Název:
Využití oblečení ve hrách (alternativní využití oblečení ve hrách, oblečení jako vypravěč)
Překlad názvu:
Use of clothing in games (alternative uses of clothing in games, clothing as a narrator)
Autoři:
Volkova, Zoya ; Záhora, Zdeněk (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se zaměřuje na využití oblečení a oblékání postav jako jednu z klíčových herních mechanik v digitálních hrách. Textová část práce prozkoumává již existující možnosti využití oblečení a oblékání, hledá neobvyklá využití, analyzuje korelaci mezi oblečením a dalšími herními mechanikami či herním světem. Na základě tohoto výzkumu navrhuje alternativní řešení v podobě praktické části diplomové práce. Ta se zaměřuje na tvorbou herního prototypu, který integruje oblečení a oblékání jako hlavní herní mechaniku. Ta má poskytnout hráčům neobvyklý zážitek, který do herního prostředí odráží význam a interakci s oblečením v reálném světě. Práce si klade za cíl ukázat skrze herní prototyp jiný pohled na využití oblečení ve hrách.
The thesis focuses on the use of clothing and dressing up as one of the key game mechanics in digital games. The textual part of the work explores existing possibilities of using clothes and dressing up, looks for unusual uses, analyzes the correlation between clothes and other game mechanics or the game world. Based on this research, proposes an alternative solution in the form of a practical part of the thesis. Which focuses on the creation of a game prototype that integrates clothes and dressing up as the main game mechanic. The game prototype is intended to provide players with an unusual experience that influences the meaning and interaction with clothing in the real world into the game environment. The work aims to show a different perspective on the use of clothing in games through a game prototype.
Klíčová slova:
design oblečení; design postavy; digitální kostým; herní postava; mechanika oblékání; příběh; videohra; character art; costume art; digital costume; dress-up mechanic; game character; narrative; video game
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/245559