Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 159 záznamů.  začátekpředchozí101 - 110dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lokomoce a chování makaků vepřích (Macaca nemestrina) v Zoo Praha
Vlčková, Marcela ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Vančatová, Marina (oponent)
Tato práce podrobn popisuje a analyzuje lokomo ní, sexuální, afiliativní a agonistické chování ve skupin makak vep ích (macaca nemestrina) v Zoo Praha. Sb r dat se uskute nil v období od prosince 2015 do kv tna 2016. V zimních m sících (prosinec - b ezen) v asech 9,00 - 16,00 hod. a v m sících dubnu a kv tnu 2016 v asech 9,00 - 18,00 hod. Celková doba pozorování dosáhla 240 hodin. Data byla vyhodnocována pomocí programu Statistika 12 a MS Excel 2007. Cíle práce jsou t i: (1) Na základ rešerše literatury popsat behaviorální ekologii rodu makak. (2) Podrobn popsat a analyzovat lokomo ní, sexuální, afiliativní a agonistické chování ve skupin makak vep ích v Zoo Praha. (3) Popsat závislosti groomingu na denní dob a sociální pozici ve skupin makak vep ích v Zoo Praha. Testovali jsme p t hypotéz, které m žeme rozd lit do ty kategorií. Nejprve jsme zkoumali hierarchii ve skupin . Dále jsme zjiš ovali závislosti chování na pohlaví jedince a následn na postavení v hierarchii. V poslední ásti jsme se v novali podrobn pr b hu groomingu. Testy potvrdily existenci jednozna né lineární hierarchie na základ agonistických interakcí. Výsledky ukázaly, že pohyb po výb hu závisí na pohlaví jedince. Zjistili jsme významnou závislost afiliativního a agonistického chování na pohlaví jedince. P edpokládali jsme pozitivní...
Porovnání trávicího traktu a přijímání potravy u guerézy angolské a přežvýkavých sudokopytníků
Vika, Radoslav ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Řezníček, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá velice náročnými chovanci zoologických zahrad a to gueréz - guerézou pláštíkovou, guerézou angolskou a guerézou běloramennou. V první části jsou shrnuty poznatky z chovu, hlavně z našich zoologických zahrad. Zvláštní pozornost je věnována krmení, jakožto limitujícímu faktoru chovu. V další části je porovnána morfologie trávicího traktu gueréz s ostatními herbivory a jinými opicemi, hlavně z hlediska morfologie. V závěru této práce je proveden informativní pokus sledující trávení celulózy (vlákniny). Klíčová slova: Dělený žaludek, Gueréza angolská, Sudokopytníci, Trávicí trakt, Trávení celulózy
Využití učebnic při výuce sexuální výchovy na vybraných základních školách
Kopicová, Eliška ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
V této práci jsem se zaměřila na didaktické využití učebnic, zejména přírodopisných, učiteli na vybraných základních školách, při výuce sexuální výchovy. Nejprve jsem provedla teoretický vstup do problematiky učebnic a výuky sexuální výchovy, následně jsem rozhovory s učiteli zjišťovala, jakým způsobem sexuální výchovu vyučují a zda k tomu jako didaktickou pomůcku využívají učebnice. Rozhovory jsem podrobila důkladné analýze, ze kterých jsem vyvodila závěry, jakým způsobem jsou učebnice využívány coby didaktická pomůcka a jaký vliv na toto použití má kvalita učebnice. Následně jsem provedla své subjektivní zhodnocení učebnic, které učitelé uvedli, že používají a toto hodnocení jsem srovnala s hodnocením učitelů, abych mohla provést diskuzi těchto názorů. Výsledkem mé práce je zjištění, že někteří učitelé účastnící se mého výzkumu učebnici jakožto didaktickou pomůcku využívají, někteří ne. Kvalita zpracování tématu v učebnici na jejich rozhodnutí nemá vliv, větší význam má to, jakou formu výuky sexuální výchovy daný učitel zvolí a jakým způsobem se k výkladu tématu staví. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Badatelský způsob výuky na ZŠ
Svátková, Barbora ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
V diplomové práci vycházíme z celoevropské problematiky poklesu zájmu o přírodní vědy a jejich studium. V souvislosti s tímto tématem jsme provedli literární rešerši. Mapovali jsme literaturu vztahující se k problematice badatelské výuky, a to českou i světovou. Ve snaze o zvýšení zájmu žáků a zvýšení nadšení pro vědu, se zabýváme aktivizačními výukovými metodami, které porovnáváme s frontální výukou. Jako aktivizační metodu jsme zvolili badatelský způsob výuky. Připravili jsme vyučovací hodiny, které jsme testovali mezi žáky druhého stupně základní školy. V rámci práce jsme sledovali 16 hodin v 6 třídách. Jednalo se o hodiny vedené badatelským a frontálním způsobem. Hodiny byly prakticky ověřeny ve výuce. Výsledky jsou prezentovány v praktické části práce. Cílem bylo podnítit zájem žáků o bádání a přírodní vědy vůbec. Klíčová slova badatelská výuka, frontální výuka, přírodovědné vzdělávání, spolupráce, senzory Pasco, mikroskop, žák, základní škola, klíčové kompetence

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 159 záznamů.   začátekpředchozí101 - 110dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.