Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hudební činnosti a adaptace dětí s OMJ na 1. stupni ZŠ
Nehilčová, Nikola ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce se zabývá zkoumáním adaptace žáků s odlišným mateřským jazykem (dále žák s OMJ). Jedná se o aktuální téma, které je vhodné pro dosažení školního a sociálního úspěchu žáků s OMJ. Teoretická část popisuje situaci žáků s OMJ v České republice, dále rozlišuje pojmy žák s OMJ a žák cizinec. Zařazení hudebních činností je popsáno jako účinný prostředek pro učení nového jazyka a opírá se o RVP Z Předmětem praktické části je zařazení hudebních činností do speciálních hodin určených pro žáky první třídy odlišným mateřským jazykem. Cílem práce je vytvořit funkční, didakticky a obsahově zaměřenou pomůcku pro učitele žáků s na prvním stupni ZŠ v návaznosti na knihu Třída zpívá ÍÁÍÁ: Hudební hry v rozvoji fonematického uvědomování od Mileny Kmentové. Pomůcka je ověřena pomocí akčního výzkumu se žáky s OMJ na státní základní škole KLÍČOVÁ žáků hudební činnosti odlišný mateřský jazyk výuka českého jazyka
Vybrané výukové metody houslové hry v online prostředí
Gojdová, Eliška ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Cílem této práce je nastínit problematiku výuky houslové hry v online prostředí, stejně tak jako nabídnout pohled na vybrané výukové metody v oblasti houslové hry prezentované na současných online platformách. Práce je zaměřena nejen na renomované houslisty, jako je Nicola Benedetti, Yehudi Menuhin, Itzhak Perlman či Augustin Hadelich, ale rovněž na méně známé hráče s bohatou pedagogickou a interpretační zkušeností. Kromě výukových postupů Nicoly Benedetti a Yehudi Menuhina tato práce nabízí též bližší pohled na jejich život a uměleckou kariéru. Dílčím cílem této práce je rovněž vyhodnocení dotazníkového šetření zaměřeného na využívání online platforem při výuce houslové hry či v rámci (samo)studia. KLÍČOVÁ SLOVA Houslová pedagogika, online prostředí, distanční formy výuky, výukový obsah, výukové metody houslové hry, masterclass, tutoriál, Nicola Benedetti, Yehudi Menuhin
S houslemi na cestě za tvořivostí
Mišáková, Veronika ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce přibližuje téma hudební tvořivosti a možnost jejího rozvoje. Komentuje situaci českých houslových škol s ohledem na rozvíjení tvořivosti. Uvádí příklady instruktivní literatury jiných hudebních nástrojů, které mohou sloužit jako příklad a inspirace pro rozvoj hudební tvořivosti. V praktické části představuje jedenáct tvořilistů, které mají podporovat tvořivost v houslistech v době začátku i v průběhu jejich studia hry na housle. Praktická část obsahuje i tvořikartičky, což je univerzální pomůcka pro práci s hudebním výrazem. KLÍČOVÁ SLOVA tvořivost, výuka hry na housle, rozvoj tvořivosti, tvořilisty, tvořikartičky
Vliv muzikofiletiky na osobnostně sociální rozvoj žáka v hudební výchově na 1. stupni ZŠ
Horsáková, Markéta ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na využití muzikofiletických metod a prvků a jejich vliv na fenomén osobnostně sociálního rozvoje žáků v hudebně výchovném procesu na 1. stupni základního vzdělávání. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou osobnostně sociální výchovy a nedávno vzniklým oborem muzikofiletiky. Je zaměřena zejména na jejich historii, základní didaktické principy a cíle. V muzikofiletice pak ještě zmiňuje metody a prostředky, potřebné k realizaci výchovně vzdělávacího procesu. Praktická část diplomové práce přináší krátký výzkum ve 3. ročníku základního vzdělávání, který je realizován na Základní škole Drtinova v Praze 5. Ve čtyřech hodinách výukového bloku hudební výchovy jsou aplikovány vybrané muzikofiletické metody, přičemž práce zkoumá jejich vliv na osobnostně sociální rozvoj žáků. Obsahem jsou i modelové přípravy na vyučování hudební výchovy s využitím muzikofiletických prvků. Závěrem se praktická část diplomové práce zabývá pohledem učitelů na osobnostně sociální rozvoj žáků vlivem aplikace muzikofiletických metod. KLÍČOVA SLOVA: osobnostně sociální výchova, muzikofiletika, didaktické principy, muzikofiletické prvky, hudební výchova, chování žáka, mladší školní věk
