na formování identity. Zmiňuji základní charakteristiky života jedinců v cizině, zabývám se otázkou vazeb na domov během tohoto pobytu a změnou priorit a plánů do budoucna. Neopomíjím také změny v národní a etnické identitě. Nejdůležitější část textu je věnována změnám v charakteru a chování mladých lidí. Věnuji se také shrnutí toho, zda se jednalo o změny zamýšlené a jaké faktory je případně podporovaly a jaké naopak zpomalovaly. V případě změn se zajímám o délku jejich trvání. Práce celkově odpovídá na otázku, zda je vliv zahraničního pobytu na identitu mladých lidí sociálním fenoménem. PDF vytvořeno zkušební verzí...
Společenská odpovědnost firem a její vliv na společnost
Sedláčková, Martina ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Čížek, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce "Společenská odpovědnost firem a její vliv na společnost" se zabývá formou odpovědnosti v rámci firemního chování a jeho působení na své okolí. Z důvodů neustávajícího hospodářského růstu se v dnešní společnosti musíme potýkat s řadou vyvstávajících rizik, a proto odpovědnost nabývá v minulosti nepoznaného směru. Komerční firmy tak do své podnikatelské strategie zahrnují koncept společenské odpovědnosti, který je zaměřen na široký okruh tzv. stakeholderů. Práce seznamuje čtenáře s konceptem společenské odpovědnosti firem. A dále na základě provedeného kvalitativního výzkumu se věnuje celkovému postavení, vnímání a roli společenské odpovědnosti firem z hlediska čtyř vybraných skupin stakeholderů. Vybrány byly firmy s rozvinutým konceptem společenské odpovědnosti, zaměstnanci firem s tímto konceptem a bez něho, neziskové organizace a zákazníci. Práce rozebírá zkušenost jednotlivých skupin s odpovědností firem, její vliv na ně a rozhraní, na kterém se koncept pohybuje, zda je vnímán spíše jako marketingová strategie a PR nebo nezištná snaha pomáhat a být odpovědný. Z výzkumu pak především vyplynulo, že společenská odpovědnost firem má výchovný vliv na společnost a zkoumané skupiny rozvíjí, přičemž podporovat tento rozvoj může právě marketing. Společenská odpovědnost firem tak je...
Analýza firemních kultur Baťa, Google a Toyota a porovnání postojů zaměstnanců v ČR v roce 2011
Ježková, Kateřina ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Bakalářská práce "Analýza firemních kultur Baťa, Google a Toyota a porovnání postojů zaměstnanců v ČR v roce 2011" stručně pojednává o firemní kultuře obecně- o jejích možných definicích, utváření a změně. Blíže se pak věnuje Scheinově pojetí firemní kultury, zejména jejímu tří úrovňovému modelu. Dále je v práci pozornost věnována firemní kultuře společností Baťa, Google a Toyota, která byla analyzována na základě dostupné literatury. Ze srovnání pojetí firemní kultury vybraných firem vyplynuly kategorie atributů firemní kultury společné všem třem firmám. Tyto kategorie atributů se staly předmětem empirického šetření, které bylo zaměřeno na zjišťování důležitosti jednotlivých atributů a jejich vlivu na celkovou spokojenost zaměstnanců v České republice. Výstupem výzkumu je typologie zaměstnanců a hodnocení atributů zaměstnanci různých firem v České republice z hlediska jejich důležitosti a z hlediska toho, jak jsou s nimi zaměstnanci spokojeni. Na základě šetření bylo možné určit, které atributy je vhodné zachovat na stávající úrovni a tím také zachovat úroveň spokojenosti zaměstnanců, které atributy představují potenciál pro zlepšení úrovně jejich spokojenosti a ty, které již do jisté míry pozbyly důležitosti a tím také vlivu na celkovou spokojenost zaměstnanců se zaměstnáním.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.