Název:
Positioning as a Strategic Marketing Planning Tool
Překlad názvu:
Positioning jako strategický nástroj plánování firmy
Autoři:
Lhotáková, Markéta ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Sato, Alexej (oponent) ; Zadražilová, Dana (oponent) ; Sailer, Helmut (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2001
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [eng][cze] Positioning is an important tool of marketing planning and brand building on the market. Positionig is a streategy that helps marketers to differentiate the brand from those of competition and creaete unique brand perception in minds of target consumers. In a proces of positioning development four core elements must be defined and analyzed -- target consumer, unique consumer benefit which brand offeres to the target consumer, brand and its brand equity and competitors from whom we want to differentiate the brand. In my dissertation I address both, theoretical attitudes toward positioning and its definition, as well as practical application of theoretical conclusions in case study from corporate practicePositioning je důležitým nástrojem strategického marketingového plánování a budování značky na trhu. Strategie positionigu si klade za cíl odlišit značku od konkurence a vytvořit jedinečný obraz značky v mysli cílových spotřebitelů. V rámci tvorby positioningu identifikujeme a analyzujeme čtyři základní kameny - cílového spotřebitele, jedinečný užitek, který značku (produkt dané značky) tomuto cílovému spotřebiteli nabízí a kterým ji odlišuje od konkurence, hodnotu značky (brand equity) a konkurenční referenční rámec. Ve své práci se zabývám nejen teoretickými přístupy k positioningiu a jeho definicí, ale i aplikací teoretických závěrů na konkrétním případu z praxe
Klíčová slova:
cílový spotřebitel; marketingová strategie; positioning; užitek spotřebitele; řízení značky; brand management; consumer benefit; marketing planning; positioning; target consumer
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/28049