Název:
Aktivizace žáků v ekonomických předmětech oboru vzdělání Obchodní akademie
Překlad názvu:
Students´ Activation in Economic Subjects of the Educational System at Commercial Academie
Autoři:
Nováková, Petra ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Kříž, Emil (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce je zaměřena na podstatu aktivizujících metod jako vhodného doplnění a zpestření vyučovacího procesu. Každá z metod je charakterizována tak, aby čtenář mohl posoudit vhodnost jejich použití a smysl uplatnění. Práce má upozornit na výhody aktivizujících metod oproti klasické frontální výuce a seznámit čtenáře i s metodami, které nejsou až tak známé. Součástí je dotazníkové šetření mezi studenty a učiteli dvou obchodních akademií a výsledky plynoucí z výzkumu, jehož cílem je zjistit, zda se při výuce odborných předmětů na oboru Obchodní akademie aktivizující metody využívají a zda je studenti vnímají. Komplexní vyhodnocení dotazníků a propojení výsledků-odpovědí od studentů a učitelů pomohou zhodnotit vyučovací metody používané na daných školách a znalost aktivizujících metod samotnými učiteli. Závěrem jako reakci na výsledky výzkumu bude provedena analýza stavu a návrhy možného zlepšení průběhu výuky.The thesis is focused on the basic principles of activation methods as a useful tool for complementation and diversification of the education process. Every method is distinguished in a way that the reader can consider applicability of its use and its significance. The thesis should draw attention to advantages of activation methods when compared to standard direct teaching and introduce the reader to some non-standard methods. Included is a questionnaire research among students and teachers of two commercial academies as well as an outcome of the research. Its aim is to determine whether teachers of the commercial academy use activation methods during the education process of specialised subject and whether students perceive them. Complex evaluation of the questionnaires and interconnection of the results - answers from the students and teachers will help us to evaluate teaching methods used at given schools and knowledge of activation methods by the teachers themselves. To conclude, an analysis of the up-to-date state will be made, based on the outcome of the research, and proposition of possible improvement of the education process will be drawn.
Klíčová slova:
aktivizující metody; fiktivní firma; výukové metody; activations´methods; imaginary company; teaching methods
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/24917