Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza využívání aktivit v přírodě na středních školách v Praze a okolí
Tomeš, Jaroslav ; Bartůněk, Dušan (vedoucí práce) ; Neuman, Jan (oponent)
Název práce: Analýza využívání aktivit v přírodě na středních školách v Praze a okolí Analysis: Using ofoutdoor activities at high schools in Prague and around. Cíle práce: Analýza využívání aktivit v přírodě na středních školách v Praze a okolí. Zjistit postoje učitelů k aktivitám v přírodě. Srovnání s předešlými výzkumy v této oblasti. Metoda: Anketárrú šetření mezi učiteli tělesné výchovy. Distribuce formulářů korespondenční a elektronickou formou. Vyhodnocování dat čárkovou metodou. Obsahová analýza písemných odpovědí. Výsledky: Vyjadřují postoje učitelů k aktivitám v přírodě. Na výběrovém souboru učitelů ukazují šíři využívání aktivit v přírodě. Vysvětlují význam aktivit v přírodě ve školní tělesné výchově. Klíčová slova: aktivity v přírodě, školní tělesná výchova, učitel, prožitek, výchovně vzdělávací proces
Využití aktivit v přírodě ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů na základní škole (aplikováno pro předmět prvouka)
Frainšic, Michal ; Bartůněk, Dušan (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Název: Využití her a aktivit v přírodě ve yýuce všeobecně vzdělávacích předmětů na základní škole (aplikováno pro předmět prvouka) The Use of Games and Outdoor Activities in Teaching General Educational Subjects at Elementary Schools (aplicated for natural science). Cil práce: Vytvořit sborník her a aktivit v přírodě využitelný ve výuce předmětu prvouka na prvním stupni základní školy. Ověření navrhovaných aktivit ve školní praxi. Metody: Z nastudované literatury jsme vybrali hry vhodné pro výuku předmětu prvouka a vyzkoušeli je v 15 třídách na základních školách. Při ověřování her v praxi jsme využili kvalitativní metody výzkumu. Během hodiny se jednalo o metodu pozorování, po skončení vyučovací jednotky jsme aplikovali metodu anketního šetření v rámci nestandardizovaného rozhovoru s učitelem a metodu dotazování u dětí. Děti se vyjadřovaly do předem připraveného kruhového diagramu. Výsledky: Vytvořili jsme sborník her a aktivit v přírodě využitelný při hodinách prvouky. Hry jsme ověřili v praxi na základních školách a dle zpětné vazby učitelů i dětí jsou upraveny do konečné verze. Výsledkem je tedy sborník her a aktivit v přírodě použitelný ve výuce prvouky na 1. stupni základní školy. Klíčová slova: Učení zkušeností a prožitkem, hry a aktivity v přírodě, výchova v přírodě, alternativní formy...
Využití aktivit v přírodě ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů na základní škole (aplikováno pro předmět angličtina)
Bohadlová, Jana ; Bartůněk, Dušan (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Využití her a aktivit v přírodě v základním vzdělávání dětí na 1. stupni ZŠ, se zaměřením na předmět Anglický jazyk. Cíl práce: Vytvořit sborník her využitelných ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základní školy. Součástí cíle je také ověření sborníku her ve vyučování při hodinách angličtiny, sledování vhodnosti i průběhu vybraných her a reakce dětí na hry a aktivity v přírodním prostředí. Metody: Výzkumné šetření je rozděleno na dvě části. První část je věnována hlavně shromažďování dat z literatury, výběrem vhodných her a aktivit v přírodě. Ve druhé části jsme se věnovali ověřování a aplikaci her. Zkoumali jsme použitelnost a vhodnost her a reakce dětí na hry v přírodním prostředí. Jako metoda sběru dat bylo použito anketní šetření mezi učiteli. Spolupracující učitelé realizovali hry v hodinách AJ po dobu 2 měsíců, své názory, postřehy a odezvu poté shrnuli v připravené anketě, jejíž výsledky jsme zpracovali a zhodnotili. Jako součást sběru dat jsme také využili informační sondu pro děti. Její výsledky nám umožňují postřehnout přímé reakce dětí na prožité aktivity a hry, které přinášíme zpracované. Výsledky: Shromáždili jsme dostatečné množství her v přírodě vhodných pro výuku anglického jazyka. Tyto hry jsme vyzkoušeli, ověřili v praxi a na základě tohoto praktického ověření jsme...
Zařazení aktivit v přírodě do výukového programu základních škol
Kunst, Tomáš ; Neuman, Jan (vedoucí práce) ; Bartůněk, Dušan (oponent)
Název: Zařazení aktivit v přírodě do výukového programu základních škol Topic: Integration of outdoor activities into the elementary schooling system Cíl práce: Cílem práce je předložit strukturu programů aktivit v přírodě pro základní školy. Posoudit potřebu zařazení aktivit v přírodě a jejich prožitkové sféry do výukového programu základních škol. Prokázat pozitivní vliv emoční a motivační sféry vícedenních aktivit v přírodě na motivaci k celoživotnímu učení, sportovní činnosti a harmonickému rozvoji osobnosti žáka. Metoda: Pro výzkum byla použita explorativní metoda prostřednictvím techniky nestandardizovaných dotaznťků. Záměrem výzkumu bylo zjistit vliv emoční a motivační sféry vícedenních aktivit v přírodě na žáky základních škol. Metodou pozorovací, srovnávací a vedeného rozhovoru získáme podklady pro vytvoření optimální skladby jednotlivých aktivit pro devítiletou školní docházku. Výsledky: Výsledky poukazují na zájem žáků ZŠ o zvýšení četnosti vícedenních aktivit a kladný vliv emoční a motivační sféry aktivit v přírodě. Na základě provedené studie byl sestaven modelový program pro 1. a 2. stupeň základní školy. Klíčová slova: Aktivity v přírodě, vzdělávací program, výchova prožitkem, motiv, hra. 3
Aplikace herních aktivit u skupiny dětí s dětskou mozkovou obrnou.
