Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba skladatele Otmara Máchy pro děti
Vitásková, Lucie ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
Tato práce si klade za cíl představit umělecký vývoj osobnosti skladatele Otmara Máchy a jeho tvorby v kulturních a společenských souvislostech, zaměřit se na jeho díla určená dětem a mládeži a posoudit možnosti využití jeho tvorby v současné výuce hudební výchovy. Sleduje prvopočátky skladatelovy hudební dráhy a věnuje pozornost vlivům, které jeho osobnost utvářely a daly jedinečný charakter jeho hudební řeči. Zkoumá podíl vlivu regionální hudební kultury, jejích kořenů i podíl vlivu uměleckých osobností, s nimiž se skladatel v průběhu svého profesního vývoje setkal a na něž ve své tvůrčí činnosti navázal. Analyzuje vybraná díla z hlediska jejich významu pro estetickou výchovu a rozvoj hudební představivosti dětí. Ve skladatelově tvorbě hledá díla, která prostřednictvím emocionálního prožitku hudebního sdělení utvářejí estetické cítění i hodnoty ve vývoji dětské osobnosti. Klíčová slova: Otmar Mácha, hudba pro děti, hudební výchova, práce s písní, poslechové činnosti
Kompetence školského sociálního pracovníka v České republice
Vitásková, Lucie ; Šámalová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
Diplomová práce je rozdělená na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část vychází z dosavadních poznatků o sociální práci a školské sociální práci. Na základě poznatků zahraničních i českých autorů o školské sociální práci hledá důvody, proč o jejím etablování uvažovat v českém prostředí. Dále shrnuje bariéry, které mohou její realizaci bránit. Praktická část má několik cílů. Snahou je zjistit, které problémy jsou na českých školách nejpalčivější a jestli v jejich řešení může hrát roli školská sociální práce. Dalším cílem je zjistit, jakým způsobem pedagogičtí pracovníci nahlíží na možnost zakotvení školské sociální práce na jejich školách. Nakonec zjišťuje, jaké činnosti by měl sociální pracovník na českých základních školách vykonávat. Výzkum je proveden polostrukturovanými hloubkovými rozhovory a poskytuje tedy komplexní vhled do problematiky a komplexní odpovědi na otázky spojené s možným zakotvením školské sociální práce. Klíčová slova: Školská sociální práce, sociální práce, školství, kompetence, základní škola, pedagog, ředitel školy, poradenský pracovník, legislativa, financování
Kompetence školského sociálního pracovníka v České republice
Vitásková, Lucie ; Šámalová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
Diplomová práce je rozdělená na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část vychází z dosavadních poznatků o sociální práci a školské sociální práci. Na základě poznatků zahraničních i českých autorů o školské sociální práci hledá důvody, proč o jejím etablování uvažovat v českém prostředí. Dále shrnuje bariéry, které mohou její realizaci bránit. Praktická část má několik cílů. Snahou je zjistit, které problémy jsou na českých školách nejpalčivější a jestli v jejich řešení může hrát roli školská sociální práce. Dalším cílem je zjistit, jakým způsobem pedagogičtí pracovníci nahlíží na možnost zakotvení školské sociální práce na jejich školách. Nakonec zjišťuje, jaké činnosti by měl sociální pracovník na českých základních školách vykonávat. Výzkum je proveden polostrukturovanými hloubkovými rozhovory a poskytuje tedy komplexní vhled do problematiky a komplexní odpovědi na otázky spojené s možným zakotvením školské sociální práce. Klíčová slova: Školská sociální práce, sociální práce, školství, kompetence, základní škola, pedagog, ředitel školy, poradenský pracovník, legislativa, financování
Stigmatizace pacientů s duševním onemocněním
Vitásková, Lucie ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Fiala, Šimon (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá stigmatem jako známkou odlišnosti. Konkrétně je zaměřená na stigmatizaci duševně nemocných. Cílem práce je zjistit, které faktory ovlivňují postavení duševně nemocných v české společnosti a zjistit tak, do jaké míry je stigmatizace přítomná. Teoretická část obsahuje základní informace o duševní nemoci a stigmatizaci v souvislosti s duševní nemocí. Jedná se o shrnutí historie, popisu tvorby stigmatizace pomocí negativních stereotypů, předsudků a diskriminace. Práce dále obsahuje rozdělení stigmatizace dle několika kritérií. Praktická část je cestou k odpovědím na výzkumné otázky, jejichž cílem je zjistit, jak vnímají postavení duševně nemocných a jejich případnou stigmatizaci přímo jedinci s psychickou vadou nebo nemocí. Její nedílnou součástí je tedy analýza šesti polostrukturovaných rozhovorů, ze kterých byly informace pro její tvorbu získávány. V závěru práce nacházíme odpovědi na výzkumné otázky. Stigmatizace duševně nemocných je podle respondentů ve společnosti přítomna, ačkoliv pociťují její eliminaci. Jestli duševně nemocného poznamená, závisí na mnoha faktorech, především pak na zázemí a prostředí, ve kterém se jedinec se svojí nemocí a stigmatem potýká.

Viz též: podobná jména autorů
2 Vitásková, Lenka
1 Vitásková, Liana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.