Original title:
Návrh marketingové strategie vybraného podniku
Translated title:
Marketing Strategy Proposal for the Selected Company
Authors:
Štancl, Jan ; Ulč, Jakub (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá analýzou trhu 3D grafiky, především hledáním trendů, výzev, příležitostí, analýzou konkurence a segmentací trhu, ale také analýzou vybrané společnosti. Následuje výběr vhodných segmentů, stanovení cílů společnosti a navržení vhodné marketingové strategie, rozvoj lidských zdrojů, implementace strategie, finanční náklady na strategii a zhodnocení pro vybranou společnost.
The thesis deals with the analysis of the 3D graphics market, primarily searching for trends, challenges, opportunities, competition analysis, and market segmentation, but also the analysis of a selected company. This is followed by the selection of suitable segments, setting company goals, and proposing an appropriate marketing strategy, human resource development, strategy implementation, financial costs of the strategy, and evaluation for the selected company.
Keywords:
3D graphics; artificial intelligence; competitiveness; market analysis; market segmentation; marketing strategy; 3D grafika; analýza trhu; konkurenceschopnost; marketingová strategie; tržní segmentace; umělá inteligence
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/212040