Název:
Gemini
Překlad názvu:
Gemini
Autoři:
Kartal, Emina ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury
Abstrakt: [cze][eng]
Tématem bakalářské práce je inkluzivní architektura. Cílem práce je návrh internátu a rekonstrukce Střední školy Gemini na Sídlišti Lesná v Brně spolu s úpravou okolí školy. Střední škola plánuje navýšení své dosavadní kapacity a usiluje o inkluzivní vzdělávání, což je zohledněno v novém návrhu. Současné podmínky jsou již nevyhovující. V minulosti bylo vedení školy omezeno dostupnými možnostmi a přijalo budovu s dispozicí mateřské školy spolu se zahradou. Škola tak funguje na omezené ploše nebo ve stísněných prostorách. Cílem je zajistit kvalitní a vzdělávání pro všechny bez rozdílu. Vzdělání, které budou mít studenti spojené s příjemným pobytem, ve vzdušných prostorách ve škole či školní zahradě, popřípadě v nové budově internátu. Součástí návrhu je i udržitelný přístup v oblasti navrhování, který zajistí investorovi menší náklady spojené s provozem budovy, která funguje jako školská instituce.
The topic of the bachelor thesis is inclusive architecture. The aim of the thesis is the design of the dormitory and reconstruction of the Gemini High School in the Lesná housing estate in Brno, together with the reconstruction of the school's surroundings. The high school plans to increase its current capacity and aims for inclusive education, which is reflected in the new design. The current conditions are already inadequate. In the past, the school management was constrained by the available options and adopted a building with a kindergarten layout together with a garden. As a result, the school operates on a limited footprint or in cramped quarters. The aim is to provide quality education for all without distinction. An education that will be combined with a pleasant stay for the students, in the airy spaces in the school or the school garden, or in the new boarding building. The proposal includes a sustainable design approach to ensure that the investor incurs fewer costs associated with operating a building that functions as an educational institution.
Klíčová slova:
Brno; inkluze; inkluzivní architektura; integrace; internát; mládež; střední škola; Střední škola Gemini; sídliště lesná; Sídliště Lesná v Brně; tělesné postižení; Viktor Rudiš; vzdělávání mládeže; zahrada; zdravotní postižení; Brno; disability; dormitory; garden; Gemini High School; high school; inclusion; inclusive architecture; integration; Lesná housing estate; Lesná housing estate in Brno; physical disability; Viktor Rudiš; youth; youth education
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: https://hdl.handle.net/11012/245811