Original title:
Metody zvyšování návštěvnosti webových stránek
Translated title:
Methods for increasing a website’s visit rate
Authors:
Doleželová, Karolína ; Stříteský, Václav (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá vybranými metodami zvyšování návštěvnosti konkrétního internetového projektu, který tvoří online magazín o bydlení se zaměřením na obyvatele panelových bytů. V teoretické části došlo nejprve k charakteristice vybraných metod, které byly následně na základě provedené analýzy webu aplikovány na dané webové stránky. (tomu nerozumím) Metody byly vybírány s ohledem na výrazné finanční omezení a až na jedinou, žádná z nich nevyžadovala investování dodatečných finančních prostředků. Na základě dosažených výsledků bylo provedeno zhodnocení a komparace metod z hlediska celkové výše přivedených návštěv a zároveň také účinnosti při oslovování cílové skupiny webu. Na závěr byla formulována doporučení pro budoucí vývoj webu, která by měla přispět k dalšímu zvýšení návštěvnosti stránek.This piece of work engage with selected methods how to increase the visit rate of a specific online project, which concise an online magazine about living with a focus on residents in block of flats. In the theory section, firstly there will be characteristics of selected methods provided, followed by an application of those methods to the specific websites on the basis of carried out analyses. Methods were selected with a concern of financial limitation, and apart from one, neither of them required additional financial resources. From the results, evaluation and comparison of methods were implemented from the point of overall increase in attendance to the website and at the same time the effectiveness when targeting the final end web group. In the conclusion, suggestions for future development of websites, which should contribute to a further increase in visit rate, was provided.
Keywords:
methods for increasing visit rate; online marketing; website analyses; analýza internetových stránek; marketing na internetu; metody zvyšování návštěvnosti webu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23593