Original title:
Nové formy marketingu
Translated title:
New trends in marketing communication
Authors:
Khalilova, Nazila ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Procházka, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce "Nové trendy v marketingové komunikaci" se zaměřuje na nové metody v komunikačním mixu, jako jsou guerilla, buzz, direct, mobile a event marketing, a product placement. Hlavním cílem práce je definovat důležité prvky komunikačního mixu současnosti a ukázat jejich důležitost v podmínkách nového globálního trhu. Příklady z praxe o použití těchto metod jsou uvedeny v praktické části a to na zkušenostech jak na ázerbájdžánském trhu, tak i na světových trzích. Ázerbájdžán je zde také ukázán jako potenciální trh pro zahraniční investory.The bachelor thesis "New trends in marketing communication" focuses on the new methods in a communication mix, such as guerilla, buzz, mobile, direct and event marketing, and product placement. The primary goal of the thesis is to define these tools and show the importance of implementing these methods in a globalised world. Samples of implementations of these new tools are shown on both, the Azerbaijanian and world market, in the practical part of the thesis. Also, Azerbaijanian market is shown as a potential market for the foreign investors.
Keywords:
Azerbaijan; guerilla marketing; Web 2.0; guerilla marketing; Web 2.0; Ázerbájdžán
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13631