Název:
Tepelné a světelné poměry u automobilového světelného zdroje nové generace
Překlad názvu:
Study of the thermal and light conditions in the automobile headlamp with built-in light source of the new generation
Autoři:
Zachar, Martin ; Černý,, Pavel (oponent) ; Černý, Pavel (oponent) ; Raudenský, Miroslav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Táto práca sa zaoberá automobilovými svetlometmi, so zameraním na rozloženie tepelného poľa a jeho vplyvu na tepelné namáhanie materiálu, rozoberá ich históriu, druhy a v súčastnosti prebiehajúci vývoj. Práca v krátkosti popisuje svetlo a jeho vlastnosti, teplo a jeho prenos a spôsoby merania teploty. Hlavná časť práce je venovaná meraniu predného svetlometu funckie osvetlenia do hmly, konkrétne meraniu tepelného poľa a intenzity osvetlenia svetlometu v závislosti na teplote okolia. Práca pokrýva časti od prípravy merania, vyvtorenia meracieho obvodu, grafického naprogramovania obvodu pre spracovanie nameraných dát. Práca sa taktiež zaoberá porovnaním chladiča luxmetru, ktorého senzor bol vystavený vysokým teplotám okolia, a to medzi nameranými hodnotami a vytvorenou simuláciou.
This thesis deals with automotive headlamps, focusing on layout of temparature field and its influence on thermal stress of used materials, describes their history, kinds and ongoing research. Thesis shortly describes light and its characteristics, heat and heat transfer and means of temperature measurement. Main part of the tesis is dedicated to measuring front headlamp serving as a fog light, concretely measuring temperature field and illuminance depending of ambient temperature. Thesis contains everything from the first preparations, creation of measuring circuit, programming of measuring to processing acquired data. Thesis also compares cooler used for cooling luxmeter sensor, the comparision is between measured values and created simulation.
Klíčová slova:
intenzita osvetlenia; LED dióda; Predný automobilový svetlomet; tepelné zaťaženie; znižovanie výkonu LED; Automotive headlamp; illuminance; LED; LED derating; thermal stress
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/59709