Original title:
Návrh rozvoje značky
Translated title:
Proposal for Brand Development
Authors:
Brauner, Jakub ; Rampulová, Kateřina (referee) ; Zich, Robert (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
Bakalářská práce je zaměřena na rozvoj značky malé realitní kanceláře APOLLO reality. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů a postupů v oblasti brandingu a reality. Dále se zde vymezuje rámec pro rozvoj značky. V analytické části byla provedena interní analýza společnosti se zaměřením na byznysovou a brandingovou část firmy. V externí části analýzy byl proveden průzkum vnímání značky a posouzení vizuální identity hlavních konkurentů. Na základě výsledků analýz byl vytvořen návrh pro rozvoj značky a kontrolu značky. Součástí návrhu je i plán implementace změn a kalkulace nákladů.
This bachelor thesis is focused on the brand development of a small real estate agency APOLLO reality. The theoretical part is focused on defining the terms from the field of branding and real estate. It also defines the framework for brand development. In the analytical part, an internal analysis of the company was performed, focusing on the business and branding part of the agency. In the external analysis, a survey of brand perception research and an assessment of the visual identity of the main competitors was carried out. The proposal for brand development and brand control was created based on the results of the analysis. The proposal also includes a plan for the implementation of changes and calculations of costs for redesign.
Keywords:
branding; identity značky; jednotnost; komunikace; konkurence; realitní kancelář; realitní trh; vizuální identity; značka; brand; brand identity; branding; communication; competition; consistency; real estate agency; real estate market; visual identity
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/207113