Tvorba skladatele Otmara Máchy pro děti
Vitásková, Lucie ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
Tato práce si klade za cíl představit umělecký vývoj osobnosti skladatele Otmara Máchy a jeho tvorby v kulturních a společenských souvislostech, zaměřit se na jeho díla určená dětem a mládeži a posoudit možnosti využití jeho tvorby v současné výuce hudební výchovy. Sleduje prvopočátky skladatelovy hudební dráhy a věnuje pozornost vlivům, které jeho osobnost utvářely a daly jedinečný charakter jeho hudební řeči. Zkoumá podíl vlivu regionální hudební kultury, jejích kořenů i podíl vlivu uměleckých osobností, s nimiž se skladatel v průběhu svého profesního vývoje setkal a na něž ve své tvůrčí činnosti navázal. Analyzuje vybraná díla z hlediska jejich významu pro estetickou výchovu a rozvoj hudební představivosti dětí. Ve skladatelově tvorbě hledá díla, která prostřednictvím emocionálního prožitku hudebního sdělení utvářejí estetické cítění i hodnoty ve vývoji dětské osobnosti. Klíčová slova: Otmar Mácha, hudba pro děti, hudební výchova, práce s písní, poslechové činnosti
Šest pastorel Bohuslava Martinů pro violoncello a klavír H. 190: Interpretační a metodická analýza
Frantová, Magdaléna ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Diplomová práce Šest pastorel Bohuslava Martinů pro violoncello a klavír H. 190: Interpretační a metodická analýza se zabývá skladbou primárně z pohledu interpreta a pedagoga. Obsahuje životopis skladatele, kapitolu o historických okolnostech vzniku díla a zařazení do kontextu violoncellové literatury. V další části nalezneme rozbor skladby. Za těžiště práce můžeme považovat kapitoly o interpretaci a vlastní metodiku k nácviku tohoto díla s žáky na ZUŠ. Závěrečný úsek je věnován nahrávkám pastorel a srovnávání tří rozdílných interpretů.
Experimentální smyčcové nástroje provázející vývoj houslí
Knížková, Anna ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Bakalářská práce "Experimentální smyčcové nástroje provázející vývoj houslí" se zabývá různými experimentálními proudy v oblasti vývoje smyčcových nástrojů. Práce se zaměřuje především na housle a popisuje jak jejich historický vývoj, tak i následné pokusy a experimenty, které pramenily z touhy vylepšit daný hudební nástroj nebo přijít s něčím inovativním. Většina nástrojů pochází z rozsáhlé sbírky Českého muzea hudby uložené v depozitáři v Litoměřicích. Některé nástroje jsou k vidění ve stálé expozici v Českém muzeu hudby v Praze. Danou problematiku jsem konzultovala s houslařem Františkem Špidlenem a kurátorem sbírek Českého muzea hudby Janem Kříženeckým. Jelikož experimentování velmi úzce souvisí s vývojem houslí, téma nebylo dosud nikým souhrnně zpracováno a depozitář v Litoměřicích je veřejnosti nepřístupný, považuji zpracování dané problematiky za velmi přínosné. I v dnešní době se najdou houslaři, kteří se snaží prostřednictvím drobných úprav a experimentů docílit lepšího zvuku nástroje, což ukazuje, že je toto téma stále aktuální.
Hudební rituály v alternativních mateřských školách
Pulkrábková, Markéta ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na sedm alternativních vzdělávacích systémů mateřských škol ve spojení s hudbou a hudebními rituály. Práce popisuje klíčové znaky daných alternativních mateřských škol. Teoretická část práce se zaměřuje především na pojetí hudby a hudební rituály, které se v daných alternativách realizují. Cílem teoretické části práce bylo zjistit a popsat tyto rituály z dostupné literatury týkající se daných alternativ. Kvalitativní výzkum proběhl metodou dotazníkového šetření u pedagogů působících v příslušných mateřských školách. Praktická část diplomové práce představuje konkrétní rituály, které se realizují v alternativních mateřských školách. Závěr výzkumu popisuje obsahy hudebních rituálů a představuje jejich zdroje. KLÍČOVÁ SLOVA Hudební rituál, rytmus, alternativní mateřské školy, svátky, oslavy, tradice, zpěv, denní režim

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.