Název:
Pohled vychovatelů v dětském domově na svou roli v kontextu sociálního začleňování dětí po odchodu z domova
Překlad názvu:
Children's home educators' perceptions of their role in the social inclusion of children leaving care
Autoři:
Kokaislová, Michaela ; Hejzlarová, Eva (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu role vychovatelů v dětských domovech a jejich význam pro proces sociálního začleňování dětí po jejich odchodu z instituce. Práce vychází z kvalitativního výzkumu, který zahrnoval polostrukturované rozhovory s vychovateli z dětského domova rodinného typu. Výzkum odhalil, jak vychovatelé vnímají svou roli a jaké metody používají při přípravě dětí na samostatný život. Hlavní témata, které práce vymezuje, jsou emocionální práce vychovatelů, nedostatečná kontinuita podpory po odchodu dětí z domova a potřeba lepší integrace dětských domovů s místními komunitami. Práce cílí na zlepšení sociálního a profesního začleňování dětí, které opouštějí dětské domovy, s důrazem na poskytnutí lepších startovních podmínek pro jejich budoucí život.This bachelor thesis focuses on analysing the role of tutors in children's homes and their importance in the process of social integration of children after their departure from the institution. The thesis is based on qualitative research that included semi-structured interviews with educators from a family-type children's home. The research revealed how educators perceive their role and the methods they use to prepare children for independent living. Key themes identified in the thesis are the emotional labour of foster carers, the lack of continuity of support after children leave the home and the need for better integration of children's homes into local communities. The work aims to improve the social and professional integration of children leaving care, with a focus on providing better starting conditions for their future lives.
Klíčová slova:
dětské domovy; emocionální práce; institucionální péče; kontinuita podpory; sociální začleňování; vychovatelé; children's homes; continuity of support; Educators; emotional labour; institutional care; social inclusion