Kopernická, Jitka ; Bartůněk, Dušan (vedoucí práce) ; Neuman, Jan (oponent)
Název: Aplikace herních aktivit u skupiny dětí s dětskou mozkovou obrnou Cíle práce: Cílem práce je vytvoření a ověření souboru vhodných herních aktivit pro heterogenní skupiny dětí s dětskou mozkovou obrnou. Dalším z cílů, vyplývajících z praktických zkušeností a postřehů při realizaci našeho projektu, je podání obecných zásad práce s tělesně postiženými dětmi, které by měly sloužit ke zlepšení a doplnění vědomostí pro pracovníky věnující se problematice dětí s dětskou mozkovou obrnou. Metody: K ověření vhodnosti herního programu jsme provedli průzkum se skupinami dětí s dětskou mozkovou obrnou mladšího až staršího školního věku formou doplňkových herních činnosti v rámci týdenních pobytových kurzů plavání. Metoda průzkumu byla provedena formou ankety, která byla zadána vedoucím pracovníkům, kteří se na realizaci her podíleli. Výsledky: Ve výsledcích je uvedeno hodnocení praktické části her s dětmi postiženými dětskou mozkovou obrnou, včetně zhodnocení ankety a sepsání obecných zásad pro práci s dětmi s tělesným postižením ve volnočasových aktivitách. Klíčová slova : dětská mozková obrna, aktivity a hry v přírodě, prožitek, reflexe, seberealizace
Outdoorové vzdělávání z pohledu českých firem
Vyšatová, Eliška ; Neuman, Jan (vedoucí práce) ; Bartůněk, Dušan (oponent)
a klíčová slova Název: Outdoorové vzdělávání z pohledu českých firem Cíle práce: Zhodnocení a analýza situace outdoorového vzdělávání v České republice a možnosti jeho aplikace v řízení lidských zdrojů. Zjištění proč firmy objednávají outdoorové kurzy a od nich očekávají. Metoda: Ve výzkumu pohledu českých firem na outdoorové vzdělávání a jeho kurzy bylo použito dotazmK:ového šetření. Získali jsme odpovědi od 20 společností působících na českém trhu. Výsledky: Výsledky shrnují pohled českých firem Gejich personálních oddělení) na kurzy outdoorového vzdělávání. Klíčová slova: outdoorové vzdělávání, teambuilding, kurzy, týmová spolupráce
Proměny doporučených pražských cyklotras 2001 - 2006
Pistoriusová, Alice ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Bartůněk, Dušan (oponent)
Název práce: Proměny doporučených pražských cyklotras 2001 - 2006 Recommended Prague's bicycle trails and their changes 2001 -2006 Cíle práce: Zhodnotit změny, které se dějí na cyklotrasách ve vztahu k jejich původnímu popisu po pěti letech. Popis tras vedený k jejich projetí bez použití mapy. Metoda: Pozorování a písemné zaznamenávání změn tras v rámci terénního průzkumu. Analýza současného stavu ve vztahu k původním popisům a stavu tras. Výsledky: Ucelený přehled prověřených cyklotras a jejich aktualizace. Posouzení srozumitelnosti popisu tras vzhledem k možnosti absolvovat tyto trasy bez použití mapy. Klíčová slova: Praha, cyklotrasa, průjezdnost, popis. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Význam outdoor trainingu (OT) pro vzdělávání zaměstnanců
Mazurek, Martin ; Neuman, Jan (vedoucí práce) ; Bartůněk, Dušan (oponent)
a klíčová slova Název: Výmam outdoor trainingu (OT) pro vzdělávání zaměstnanců Cíle práce: Zhodnocení výmamu outdoor trainingu pro vzdělávání zaměstnanců. Posouzení vhodnosti a aktuálnosti metody OT pro vzdělávání manažerů a pracovních týmů. Zjištění co firmy očekávají od účasti na OT a jejich vnímání outdoor trainingu. Posouzení vývoje outdoor trainingu na našem a evropském trhu. Metoda: Ve výzkumu výmamu outdoor trainingu pro vzdělávání zaměstnanců bylo použito dotamíkové šetření, na které reagovalo 19 personálních manažerů z růmých společností se sídlem v ČR. K posouzení vhodnosti a aktuálnosti OT pro vzdělávání manažerů a pracovních týmů byla zvolena metoda sekundární analýzy a pro zobrazení situace na trhu bylo využito strukturovaného rozhovoru se zástupci poskytovatelů OT. Výsledky: Přinášejí pohled manažerů personálních oddělení na OT a monitorují situaci na evropském i českém trhu s OT. Klíčová slova: outdoor training, teambuilding, vzdělávání zaměstnanců, manažér, pracovní tým

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.