Hlavní stránka > Zprávy > Výzkumné zprávy > Kdo musí jít z kola ven? Sociální a prostorové faktory volby střední školy a dokončení středního vzdělání v Karlovarském kraji
Název:
Kdo musí jít z kola ven? Sociální a prostorové faktory volby střední školy a dokončení středního vzdělání v Karlovarském kraji
Překlad názvu:
Who Is Forced Out of the Game? Social and Spatial Factors of Choosing Secondary Schools and Completing Secondary Education in the Karlovy Vary Region
Autoři:
Bernard, Josef ; Patočková, Věra ; Mikešová, Renáta ; Vávra, Jan ; Dvořák, Dominik Typ dokumentu: Výzkumné zprávy
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Výzkumná zpráva se zaměřuje na dvě hlavní témata, jednak na rozhodování žáků v Karlovarském kraji o volbě střední školy a studovaného oboru a dále na faktory, které v tomto kraji zvyšují riziko, že žák středoškolské studium předčasně ukončí. Závěrečná část zprávy představuje též zjištění z hloubkových rozhovorů s žáky a rodiči ze sociálně vyloučených lokalit Karlovarského kraje o jejich vzdělanostních aspiracích a okolnostech studia.The research report focuses on two main topics, on the one hand, on the decision-making of pupils in the Karlovy Vary region regarding their choice of secondary school and field of their study, and on the other hand on the factors that increase the risk of a pupil finishing secondary school studies prematurely in this region. The final part of the report presents also findings from in-depth interviews with pupils and parents from socially excluded localities of the Karlovy Vary region about their educational aspirations and study circumstances.
Klíčová slova:
education; Karlovy Vary Region; secondary school Číslo projektu: R300282401 Poskytovatel projektu: AV ČR Poznámka: Související webová stránka: https://www.soc.cas.cz/cz/publikace/kdo-musi-jit-z-kola-ven-ocialni-a-prostorove-faktory-volby-stredni-skoly-a-dokonceni-stredniho-vzdelani-v-karlovarskem-kraji
Instituce: Sociologický ústav AV ČR
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dokument je dostupný v repozitáři Akademie věd. Původní záznam: https://hdl.handle.net/11104/0362843