Original title:
Význam známej osobnosti pre cestovný ruch - Alfons Mucha
Translated title:
Importance of well-known person for tourism – Alfons Mucha
Authors:
Kutilová, Jana ; Netková, Jarmila (advisor) ; Mlejnková, Lena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Témou bakalárskej práce je význam známej osobnosti -- Alfonsa Muchu pre cestovný ruch. Teoretická časť, obsiahnutá v prvých dvoch kapitolách práce, vymedzuje trh cestovného ruchu na strane ponuky i dopytu s dôrazom na jeho špecifiká v spojitosti s významnými osobnosťami a predstavuje život a dielo českého secesného maliara, Alfonsa Muchu. Kapitola tretia je analýzou miest, atraktivít, ubytovacích a stravovacích zariadení a produktov cestovného ruchu súvisiacich s Alfonsom Muchom, doplnená o štatistiky návštevnosti a osobné postrehy z návštevy vybraných objektov. Záverečná časť práce je venovaná návrhu trasy, zostavenej z týchto objektov. Súčasťou práce je tiež vlastné dotazníkové šetrenie.Tématem bakalářské práce je význam známé osobnosti -- Alfonse Muchy pro cestovní ruch. Teoretická část, obsažena v prvních dvou kapitolách práce, vymezuje trh cestovního ruchu na straně nabídky i poptávky s důrazem na jeho specifika v spojitosti s významnými osobnostmi a představuje život a dílo českého secesního malíře, Alfonse Muchy. Kapitola třetí je analýzou míst, atraktivit, ubytovacích a stravovacích zařízení a produktů cestovního ruchu souvisejících s Alfonsem Muchou, doplněna o statistiky návštěvnosti a osobní postřehy z návštěvy vybraných objektů. Závěrečná část práce je věnována návrhu trasy, sestavené z těchto objektů. Součástí práce je také vlastní dotazníkové šetření.The topic of bachelor's thesis is importance of well-known person -- Alfons Mucha for tourism. The theoretical part of the thesis included in the first two chapters, defines the supply-side as well as the demand-side of the tourism market focused on specifics in relation to well-known persons and presents the life and work of Czech Art Nouveau painter Alfons Mucha. The third chapter is an analysis of sites, attractions, accommodation and catering facilities and tourism products related to Alfons Mucha, followed by visitor statistics and personal observations from visits to selected objects. The final part is devoted to project tourist route, covering those objects. The work includes also original survey.
Keywords:
Alfons Mucha; demand; supply; tourism; well-known person; Alfons Mucha; cestovní ruch; nabídka; poptávka; známá osobnost
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25755