Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 143 záznamů.  začátekpředchozí108 - 117dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití ergoterapie v dětském domově
Skulová, Jana ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Bakalářská práce "Využití ergoterapie v dětském domově" se zabývá náhradní výchovnou péčí, z níž největší pozornost je věnována dětskému domovu. Teoretická část bakalářské práce nastiňuje specifika, typologii a problémy dětí umístěných do náhradní výchovné péče. Popisuje ergoterapii jako prostředek práce s dětmi umístěných do dětského domova. Vytyčuje cíle ergoterapie a její následné využití v prostředí náhradní výchovné péče. Dále popisuje, jak lze ergoterapii využít k rozvoji sociálních dovedností u dětí umístěných do zařízení dle zákona č. 109/2002 Sb. Praktická část bakalářské práce obsahuje návrh ergoterapeutického programu, který je zaměřen na rozvoj jak samotného jedince, tak i skupinu dětí umístěných do náhradní výchovné péče. Ergoterapeutický program je koncipován na rozvoj komunikace, kooperace a navazování sociálních vztahů mezi vrstevníky. Cílem bakalářské práce je vytvoření návrhu ergoterapeutického programu, který by byl zaměřen na rozvoj sociálních dovedností, jako je komunikace, spolupráce a navazování sociálních vztahů u dětí umístěných do dětského domova. Klíčová slova: Náhradní výchovná péče, dětský domov, citová deprivace, komunikace, spolupráce, sociální interakce, ergoterapie, rozvoj sociálních dovedností, ergoterapeutický program
Léčba alkoholové závislosti. Současná apolinářská léčba
Hokůvová, Rozálie ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Bakalářská práce "Léčba alkoholové závislosti" definuje závislost na alkoholu a popisuje její vývoj. Další část textu charakterizuje systém péče o lidi závislé na alkoholu a popisuje také metody, které se při léčbě závislosti uplatňují. Teoretická část také představí tzv. Skálův model léčby, který Skála vytvořil v Apolináři. Praktická část líčí toto konkrétní zařízení a ukazuje, jak Skálův model funguje dnes. Praktická část dále ukazuje, jak se jednotlivé metody popsané v teoretické části práce využívají při ústavní střednědobé režimové léčbě a v ambulantním typu léčby alkoholové závislosti. V práci bude použita analýza odborné literatury, pozorování a rozhovory s personálem a pacienty Kliniky adiktologie. Klíčová slova: alkohol, Apolinář, léčba alkoholové závislosti Abstract The thesis "Treatment of Alcohol Dependence" defines alcohol dependence and describes its development. Another part characterizes the system of care for people dependent on alcohol and describes the methods that are applied in the treatment of the addiction. The theoretical part also introduces the Skála's model of treatment that he created in Apolinář. The practical part describes the specific unit and shows how Skála's model works today. The practical part shows how are the various methods described in the theoretical part...
Aplikovaná kognitivně-behaviorální analýza jako účinný nástroj pro rozvoj komunikačních dovedností a řešení problémového chování u dospívajících s diagnostikovaným Aspergerovým syndromem
Spilka, Ivo ; Šiška, Jan (oponent) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá problematikou práce s dospívajícími, u kterých byl diagnostikován Aspergerův syndrom. Na základě implementace vlastního rozvojového projektu potvrzuje efektivitu využití kognitivně behaviorálních technik při sociálním učení, nácviku komunikačních dovedností a také při řešení problémového chování. Představuje i další možnosti, jak jejich účinky zintenzivnit - zejména prostřednictvím aplikace principů Kaizen a některých technik neurolingvistického programování. Teoretickými východisky práce jsou principy strukturovaného učení, aplikovaná behaviorální analýza resp. nástroje kognitivně behaviorální terapie, Kirkpatrickův čtyřstupňový model, měření účinnosti výchovných a vzdělávacích procesů se záběrem především na třetí stupeň, tj. změnu chování cílové skupiny, a principu Kaizen, coby producenta velkých změn prostřednictvím pravidelně realizovaných malých pokroků, který se zatím využívá zejména pro neustálé zlepšování v industriální sféře. Účinnost vlastního projektu je prokázána 360o zpětnou vazbou, postavenou na kompetenčním modelu jednoho gymnázia, které integruje studenty s poruchami autistického spektra.
