Original title:
Zobrazování "nízké" vegetace v 3D prostoru
Translated title:
Rendering "Small" Plants in 3D Space
Authors:
Řehánek, Jiří ; Přibyl, Jaroslav (referee) ; Herout, Adam (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá zobrazováním nízké vegetace ve 3D prostoru v reálném čase. Nízkou vegetací se myslí tráva a keře. Nejdříve se podívá na již existující implementace vegetace ve 3D hrách, kde se prozkoumají vlastnosti pozorovatelné při samotném hraní a dojde k hodnocení vizuální kvality. Poté následuje návrh postupu při řešení této problematiky a popis implementace. V závěrečné části se shrnou dosažené výsledky.
This masters thesis deals with a real-time low vegetation rendering in 3D space. The low vegetation means grass and shrub. At first it looks on a implementation of vegetation in a 3D games that already exist and there investigate characteristics notable while playing and after that it comes to a evaluation of visual qualities. As next will follow design of solution of this problems and description of implementation. In final part will be summary of achieved product.
Keywords:
alpha test; computer graphic; GLSL; grass; memory management; OpenGL; shrub; Terrain; texture blending; vegetation; visibility test; alfa test; GLSL; keře; míchání textur; OpenGL; počítačová grafika; průhledná textura; správa paměti; Terén; test viditelnosti; tráva; vegetace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/53196