Original title:
Vstup podniku na zahraniční trhy
Translated title:
The Company's Entry Into Foreign Markets
Authors:
Kovačech, Ján ; Chlebovský, Vít (referee) ; Koráb, Vojtěch (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2024
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
Diplomová práce se zaměřuje na vybranou společnost a její záměr vstoupit na zahraniční trh. Primárním cílem bylo posoudit připravenost společnosti a následně navrhnout strategii pro vstup na zahraniční trh. Teoretický rámec zahrnuje témata jako internacionalizace, strategická analýza a hodnocení rizik. Druhá část analyzuje společnost a profil cizí země, podložená primárním a sekundárním výzkumem trhu, pro posouzení připravenosti společnosti k expanzi. Třetí část představuje návrh vstupu na zahraniční trh spolu s hodnocením rizik.
The diploma thesis focuses on the selected company and its intention to enter a foreign market. The primary objective was to evaluate the company's preparedness and subsequently propose a strategy for the foreign market entry. The theoretical background covers topics such as internationalization, strategic analysis, and risk assessment. The second part analyses the company and the foreign country’s profile, supported by primary and secondary market research, to assess the company’s readiness for expansion. The third section presents the proposal for entering the foreign market, along with a risk assessment.
Keywords:
export; malý a střední podnik; mezinárodní expanze; pivovarnictví; český pivní trh; brewery industry; Czech Republic beer market; exporting; international expansion; small and medium-sized enterprise
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/246239