Original title:
Tvorba marketingovej stratégie internetového obchodu Quercus
Translated title:
Creation of marketing strategy for electronic store Quercus
Authors:
Krahulcová, Lenka ; Postler, Milan (advisor) ; Průša, Přemysl (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Diplomová práca sa zameriava na návrh marketingovej stratégie internetového obchodu spoločnosti QUERCUS, s.r.o. Teoretická časť pojednáva o základných koncepciách marketingu, špecifikách marketingového mixu na internete, predstavuje základné aspekty obchodovania na internete a chovanie spotrebiteľa na internete. Praktická časť obsahuje predstavenie spoločnosti QUERCUS, SWOT analýzu internetového obchodu, stručnú charakteristiku súčasnej marketingovej stratégie a konečne návrh novej marketingovej stratégie.Diplomová práce se zaměřuje na návrh marketingové strategie internetového obchodu společnosti QUERCUS, s.r.o. Teoretická část pojednává o základních koncepcích marketingu, specifikách marketingového mixu na internetu, představuje základní aspekty obchodování na internetu a chování spotřebitele na internetu. Praktická část obsahuje představení společnosti QUERCUS, SWOT analýzu internetového obchodu, stručnou charakteristiku současné marketingové strategie a konečně návrh nové marketingové strategie.Diploma thesis is focused on creation of new marketing strategy for company QUERCUS' electronic store. Theoretical part deals with basic concepts of marketing and strategic marketing planning. It further introduces marketing mix specifics on the internet, basic aspects of electronic commerce and consumer behavior on internet. Practical part includes introduction of company QUERCUS, e-shop SWOT analysis, brief characteristic of current marketing strategy and finally proposal of new marketing strategy.
Keywords:
e-shop; internet marketing; marketing mix; marketing mix on internet; swot analysis; internetový marketing; internetový obchod; marketingový mix; marketingový mix na internete; swot analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29255