Název:
Návrh ventilového rozvodu pro zážehový motor
Překlad názvu:
Design of Gear Timing Mechanism for SI Engine
Autoři:
Štábl, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tomáš ŠTÁBL Návrh ventilového rozvodu pro zážehový motor. DP, ÚADI, 2009, str. 62, obr. 27. Diplomová práce se zabývá návrhem ventilového rozvodu zážehového motoru pro sportovní účely. Vlastnímu návrhu předchází rozdělení a rešerše moderních ventilových rozvodů, popis sil působících na ventilový rozvod, rozdělení a popis jednotlivých částí zdvihové křivky vačky, ventilových pružin a dynamických modelů ventilového rozvodu. V práci jsou navrženy zdvihové křivky vaček se spojitým průběhem zrychlení, ventilové pružiny a tlumič vlastních kmitů ventilových pružin pro motor Honda CBR 929RR a je provedena dynamická analýza chování ventilového rozvodu.
Tomáš ŠTÁBL Design of Gear Timing Mechanism for SI Engine MT, IAE, 2009, 62 pp., 27 fig. This master thesis is concerning the valve train proposal of the spark ignition engine for sports purposes. Antecedent to the actual proposal is the division and retrieval of the modern valve trains, the valve train acting forces description, division and description of the individual valve-lift curve parts , valve springs and the dynamic models of the valve train. In the thesis there are designed the valve lift curves with the continuous course of acceleration, valve springs and valve springs natural oscillations damper for engine Honda CBR 929RR. The dynamic analysis of valve train approach is performed.
Klíčová slova:
dynamika vačkového mechanismu; Polydyne; vačky; ventilové pružiny; ventilový rozvod; zdvihová křivka; camshaft; dynamics valve train mechanism; lift curve; Polydyne; valve spring; valve train
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/9026