Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 127 záznamů.  začátekpředchozí105 - 114dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aerodynamická analýza a optimalizace konfigurace letounu TL-4000
Trusík, Vojtěch ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá aerodynamickou analýzou 3D konfigurace letounu TL – 4000 a provedením tvarových úprav za účelem zlepšení letových výkonů. Úpravy jsou zaměřeny na přechodové části mezi křídlem a trupem a mezi ocasními plochami. Dále jsou analyzovány tvary nasávacích otvorů pro chlazení motoru. Na základě aerodynamické analýzy letounu TL – 4000 jsou vybrána vhodná místa pro umístění pitot-statické trubice a nasávacích otvorů pro ventilaci kabiny.
Koncepční návrh ultra lehké konstrukce lunárního habitatu
Mazáč, Petr ; Popela, Robert (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zpracováním koncepčního návrhu ultralehké konstrukce lunárního habitatu. Začátek práce se věnuje základním údajům o Měsíci a různými návrhy habitatů a měsíčních základen. Následně je představen koncepční návrh a definováno zatížení. Poté je na konstrukci aplikováno zatížení a jsou navrhnuty základní stavební prvky konstrukce, zejména dimenzování nafukovacího prutu. Práce je ukončena návrhem technologie výroby nafukovacího prutu a koncepčními návrhy hlavních konstrukčních uzlů.
Parametric study of casing treatment for turbine blade in aero engine application
Kníř, Jakub ; Popela, Robert (oponent) ; Karampelas, Stavros (vedoucí práce)
This present thesis addresses the question whether it is possible to obtain compressor’s performance increase with the aid of flow numerical simulations. The main objective is to extend the stable operating range of an axial single stage compressor by using passive flow control devices located on the compressor shroud. Firstly, it is examined the rotor’s tip leakage flow and after that, the overall performance without control. When reducing the mass flow rate, the simulation reveals an increased influence of tip vortex on the main flow. Additionally, large tip vortex is observed close to stall condition. Therefore, four different casing treatments are designed by implementing sinusoidal reshaping to control the tip vortex. Three out off four tested configurations showed ability to extend significantly the stall margin region. However, an increase in the operability had a penalty for the efficiency. On the end of the presented work recommendations are proposed for future research.
Aerodynamická analýza a návh úprav přechodu křídlo-trup letounu L 410 NG
Derevjanik, Šimon ; Pejchar, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá CFD analýzou prechodových krytov letúna L 410 NG a návrhom úprav. Kalibračná úloha riešená v úvodnej časti slúži ako prostriedok pre validáciu výsledkov a oboznámenie sa s metodikou CFD. Jadrom práce je analýza prúdového poľa na letúni L 410 NG, zahŕňajúca detaily tvorby modelu, výpočtovej siete a výsledného vyhodnotenia. Nadväzujúcu časť práce tvorí vývoj a aerodynamická analýza modifikovanej geometrie. Záverom sú porovnané obidve varianty geometrie.
Aerodynamická analýza a návrh úprav podvozkové gondoly letounu L 410 NG
Pukl, Marek ; Hradil, Jiří (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou proudění kolem podvozkové gondoly letounu L 410 a její následnou aerodynamickou optimalizací. V první části je v rámci kalibrační úlohy zpracována známá geometrie, jejíž parametry byly ověřeny tunelovým měřením, následující části pak zahrnují návrh vlastní optimální geometrie, tvorbu výpočetní sítě a její výpočet a konečné zhodnocení výsledků.
Koncepční návrh dvoumístného lehkého monitorovacího letounu
Kaňák, Ondřej ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o koncepčním návrhu lehkého monitorovacího letounu. Řeší přizpůsobení již vzniklého letounu VUT 001 Marabu, nově stanoveným požadavkům vycházejících z definice typické mise. Návrh nové geometrie a tvary. Návrh a pevnostní kontrolu lože zařízení pro monitoring. A také výpočty základních letových výkonů.
Návrh wingletu pro kluzák LS-3
Koutník, Tomáš ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem wingletu pro kluzák LS-3. Popisuje výběr metody pro stanovení hlavních parametrů wingletu na zálkadě zvoleného kritéria pro porovnání výkonů modifikovaného letadla s letadlem s původním křídlem. Obsahuje také rozbor zatížení křídla a stanovení limitů provozu kluzáku s wingletem.
CFD analýza vstupního kanálu turbovrtulového motoru
Przeczek, Jan ; Doupník, Petr (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na CFD analýzu proudění ve vstupním ústrojí motorové gondoly turbovrtulového motoru M-601, osazeného na letounu L-410 určeném pro sběrnou dopravu. V úvodu práce je vypracována kalibrační úloha mající za cíl seznámení se s problematikou CFD. Další části práce jsou chronologicky členěny tak, že respektují postupný vývoj projektu a jsou to tyto části: tvorba vhodného geometrického modelu, následná tvorba sítě na geometrickém modelu a tím vytvoření výpočetního modelu, dále výpočet pomocí CFD metod, vyhodnocení výsledků a na závěr navržení možných změn konstrukčního řešení za účelem zlepšení charakteru proudění uvnitř vstupního ústrojí.
Návrh záchranného systému pro malý bezpilotní letoun
Pejchar, Jan ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh záchranného systému pro malý bezpilotní letoun. Práce je řazena do navazujících oddílů tak, jak bylo při návrhu postupováno. První část se věnuje obecné problematice padákové techniky. Následně jsou posuzovány kritické situace při ručním a autonomním řízení letounu, od kterých se odvíjí návrh zpomalovacího zařízení a také výpočet zatížení konstrukce. Dále navazuje popis a vyhodnocení provedených experimentů pro ověření výkonů moderních padáků. Součástí práce je i zjednodušený návrh vystřelovacího mechanizmu konstruovaného v 3D softwaru a také dokumentace stavby modelu letadla pro testování a predikci chování v autonomním režimu letu.
Optimalizace chlazení oleje letounu VUT 100
Mackovík, Matěj ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je optimalizace chlazení oleje letounu VUT 100, tak aby splňovalo požadavky předpisu a omezení daná výrobce motoru. Tohoto cíle je dosaženo volbou vhodného chladiče a optimalizací kanálu chlazení za použití CFD – software Ansys Fluent.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 127 záznamů.   začátekpředchozí105 - 114dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.