Original title:
Marketingová strategie při zavádění nových výrobků / služeb na trh
Translated title:
Marketing Strategy of the New Product / Services Launch
Authors:
Fojtíková, Klára ; Schüller, David (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá návrhem marketingové strategie společnosti LOBEY Laboratories. Práce je rozdělena na tři části. V první teoretické části práce jsou definovány základná pojmy, které se pojí s marketingem. Následná analytická část práce obsahuje charakteristiku vybraného podniku a zhodnocení jeho vnitřního i vnějšího prostředí pomocí vybraných metod. Poslední návrhová část práce je zaměřena na konkrétní návrhy marketingové strategie společnosti
The master thesis looks into the proposal of marketing strategy of the LOBEY Laboratories company. Thesis is divided into three parts. In the first theoretical part the author defines basic concepts associated with marketing. Following analytical part contains characteristics of the selected company. Moreover, it includes the evaluation of its internal and external environment using chosen methods. The last proposal part focuses on concrete proposals of marketing strategy of Lobey Laboratories.
Keywords:
concept of marketing strategy; market analysis; marketing mix; Marketing strategy; SWOT analysis; analýza marketingového prostředí; Marketingová strategie; marketingový mix; návrh marketingové strategie; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/246159