Original title:
Marketing na sociálních sítích
Translated title:
Social media marketing
Authors:
Havránek, Václav ; Stříteský, Václav (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá marketingem a budováním komunit na sociálních sítích a to s důrazem na síť Facebook. Jejím cílem je představit možnosti využití sociálních sítí v marketingu se zaměřením na budování komunit, analyzovat možnosti využití sociální sítě Facebook pro konkrétní případ internetového portálu, formulovat návrhy a doporučení pro práci a nakonec vyhodnotit realizované aktivity. Zpočátku autor sociální sítě vymezuje, věnuje se jejich historickému vývoji, rozebírá jejich základní druhy a popisuje nejznámější světové i české služby. Dále se práce věnuje marketingovým možnostem sociálních sítí a především síti Facebook, na které je aplikovaná praktická část práce. V té je popsaný a vyhodnocený konkrétní případ budování facebookové komunity internetového portálu Marketing Journal.This master's thesis deals with marketing and building communities on social networks with an emphasis on Facebook. Its purpose is to present the possibilities utilization of social networks in marketing with a focus on building communities. The thesis analyze the possibilities of using social network Facebook for the specific case of an internet portal then formulate proposals and recommendations for work and then evaluate the implemented activities. At first, the author defines the social network, attends to their historical evolution, defines the types and describes the most widely known world and Czech services. Further, the master's thesis discusses a marketing potential of social networks and especially of Facebook, on which is the practical part applied. At that is described and evaluated the specific case of building a community of web site Marketing Journal.
Keywords:
community building; Facebook; Internet Marketing; Social Media; Social Media Marketing; Social Networking; budování komunity; Facebook; internetový marketing; Social Media Marketing; sociální media; sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23718