Original title:
Problematika marketingových komunikací hudebních festivalů v Česku
Translated title:
The matter of marketing communication of music festivals in Czech Republic
Authors:
Podivinská, Michaela ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Soukup, Vladimír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Teoretická část bakalářské práce se věnuje problematice marketingu v kultuře, marketingovým a komerčním komunikacím obecně, a marketingovému a komunikačnímu mixu hudebních festivalů. V praktické části se podrobněji zabývám vybraným hudebním festivalem Podblaník. Na základě dostupných informací popisuji marketingový a komunikační mix festivalu Podblaník a analyzuji jeho propagační kampaň. V závěru práce navrhuji doporučení pro marketingové komunikace tohoto festivalu.Theoretical part of this bachelor thesis focuses on arts marketing, marketing communications and commercial communications in general, and marketing and communication mix of music festivals. In practical part of the thesis I present a particular music festival Podblaník. Based on available information I analyze the marketing and communication mix of music festival Podblaník and its promotion campaign. In the last part of this work propose my own recommendation for the future activities of marketing communications for this festival.
Keywords:
commercial communication; communication mix; marketing; marketing communication; marketing mix; music; music festival; Podblanik; promotion campaign; hudba; hudební festival; komerční komunikace; komunikační mix; marketing; marketingová komunikace; marketingový mix; Podblaník; propagační kampaň
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27849