Název:
Teoretické prameny se zaměřením na metodiku hry na cembalo
Překlad názvu:
Theoretic treatises with a view to methodics of harpsichord playing
Autoři:
Dlabačová, Olga ; Mrázková, Giedre (vedoucí práce) ; Spurný, Vojtěch (oponent) ; Keglerová, Edita (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce s názvem "Teoretické prameny se zaměřením na metodiku hry na cembalo (srovnání díla autorů 17., 18. století)" se zabývá problematikou vyučování počáteční hry na cembalo, prstokladů, ornamentiky a hudební teorie na podkladě teoreticko-metodických pramenů francouzských autorů 17. a 18. století. První kapitola stručně přibližuje život a dílo francouzských skladatelů, kteří zaměřili svou tvorbu na skladby pro cembalo. Druhá kapitola je věnována první škole soustředěné výhradně na hru na cembalo Les Principes du Clavecin Monsieura de Saint Lamberta. Třetí kapitola zpracovává metodický spis L´Art de toucher de Clavecin Francoise Couperina. Náplní čtvrté kapitoly je dílo Jeana Philippa Rameaua De la mechanique des doigts sur le clavessin. V závěrečné kapitole je uvedeno shrnutí obsahu těchto tří metodik a srovnání jednotlivých přístupů v řešení daných otázek.Bachelor thesis Theoretic treatises with a view to methodics of harpsichord playing (Comparison of treatises by authors of 17th, 18th century)deals with problems of the teaching start of harpsichord playing, fingering, ornamentation and music theory on the basis of theoretic and methodic treatises by French authors of 17th and 18th century.
The first chapter is about French harpsichord composers´life and work. The second chapter is about engages Les Principes du Clavecin by Monsieur de Saint Lambert. The third chapter is about L´Art de toucher de Clavecin by Francois Couperin. De la mechanique des doigts sur le clavessin by Jeana Philippe Rameau is in the fourth chapter. Summerize content of treatises and comparison of authors´opinions is in the last chapter.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/2536