Original title:
Návrh změn marketingového mixu společnosti
Translated title:
Proposal for Changes to the Company's Marketing Mix
Authors:
Fixová, Veronika ; Havíř, David (referee) ; Kaňovská, Lucie (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2024
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na analýzu prodeje plechovek na českém a slovenském trhu. Teoretická část se zabývá základními koncepty marketingu, a především marketingového mixu. Analytická část diplomové práce je zaměřena na současný stav firmy, kdy na základě analýz prodeje a vyhodnocených poznatků jsou zapracovány návrhy. Realizace návrhů povede především ke zvýšení povědomosti firmy, což může vést k přínosu nových zákazníku.
The diploma thesis is focused on the analysis of the sale of cans on the Czech and Slovak markets. The theoretical part deals with the basic concepts of marketing and especially the marketing mix. The analytical part of the thesis is focused on the current state of the company, where proposals are incorporated based on sales analyzes and evaluated findings. The implementation of the proposals will primarily lead to an increase in the awareness of the company, which can lead to the benefit of new customers.
Keywords:
B2B; B2C; customer; Marketing mix; purchase analysis; purchase decision; analýza nákupu; B2B; B2C; Marketingový mix; nákupní rozhodování; zákazník
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/247188