|
Sebehodnocení a vrstevnické hodnocení při tlumočnickém samostudiu
Navrátilová, Kateřina ; Čeňková, Ivana (vedoucí práce) ; Mraček, David (oponent)
Tato teoreticko-empirická práce se zabývá významem sebehodnocení a vrstevnického hodnocení pro tlumočnické samostudium. V první části práce se soustředíme na její teoretická východiska. Nejprve se věnujeme otázce kvality tlumočení, její definici, ale také hodnocení tlumočení ve výuce. Následně představujeme teorii expertnosti, a to jak obecně, tak z hlediska tlumočení, a předkládáme doporučení některých teoretiků, jak teorii expertnosti uplatňovat ve výuce tlumočení. V další kapitole objasňujeme význam některých konceptů z oblasti teorie učení, které se často objevují v tlumočnicko-didaktických pracích. V závěru teoretické části pak představujeme dva typy nástrojů, které lze při tlumočnickém samostudiu využívat, a to nástroje e-learningové a reflektivní deníky. V empirické části práce analyzujeme výsledky dvou provedených výzkumů. Prvním z nich je dotazníkové šetření mezi studenty Ústavu translatologie, jehož cílem bylo zmapovat samostudijní návyky studentů ústavu a také zjistit, zda studenti při samostudiu postupují v souladu s teorií expertnosti. Druhým z nich je studie zaměřená na vrstevnickou zpětnou vazbu, kterou si studenti tlumočení navzájem poskytují, a na uživatelskou přívětivost My Speech Repository, databáze určené studentům tlumočení.
|
| |
| |
|
Inovace a zákaznický přístup dle Tomáše Bati
Navrátilová, Kateřina ; Mejdrech, Vlastimil (vedoucí práce) ; Antušák, Emil (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zákaznickou, inovační a sociální politikou tak, jak ji ve svém podniku uplatňoval Tomáš Baťa. Cílem práce je zhodnotit, do jaké míry jsou či nejsou uplatnitelné Baťovy principy podnikání ve zmíněných oblastech v současných podmínkách. K dosažení cíle jsou v jednotlivých částech práce nejprve vyjmenovány postupy prováděné v Baťových závodech, poté je zmíněna současná teorie týkající se dané problematiky a závěrečná část patří srovnání. Závěry týkající se aktuálnosti či neaktuálnosti jednotlivých principů jsou vysloveny ze dvou úhlů pohledu -- autorčina a zaměstnanců firem, kteří byli za tímto účelem dotazovány.
|
| |