Original title:
Propagace Prahy ve vztahu k zahraničí
Translated title:
Promotion of Prague abroad
Authors:
Voříšková, Barbora ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Herget, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] První část práce se věnuje teorii marketingové a komerční komunikace a specifikům marketingu a komunikace cestovního ruchu. Druhá část obsahuje analýzu stávající propagace Prahy ve vztahu k zahraničí. Třetí část diplomové práce se věnuje tvorbě návrhu nové propagační strategie, která obsahuje více možných komunikačních témat a návrhy pro použití nových komunikačních kanálů, včetně určení cílů propagace, cílové skupiny, timingu, konkurence a měření účinnosti komunikace.First part of the thesis deals with the theory of marketing and commercial communications and the specificity of marketing and communications in tourism. Second part comprises the analysis of the current promotion of Prague abroad. Third part of the thesis follows a new promotional strategy that contains more promotional topics and proposes the use of more communication channels. The proposed strategy includes setting of objectives, target groups, timing, competition and measurement of the effectiveness of such communication.
Keywords:
communication; communication strategy; promotion; promotion of Prague; komunikace; komunikační strategie; propagace; propagace Prahy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25324