Original title:
Mezinárodní marketingová strategie vybraného podniku
Translated title:
International Marketing Strategy of the Selected Company
Authors:
Höklová, Kateřina ; Schüller, David (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2024
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
Tato diplomová práce se zabývá návrhem mezinárodní marketingové strategie vybrané společnosti. Hlavním cílem této práce je vytvořit návrh marketingové strategie vybrané společnosti expandující na vybraný mezinárodní trh. Teoretická část práce vystihuje pojmy a metody, které přispívají k tvorbě marketingové strategie jako takové. Metodická část práce popisuje strategii a metodiku použitou při zpracování získaných dat a informací. Praktická část se zaměřuje na představení společnosti a následnou analýzu mikroprostředí a makroprostředí. V poslední části diplomové práce jsou sumarizovány návrhy mezinárodní marketingové strategie, které jsou sestaveny na základě předchozího výzkumu a analýzy.
This diploma thesis deals with the design of an international marketing strategy for a selected company. The main objective of this thesis is to develop a proposal for a marketing strategy for a chosen company expanding into a selected international market. The theoretical part of the thesis outlines the concepts and methods that contribute to developing a marketing strategy. The methodological part of the thesis describes the plan and the methodology used in processing the data and information obtained. The practical part focuses on the introduction of the company and the subsequent analysis of the microenvironment and macroenvironment. The final part of the thesis summarises the proposals for an international marketing strategy, which are compiled based on previous research and analysis.
Keywords:
makroprostředí; marketingový mix; mezinárodní marketingová strategie; mikroprostředí; situační analýza; svatební květinový design; international marketing strategy; macroenvironment; marketing mix; microenvironment; situation analysis; wedding flower design
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/246289