Specifika vzdělávání národnostních menšin ze států bývalého Sovětského svazu v ČR
Remková, Jana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku studia cizinců ze států bývalého SSSR na vysokých školách v České republice. Práce si klade za cíl analyzovat a vyhodnotit kroky na pomyslné cestě od prvotního nápadu studenta studovat v ČR přes hlavní peripetie, které při této cestě musí překonat až po základní požadavky a nutnosti, které při ní musí splnit. Tyto problémy byly analyzovány v osmi na sebe navazujících kapitolách, šesti teoretických a dvou praktických. Výsledky praktické části odhalily nejproblematičtějších oblasti, se kterými se student cizinec setkává při studiu VŠ v ČR. Součástí práce jsou i navrhované možnosti řešení těchto problémů.
Pracovník v nízkoprahových službách
Jandová, Martina Ania ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce "Pracovník v nízkoprahových službách" v teoretické části vymezuje hranice oboru nízkoprahových služeb a popisuje význam pracovníků v přímé práci pro efektivitu poskytovaných služeb. Definuje poznatky v oblasti motivace pracovníků pro dlouhodobé působení v oboru. V praktické části odpovídá na výzkumnou otázku a zároveň cíl celé práce: "Jaké pozitivní a negativní faktory působí na motivaci k setrvání v oboru?" Odpovědi byly nalezeny s použitím analytického nástroje otevřeného kódování dle zakotvené teorie Strausse a Corbinové ve výpovědích vzorku deseti pracovníků, kteří dlouhodobě působí v nízkoprahových službách. Důležitý výstup z práce představuje zjištění, že existuje řada motivačních faktorů, které jsou ovlivnitelné ze strany pracovníků samotných i jejich přímých a nepřímých nadřízených. Závěr práce představuje přehled faktorů, sestavených podle míry ovlivnitelnosti, a jsou prezentována doporučení pro podpoření motivace pracovníků setrvávat v nízkoprahových službách oslabením negativních faktorů a posílením pozitivních faktorů.
Dobrá praxe v rozvoji a prezentaci kreativity lidí s mentálním handicapem v ČR i v zahraničí
Labuťová, Ilona ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Bakalářská práce "Divadlo Inventura" se zabývá detailním popisem souboru herců a hereček s mentálním postižením, mapuje jeho vývoj od založení v roce 2009 po současnost a zjišťuje, co je pro herce souboru v divadle důležité. V jednotlivých kapitolách líčí specifický způsob práce s herci s mentálním postižením skrze umělecké terapie, od dramaterapie, přes teatroterapii až po svébytný druh jevištního umění zvaného Outsider Art. Pro svoji práci jsem zvolila kvalitativní formu výzkumu, konkrétně intrinsitní typ případové studie. K jejímu zpracování jsem použila analýzu dokumentů, přímé i nepřímé pozorování a polostrukturované rozhovory s herci souboru. Klíčová slova: divadlo, herci s mentálním postižením, Outsider Art, dramaterapie, teatroterapie Abstract The bachelor thesis "The Inventura Theatre" deals with a detailed description of a theatre company that is composed of mentally challenged actors and actresses. The aim of the thesis is to map the overall situation and to define which areas are of special relevance to individual members of the theatre company. The Inventura Theatre is presented from its foundation in 2009 until present. Individual chapters deal with a specific type of work with mentally challenged actors and actresses that is based on different art therapies - dramatherapy,...
