Original title:
Marketingové aktivity nízkonákladových leteckých společností
Translated title:
Low-cost airlines´ marketing activities
Authors:
Daniš, Michal ; Procházková, Markéta (advisor) ; Palas, Miroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Teoretická část práce uvádí základní údaje o letectví v ČR, klasifikuje druhy letecké přepravy a leteckých společností, popisuje specifika marketingu v letectví a uvádí zvláštnosti v marketingu nízkonákladových leteckých společností. Praktická část seznamuje s obchodní značkou nízkonákladových linek SmartWings, analyzuje její marketingové okolí, marketingové aktivity spolu s marketingovým mixem. Cílem práce je odhalit nedostatky společnosti SmartWings v oblasti marketingových aktivit a navrhnout jejich řešení.Theoretical part of thesis considers basic information about aviation industry in Czech republic, classification of air transport and airline companies. This part also describes specifics of airline marketing, especially low-cost airline marketing. The thesis follows on with a practical part. There is introduced SmartWings brand and judged marketing activities together with marketing mix. The target of the thesis is to reveal shortcomings in SmartWings marketing activities and to find their solutions.
Keywords:
aviation; low-cost; marketing; letectví; low-cost; marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23946