Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Netolismus a jiné nelátkové závislosti na střední škole
Kocichová, Karolína ; Samek, Tomáš (vedoucí práce) ; Hyánková, Tereza (oponent)
Práce je zaměřena na nelátkové závislosti, zejména na formy netolismu, které se mohou vyskytovat na střední škole. Mým hlavním cílem je zjistit, zda jsou studenti střední školy závislí na internetu a jaké jsou důvody těchto závislostí. Nejprve se má bakalářská práce zabývá obecnou charakteristikou závislostí, poté popisuje nelátkovou závislost. Dále jsou zde popsány jednotlivé nelátkové závislosti jako je závislost na online hrách, sexuální závislost na internetu a netolismus. Tématu netolismu jsem se věnovala více. Snažila jsem se v práci stručně shrnout, co to tzv. dopamin je a jak souvisí s netolismem. Poté práce řeší blíže problematiku času na telefonu, digitální detox, sociální sítě, Facebook, Snapchat, Twitter a online závist. Práce shrnuje projevy těchto závislostí, jejich příčiny, prevence a léčbu. V práci jsou průběžně dokládány ukázky polostrukturovaných rozhovorů s žáky. Závěrečná kapitola analyzuje výsledky z terénního výzkumu a zabývá se vyhodnocením celé bakalářské práce. Přitom se opírá o odbornou literaturu a je doplněna o kvalitativně provedenou výzkumnou sondu ze střední školy, která je uvedena v příloze práce. Dle výsledků z polostrukturovaných rozhovorů se mi potvrdilo, že se závislost, zejména na internetu, sociálních sítích, objevuje na středních školách. Důvodem je dnešní...
Rodinné modely: Učitelský pohled na začlenění tématu do výuky
Rejfová, Dominika ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Hyánková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Rodinné modely: Učitelský pohled na začlenění tématu do výuky" se zabývá tím, jak učitelé nakládají s rodinnými modely ve výuce podle svých profesních zkušeností. Zajímá mě, jak učitelé vnímají zařazení rodinných modelů do výuky. Jestli by se v hodinách ZSV mělo tomuto tématu věnovat více času nebo jestli je naopak toto téma ve vzdělávacích programech zastoupeno v dostatečné míře. Zaměřuji se na to, jestli učitelé prezentují pouze tradiční rodinu jako vzor nebo se snaží o zahrnutí i jiných rodinných modelů do výuky. Od toho se poté odvíjí další související otázky. Jedná se především o to, jakým způsobem učitelé aplikují rodinné modely do výuky, jestli se učitelé obávají vyjádření svého názoru nebo jestli se cítí být ve své praxi omezováni školou nebo rodiči. V teoretické části se věnuji terminologii rodiny, učiteli jako osobnosti a rodině v kurikulu a výuce. Chci poukázat na význam rodiny pro dítě a na faktory ovlivňující podobu a funkčnost rodiny. V praktické části je prováděn kvalitativní výzkum na základě rozhovorů s deseti informanty, kteří vyučují na gymnáziu ZSV. Na základě tematické analýzy bylo zjištěno, že informanti hodnotí zařazení rodinných modelů do výuky velmi kladně. Dokonce většina z dotázaných by ocenila, kdyby vzdělávací programy byly rozšířeny o tato témata....