Přínos dramaterapie pro dospělého jedince s MP
Filipková, Žaneta ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dramaterapií u jedinců s lehkým mentálním postižením. Jsou zde analyzovány základní pojmy týkající se lehké mentální retardace. Čtenář je seznámen s dramaterapeutickými pojmy, definicemi a technikami. Práce řeší specifický přístup dramaterapie k dospělým jedincům s lehkým mentálním postižením. Cílem práce je navrhnout dramaterapeutický program a vyzkoušet jej v praxi. Tento program se soustředí na dospělou klientelu s lehkým mentálním postižením. Při realizaci programu bylo využito strukturované pozorování. Přínos bakalářské práce spočívá ve vytvořeném programu, který se zaměřil na rozvoj asertivity a na osvojení dovedností využitelných při cestování a nakupování. Během spolupráce s klienty došlo ke zjištění, že jen část z nich dokáže prosadit své některé zájmy a práva. Asertivní chování by mělo být proto rozvíjeno i v budoucnu formou dalšího dramaterapeutického programu.
Využití biblioterapie u dětí předškolního věku: Terapie pohádkou
Staňková, Lucie ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím terapie pohádkou u dětí předškolního věku. Jejím cílem je především navrhnout vhodné biblioterapeutické techniky pro práci s předškolními dětmi. Práce se dále snaží představit terapii pohádkou jako jednu z možností pedagogicko-psychologické práce s dětmi. Ukazuje, jak s pohádkovým textem pracovat u dětí s přesně vymezenými problémovými oblastmi v rámci jejich chování a prožívání. Výsledkem práce je návrh biblioterapeutických technik využívající pohádek jako cenného materiálu pro terapeutickou práci s dětmi. V tomto návrhu technik jsou jednak obsaženy doporučené otázky k pohádkovému textu, jednak jsou popsány další navazující aktivity pro biblioterapeutickou práci s dítětem. Doporučena je také rozšiřující literatura k jednotlivým tématům. Práce je teoretická, zpracovaná na základě dostupné literatury k tématu.
Biblioterapie s opuštěnými dětmi
Kadrlová, Nikola ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Bakalářská práce "Biblioterapie u dětí v dětských domovech" pojednává o využití biblioterapie u dětí v dětských domovech. Hlavním cílem práce je shrnout teoretické poznatky z oblasti biblioterapie a dětských domovů a následně prezentovat návrh vhodných biblioterapeutických technik a literatury pro děti žijící v dětských domovech. Práce by měla sloužit jako inspirace pro odborníky a všechny ty, kteří chtějí při práci s dětmi v dětských domovech využívat biblioterapii. Vedlejším cílem je zjistit dostupnost literatury a materiálů týkající se biblioterapie. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá biblioterapií, její teorií a příklady možného využití v praxi v zahraničí a v České Republice. Druhá kapitola se zaměřuje na dětské domovy a především problémy dětí, zde umístěných. Poslední kapitola podává návrh biblioterapeutických technik, uzpůsobených přímo na konkrétní problémy dětí v dětských domovech. Výsledkem práce je návrh biblioterapeutických technik a literatury zaměřené na konkrétní problémy dětí v dětských domovech.
Využití biblioterapie u osob s drogovou závislostí
Tmejová, Hana ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Bibliografický záznam TMEJOVÁ, H. Využití biblioterapie u osob s drogovou závislostí. Bakalářská práce. Praha: Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph.D., 2013. 69 s. Abstrakt Bakalářská práce "Využití biblioterapie u osob s drogovou závislostí" se zabývá biblioterapií u specifické skupiny osob, kterou jsou drogově závislí. V práci jsou uvedeny teoretické poznatky z problematiky drogové závislosti, problematiky biblioterapie a zkušenosti při uplatnění biblioterapie u osob s drogovou závislostí pomocí nejčastěji využívaných technik. Práce obsahuje seznamy vhodné literatury s tématem závislostí z různého pohledu. Hlavním cílem práce jsou návrhy vhodných techniky využitelných u osob s drogovou závislostí v biblioterapeutickém programu. Techniky nejsou ověřené v praxi. Cílem této práce je představit biblioterapii a vhodné techniky jako jednu z možností léčby osob s drogovou závislostí. Klíčová slova Biblioterapie, drogová závislost, droga, terapeutická komunita, literatura, technika.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 143 záznamů.   začátekpředchozí108 - 117dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.