Original title:
Návrh marketingové strategie pro start-up
Translated title:
Proposal of a marketing strategy for a start-up
Authors:
Živná, Lucie ; Kaňovská, Lucie (referee) ; Havíř, David (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2024
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se věnuje návrhu marketigové strategie pro start-up v oblasti služeb. Je rozdělena do tří částí. V teoretické části jsou vysvětleny teoretické pojmy popisující marketingovou strategii a digitální marketing. Druhá část je zaměřena na analýzu marketingového mixu, vnějšího okolí a SWOT anlýzu. Prostřednictvím rozhovrů je zkoumán zájem o platformu společnosti. Poslední část tvoří vlastní návrhy řešení, ve kterých je nastíněna nová marketingová strategie pro tuto společnost včetně časového plánu.
This master thesis focuses on the design of a marketing strategy for a service start-up. It is divided into three parts. The theoretical part explains the theoretical concepts describing marketing strategy and digital marketing. The second part focuses on the analysis of the marketing mix, the external environment and the SWOT analysis. Through interviews, the interest in the company's platform is investigated. The last part consists of custom solution proposals outlining a new marketing strategy for the company including a timeline.
Keywords:
digital marketing; marketing strategy; services; social media marketing; SWOT matrix; digitální marketing; marketing sociálních sítí; marketingová strategie; služby; SWOT matice
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/246341