Original title:
Negativní reklama před druhým kolem prezidentských voleb 2023
Translated title:
Negative Advertising before the Second Round of the Presidential Elections in 2023
Authors:
Vaverka, Ondřej ; Guasti, Petra (advisor) ; Mlejnek, Josef (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2024
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá předvolební kampani prezidentského kandidáta Andreje Babiše před druhým kolem české prezidentské volby v roce 2023. Věnuje se především vztahu negativní politické komunikace, populismu a sociálním sítím, kdy předmětem výzkumu jsou pro tuto práci příspěvky Andreje Babiše na sociální síti Facebook v mezidobí mezi prvním a druhým kolem prezidentské volby.This bachelor's thesis focuses on the election campaign of the presidential candidate Andrej Babiš before the second round of the Czech presidential election in 2023. It focuses mainly on the relationship between negative political communication, populism, and social networks, where the subject of the research are Andrej Babiš's posts on Facebook in the interim period between the first and second round of the presidential election.
Keywords:
Andrej Babiš; Negative advertising; political communication; populism; presidential election; social networks; Andrej Babiš; Negativní reklama; politická komunikace; populismus; prezidentské volby; sociální sítě
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/192481