Název:
Dítě jako spotřebitel a jeho vliv na rozhodovací procesy dospělých
Překlad názvu:
Child as a consumer and his/her influence on decision-making processes of adults.
Autoři:
Juřicová, Martina ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Dnešní děti jsou oslovovány reklamami na každém kroku. Ukazuje se totiž, že děti jsou atraktivní cílová skupina, díky tomu, že jsou schopny ovlivnit své rodiče k nákupu jimi preferovaných značek a výrobků. Tato práce se soustřední na analýzu vlivu dětí na rozhodování o nákupech u jejich rodičů. Skládá se z pěti částí. První tři části jsou teoretické. Úvodní kapitola je zaměřena na kupní rozhodovací proces jednotlivce a vlivy, které na něj působí. Druhá část popisuje rodinu jako specifickou spotřební jednotku, která formuje spotřební chování jednotlivce. Závěrečná teoretická část se soustředí na dítě jako specifického spotřebitele a zákazníka. V praktické části byl realizován výzkum za účelem zjištění, do jaké míry ovlivňují děti své rodiče při nákupech. Na závěr byly formulovány rady a doporučení pro úspěšnou dětskou reklamu.Children nowadays are exposed to a huge amount of advertisements wherever they go. It appears that children are a very attractive target group because of their ability to influence their parents to buy them preferred products and brands. This Thesis focuses on analysis of children's influence on their parents' purchase decisions. The Thesis consists of 5 chapters. First three parts are theoretical. The introductory chapter deals with the consumer's purchase decision-making process and factors that affect this process. The second part describes family as a special consumer unit which forms individual consumer behaviour. Final theoretical chapter focuses on the child as a specific consumer and customer. In the practical part the reserach is conducted to reveal into what extent children influence their parents about purchase. At the end the recommendations for successful children advertisement are set up.
Klíčová slova:
kupní rozhodovací proces; reklama mířená na děti; vliv dětí na rodiče; advertising targeted at children; children´s influence on their parents; purchase decision-making process
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/26139