Original title:
Implementace nové marketingové strategie v cestovním ruchu - portál dovolena.cz
Translated title:
Implementation of New Marketing Strategy in Tourism - Case Study Dovolena.cz
Authors:
Lorenzová, Markéta ; Vaško, Martin (advisor) ; Herget, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá tvorbou a následnou implementací marketingové strategie v cestovním ruchu, konkrétně je tento proces vysvětlen na cestovní agentuře Dovolena.cz. Práce je členěna do čtyř hlavních kapitol. První kapitola se věnuje jednak motivům, proč lidé při cestování využívají služeb cestovních kanceláří či agentur a jednak jsou zde rozebrány základní právní pojmy spojené s touto problematikou. Druhá kapitola se zabývá tvorbou marketingové strategie především pak situační a SWOT analýzou, marketingovým a komunikačním mixem a na příkladech jsou vysvětleny vybrané typy marketingových strategií. Třetí kapitola se věnuje internetovému marketingu. Analyzuje využití internetu v Čechách i ve světě, zkoumá jeho význam při prodeji zájezdů a podstatná část této kapitoly popisuje marketingové komunikační nástroje používané na internetu. Poslední praktická kapitola se již věnuje implementaci nové marketingové strategie v podobě online cestovní agentury Dovolena.cz.This Master Thesis deals with creation and the successive implementation of marketing strategy in Tourism. The implementation process will be demonstrated on the travel agency Dovolena.cz. This thesis contains three main explanatory chapters and a case study. The first chapter investigates firstly the motives why people use travel agencies and secondly describes the basic legal terms connected to this topic. The second chapter focuses the attention on marketing strategy creation. Above all it explains situation and SWOT analysis, marketing mix and promotional tools. Furthermore several types of marketing strategies are introduced and demonstrated on examples. The third chapter deals with internet marketing, analyses its usage in the Czech Republic and in the world as well and tries to reveal its role while selling organized tours to customers. The core of the chapter concerns with internet promotional tools. The last chapter of this thesis is dedicated to marketing strategy implementation -- case study Dovolena.cz.
Keywords:
Dovolena.cz; internet marketing; marketing strategy; promotion; SWOT analysis; cestovní agentura; Dovolena.cz; internetový marketing; komunikační mix; marketingová strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26778