Genderové stereotypy ve hře a výběru hraček
Kubrová, Barbora ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Hyánková, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá nadčasovým tématem genderových stereotypů při hraní a při výběru hraček. V teoretické části objasňuje pojmy jako je gender, pohlaví, maskulinita a feminita a v souvislosti s tím sleduje genderovou identitu, její vznik u osobnosti a s ní spojené genderové role. V další části se zajímá o pojmy hra a hračka, rozděluje hru na několik kategorií, a poté se hlouběji dívá na hračku a hru nejen z hlediska filosofického, ale i z hlediska vývojové psychologie, což čtenáři umožní lepší vhled do problému. Po objasnění základních pojmů, pokračuje práce ke genderové preferenci různých typů hraček a k tomu, jak tento jev souvisí s výchovou a společností. Cílem této práce je zjistit, zda se ještě dnes projevují genderové stereotypy ve hře, a proto si v empirické části klade právě tuto otázku a zkoumá tento problém pomocí výzkumu v terénu skrze pozorování dětí ve volné hře. KLÍČOVÁ SLOVA Gender, genderové stereotypy, genderová identita, genderové role, hraní si, hra, výchova, společnost
Změny a kontinuita osobních identit kabylských imigrantů v České republice
Hyánková, Tereza ; Uherek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Pargač, Jan (oponent) ; Brouček, Stanislav (oponent)
Předložená disertační práce zaznamenává rozhovory a pozorování týkající se kabylských imigrantů v České republice. Pomocí antropologické metodologie a nejrůznějších teorií sociálních věd jsou tyto data srovnávány se studiemi alžírské imigrace ve Francii. Také jiné imigrantské komunity v Evropě slouží pro komparativní účely. Všechny tyto studie včetně této disertační práce ukazují, že sociální identita je flexibilní, dynamická a sociálně konstruovaná jako odpověď na různorodé sociální podmínky, se kterými se imigranti setkávají.
Nábožensko-politické aspekty kultury mučednictví v Islámské republice Írán
Čech, Libor ; Vrhel, František (vedoucí práce) ; Hyánková, Tereza (oponent) ; Kašpar, Oldřich (oponent)
Prezentovaná disertační práce zkoumá povahu a význam kultury mučednictví (farhang-e šahádat) v současné íránské společnosti se zvláštním důrazem na delimitaci nábožensko-politické dimenze tohoto fenoménu a určení příčin a důsledků poměrně nedávné reinterpretace, která tuto kulturu radikálně posunula ze sféry nábožensko-spirituální do politicko-ideologické až revoluční. Práce zachycuje na jedné straně komplexní pohled na mechanismy a způsoby využívání karbalského paradigmatu - jako prostředku pro formulaci politicky (i jinak) motivovaných cílů - různými spektry mocenské struktury vládnoucího establishmentu i různorodými opozičními sociálními hnutími a na druhé straně reflektuje jeho apolitický rozměr asociovaný s duchovním prožitkem věřících, který vychází z tradiční lidové religiozity. Tyto aspekty politického a náboženského rozhraní kultury mučednictví jsou podrobně zkoumány a zasazovány do kontextu současné íránské sociokulturní reality. Práce se též snaží předložit pádné argumenty založené na premise, která kulturu mučednictví vytyčuje jako esenciální zdroj při konstruování identit a utvrzování solidarity mezi íránskými imámovskými šíc ity, a to na základě sdílené kolektivní paměti a kolektivního traumatu vycházejícího z potupných reminiscencí na události fatálního karbalského masakru, k němuž...
Změny a kontinuita osobních identit kabylských imigrantů v České republice
Hyánková, Tereza ; Uherek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Pargač, Jan (oponent) ; Brouček, Stanislav (oponent)
Předložená disertační práce zaznamenává rozhovory a pozorování týkající se kabylských imigrantů v České republice. Pomocí antropologické metodologie a nejrůznějších teorií sociálních věd jsou tyto data srovnávány se studiemi alžírské imigrace ve Francii. Také jiné imigrantské komunity v Evropě slouží pro komparativní účely. Všechny tyto studie včetně této disertační práce ukazují, že sociální identita je flexibilní, dynamická a sociálně konstruovaná jako odpověď na různorodé sociální podmínky, se kterými se imigranti setkávají.
Změny a kontinuita osobních identit kabylských imigrantů v České republice
Hyánková, Tereza ; Uherek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Pargač, Jan (oponent) ; Brouček, Stanislav (oponent)
Předložená disertační práce zaznamenává rozhovory a pozorování týkající se kabylských imigrantů v České republice. Pomocí antropologické metodologie a nejrůznějších teorií sociálních věd jsou tyto data srovnávány se studiemi alžírské imigrace ve Francii. Také jiné imigrantské komunity v Evropě slouží pro komparativní účely. Všechny tyto studie včetně této disertační práce ukazují, že sociální identita je flexibilní, dynamická a sociálně konstruovaná jako odpověď na různorodé sociální podmínky, se kterými se imigranti setkávají.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.