Original title:
Návrh zlepšení marketingové komunikace internetového obchodu na slovenském trhu
Translated title:
Proposal to Improve the Marketing Communication of an Online Shop on the Slovak Market
Authors:
Burda, Lubomír ; Havíř, David (referee) ; Kaňovská, Lucie (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2024
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá problematikou návrhů na zlepšení marketingové komunikace internetového obchodu Don Lemme na slovenském trhu. V teoretické části jsou nejprve definovány klíčové pojmy jako mezinárodní marketing, marketingový mix, komunikační mix či marketingový výzkum, s přesahem do analytické a návrhové části. V analytické části je představeno vnitřní i vnější prostředí e-shopu. I díky marketingovému výzkumu mohl autor práce v závěrečné části stanovit návrhy, které by měly elektronickému obchodu pomoci s propagací na slovenském trhu.
The diploma thesis deals with the issue of proposals for improving marketing communication of the Don Lemme online store on the Slovak market. First, the theoretical part defines key concepts such as international marketing, marketing mix, communication mix or marketing research, with an overlap into the analytical and proposal part. In the analytical part, the internal and external environment of the e-shop is presented. Also, thanks to the marketing research, the author of the thesis was able to set out proposals in the final part, which should help the e-shop to promote itself on the Slovak market.
Keywords:
communication mix; interactive marketing; marketing mix; marketing research; interaktivní marketing; komunikační mix; marketingový mix; marketingový výzkum
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/247184