Název:
Sborník her na lezecké stěně pro děti ve věku 3-6 let
Překlad názvu:
Collection of Climbing Wall Games for Children Aged 3-6
Autoři:
Schierová, Daniela ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Baláš, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce: Sborník her na lezecké stěně pro děti ve věku 3-6 let Cíl práce: Vytvořit sborník lezeckých her pro předškolní děti na základě literatury a vlastní zkušenosti. Metody: Sborník lezeckých her vznikl na základě osobní zkušenosti s lezeckými hrami a rešerše francouzské, anglické a české literatury (Baláš et al., 2008; Beroujon et al., 2001; BMC School Activity Cards, 2022; Vomáčko & Boštíková, 2003). Hry byly vybírány na základě několika klíčových kritérií. Hlavním kritériem byla adekvátnost pro děti ve věku 3-6 let, což zahrnovalo jejich schopnost zaujmout a zároveň přiměřeně rozvíjet dovednosti dětí v této věkové kategorii. Dále byly brány v úvahu didaktické hodnoty her, jako je rozvoj motorických schopností, týmové spolupráce, kreativity a schopnosti řešit problémy. Dalším kritériem byla flexibilita v úpravě obtížnosti, aby bylo možné hry bezpečně a snadno realizovat v různých prostředích. Vybrané hry byly následně modifikovány na základě vlastní zkušenosti s výukou lezení předškolních dětí. Výsledky: Sborník 38 lezeckých her, které mají největší uplatnění u dětí předškolního věku. Závěr: Bakalářská práce představila komplexní sbírku her na lezecké stěně určenou pro děti ve věku 3-6 let, která je nejen zábavná, ale i bezpečná, přínosná pro rozvoj motorických schopností a celkové...Title: Collection of Climbing Wall Games for Children Aged 3-6 Aim: To create a collection of climbing games for preschool children based on literature and personal experience. Methods: The collection of climbing games was developed based on personal experience with climbing games and review of French, English, and Czech literature (Baláš et al., 2008; Beroujon et al., 2001; BMC School Activity Cards, 2022; Vomáčko & Boštíková, 2003). Games were selected based on several key criteria. The primary criterion was suitability for children aged 3-6, including their ability to engage and appropriately develop children's skills in this age group. Additionally, consideration was given to the educational value of the games, such as the development of motor skills, teamwork, creativity, and problem-solving abilities. Another criterion was the flexibility to adjust difficulty levels to ensure games could be safely and easily implemented in various settings. Selected games were subsequently modified based on personal experience teaching preschool children climbing. Results: A collection of 38 climbing games that are most suitable for children in the preschool age group. Conclusion: This bachelor's thesis introduced a comprehensive collection of climbing wall games designed for children aged 3-6, which are not...
Klíčová slova:
lezení na umělé stěně; pohybové hry; předškolní věk; climbing wall; motor games; pre-school age